annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Velduft fra Hans ordsprog

Hadith 36 - Berettet af Abu Hurairah:

Allahs Sendebud sagde:

"Enhver, som fjerner en verdslig sorg fra en troende, fra ham vil Allah fjerne en af dommedagens sorger. Enhver, som lindrer en nødlidende persons skæbne, hans skæbne vil Allah lindre i denne verden og den næste. Enhver, som beskytter en muslim, ham vil Allah beskytte i denne verden og den næste. Allah vil hjælpe Hans tjener, så længe tjeneren hjælper sin bror. Enhver, som følger en vej, for at søge viden derigennem, for ham gør Allah en vej til Paradis nem. Ingen folk, som samles i et af Allahs huse [1], reciterer Allahs bog [2] og studerer den med hinanden, uden at ro sænker sig over dem, barmhjertighed indhyller dem og engle omringer dem og Allah nævner dem blandt dem, som er hos Ham. Enhver, som forsinkes af sine gerninger vil ikke blive fremskyndet af sin slægt."

Kilde: Sahih Muslim
Noter:
[1] Moskeerne er Allahs huse
[2] Den Noble Koran er Allahs bog

________________________________________

Hadith 37 - Berettet af Ibn Abbas:

Om Allahs Sendebud , at blandt de udsagn, han beretter fra sin Herre (lovprist og ophøjet være Han) er at Han sagde:
"Allah har nedskrevet de gode gerninger og de dårlige. Derefter forklarede Han det; den, som havde en god gerning til hensigt, men ikke har udført den, skriver Allah den ned hos Sig, som en hel god gerning, men hvis man har tilsigtet den og har udført den, skriver Allah den ned hos Sig, som 10 gode gerninger til 700 eller mange flere [1]. Men hvis man har haft en dårlig gerning til hensigt og ikke har udført den, skriver Allah den ned hos Sig, som en hel god gerning, men hvis man har tilsigtet den og udført den, skriver Allah den ned hos Sig som én dårlig gerning.

Kilde: Sahih Bukhari og Sahih Muslim
Noter:
[1] Laver man en god gerning får man belønning, som man har udført den 10 gange. Men med Allahs barmhjertighed er der nogle som får den samme belønning 700 gange eller mere. Afhængig af ens oprigtighed, hvor godt man udføre den bestemte handling mm.
________________________________________

Hadith 38 - Berettet af Abu Hurairah:

Allahs Sendebud sagde:

"Allah, Den Almægtige, har sagt: "Enhver, som udviser fjendtlighed imod en af Mine nære venner, har Jeg erklæret krig imod! Min tjener kommer Mig ikke nærmere med noget, Jeg sætter højere end de religiøse pligter, Jeg har pålagt ham. Og Min tjener fortsætter med at komme Mig nærmere med gode gerninger udover de påkrævede, indtil Jeg elsker ham! Når Jeg elsker ham, er Jeg hans hørelse hvormed han hører, hans syn hvormed han ser, hans hånd hvormed han slår og hans fod hvormed han går.[1] Hvis han spørger Mig om noget, ville Jeg visselig give ham det, og hvis han søgte tilflugt hos Mig, ville Jeg visselig skænke ham det.""

Kilde: Sahih Bukhari
Noter:
[1] I betydning af: man vil kun høre det, som Allah tillader, man vil kun se det, som Allah tillader, man vil kun røre ved det, som Allah tillader og man vil kun gå derhen, hvor Allah tillader.





https://www.youtube.com/watch?v=-Wp0og-yYfs

https://www.youtube.com/watch?v=4MC04D7XKrA
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk