annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Velduft fra Hans ordsprog

4. Pesten.

Pesten som Profeten (fvmh) udtalte sig om, er muligvis Emmaus pesten som dræbte mange store muslimer. Encyklopædi vurdere at ca. 25.000 muslimer døde af årsag til pesten.

Berettet af Auf bin Mali: Jeg gik hen til Profeten (fvmh) under Tabuk ekspeditionen (et slag mellem muslimerne og Det Østromerske Kejserdømme), mens han sad i et telt. Han sagde: "Tæl seks tegn, der angiver timens tegn: Min død. Erobringen af Jerusalem. En pest, som vil dræbe et stort antal af jer, som pesten der rammer får. Er stigningen af velstand til sådan et omfang, at selv hvis man fik 100 Dinar, ville man ikke være tilfreds. Så vil der komme en lidelse, som ingen arabiske hjem vil kunne undgå. Derefter en våbenhvile mellem jer og Bani Al-Asfar (dvs. Europæerne), der vil forråde jer og angribe jer under 80 flag. Under hvert flag vil der være tolv tusind soldater. [Sahih Bukhari - Bog 53 - Hadith 401]

5. Trængsler

Trængsler (fitan) kan fx refererer til Al-Harrah slaget og Kamel slaget som skete kort efter Profetens (fvmh) død. Eller fx Uthmans (ra) død, som var årsag til mange trængsler. Det kan også refererer til andre trængsler, og der er uenighed omkring fortolkningen.

Berettet af Abu Hurairah: Profeten (fvmh) sagde: "Timen vil ikke blive etableret, (1) indtil to store grupper af muslimer bekæmper hinanden. Hvorefter der vil være et stort antal dræbte på begge sider, og de vil begge følge en og samme religion. (2) Indtil omkring 30 Dajjal (løgnere) ankommer, og hvert enkelte af dem vil hævde at han er Allahs Sendebud.

(3) Indtil den religiøse viden er mistet (ved at de islamiske lærde dør). (4) Antallet af jordskælv vil stige. (5) Tiden vil gå hurtigere. (6) Der vil komme trængsler. (7) Al-Harj (dvs. massemord) vil stige. (8) Indtil rigdom vil være så normalt, at en velhavende person vil bekymre sig om at ingen vil acceptere hans Zakaat (almisse til fattige). Og når han vil præsentere sin Zakaat til en person, vil denne person (som er blevet tilbudt almisse) sige; "Jeg har ikke behov for det".

(9) Indtil folk vil konkurrere med hinanden i at konstruere høje bygninger. (10) Indtil en mand som passerer en grav vil sige; "Bare jeg var i hans sted". (11) Og indtil solen står op fra vest. Så når solen vil stige og folk vil se den (at solen har skiftet retning), vil alle omfavne islam, men det vil være for sent. - [Sahih Bukhari - Bog 88, Hadith 237]

https://www.youtube.com/watch?v=Vc7NOwfU5-s

https://www.youtube.com/watch?v=tix2OySfKCE

https://www.youtube.com/watch?v=ql9m_FmX-W4
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk