annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 15 < 1 2 3 4 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#17984 - 13/07/2014 10:16 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kære Zenia.

Når man googler på Jonette Crawley, kommer man frem til et succesrigt amerikansk forretningsforetagende, der høvler millioner af dollars ind hver måned på at sælge menneskers egne fantasier til dem selv. De sælger alt fra "spirituelle smykker" til dyre turistrejser til hellige steder, og CD'er med 1000% avance med vejledninger fra en afdød indianer med mystiske kræfter og dyre "tankeoverførte" healinger. Der er næsten ingen grænser for deres grådighed og fantasi, når det handler om at udnytte usikre menneskers håb om at få det bedre.

Det er klart, at med et så lukrativt forretningskoncept, vil der være tusindvis af mennesker verden over, der ser en mulighed for en fed levevej, hvis de hægter sig på ideen, og det virker også den anden vej. Ved at skabe yderligere falsk "dokumentation" for virkningen af terapien, kommer der flere kunder, som man kan sælge de dyre "produkter" til. Den hjemmeside Arne fandt er et typisk eksempel.

Hvad Jonette sælger er intet andet end en placeboeffekt af samme art som alle religiøse organisationer og selvbestaltede missionærer. Vi har, som du måske har forstået, flere af dem her på trosfrihed.dk, som forsøger at "sælge" hver deres version af vejen til lykken, men dog er anstændige nok til ikke at tage penge for at forsøge at overbevise andre om deres tros "lykkebringende" egenskaber.

Der er mere visdom i det gamle danske ordsprog; Verden vil bedrages, end der er i samtlige alverdens religioner og spirituelle bevægelser tilsammen. De positive virkninger ved at have en tro, skyldes mennesker selv, og ikke hellige skrifter og profeters og missionærers virke. Tro kan intet gøre for dig, som du ikke kan gøre selv uden at tro på noget som helst. Det handler kun om at forstå sig selv, og det kan ingen gøre bedre end du selv. Du kom selv et godt stykke ad vejen ved blot at vende blikket indad og tænke over dit eget forhold til omverdenen.

Millioner af ateister har bevist dette gennem tusinder af år. Man kan være harmonisk og kreativ og klog på verden og føle kærlighed til sine medmennesker og have lyst til at hjælpe dem uden at have antydningen af tro. Livsvisdommen ligger allerede i vore gener, manifesteret i vore naturlige drifter, og lykken ligger i at følge dem. Du kan høre den i fuglenes sang, se den i dyrebørns leg og i moderens omsorg for dem, indånde den i blomsternes og frugternes duft, og føle den i hvert et kram, som du får af mennesker, du holder af. Vi behøver hverken guder eller mirakler, for det findes altsammen i en bedre version inde i os.

Mvh

Ole Bjørn :o)






Top Svar Citer
#17985 - 13/07/2014 15:33 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: ole bjørn]
Zenia
Uregistreret

Først tak til Ole for respons her. smiler

Må jo indrømme, at din indstilling her ikke kommer bag på mig. smiler

Hvis jeg ikke havde oplevet OGSÅ ateister blive eftertænksomme efter en sbf ... ville jeg nok have tænkt lidt som dig her. smiler

Men måske er det sådan, at en vis fordomsfrihed eller åbenhed nok vil være hensigtsmæssig, inden man begiver sig en sådan oplevelse i vold. smiler

Netop den enkelthed og lethed enhver kan opleve at få forøget kontakten til sin sjæl på ... er jo samtidig på paradoksal vis en hurdle. ...

For at mennesket tør tro på virkningen skal det nemlig helst være både indviklet og samtidig ikke for enhver at udøve. ...

Netop det forhold har jo ofte i den forgangne tid givet nogle en afhængighed af deres behandler, ... og den tid er - som Jonette Crawley siger det: forbi. ...

Jonette siger jo selv i sine bøger, at hun er sat i verden for at fortælle, at vi alle hver og en kan selv ... når bare vi tør TRO på, at vi kan og må. smiler

Vi har jo fået den frie vilje ... og Gud ske Lov for den. smiler

Når alt det her er sagt, tænker jeg da også, at der er mange sbf behandlere - også i Danmark. ... Men måske har de fleste det med som en form for niche i forhold til deres øvrige færdigheder?

Jeg selv bruger det på den måde, at jeg i min daglige meditation beder om, at enhver - som måtte ønske at opleve forøget kontakt med deres Sjæl - også må opleve at få det. ...

Det er så op til højere magter at ekspedere videre. smiler

Med skal nok også, at jeg selv oplever både mere klarhed og ro efter soul and body fusion ... men jeg har jo heller ikke så mange fordomme eller er ikke så rationel vil du nok kalde det ... smiler at det blokerer på nogen måde. ...

Til slut tror jeg egentlig ikke, at vi er så fjernt fra hinanden - vi har måske bare forskellige måder at opleve og udrykke tingenes inderste essens på. smiler

m.v.h. og alt vel
Zenia



Top Svar Citer
#17986 - 13/07/2014 19:46 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Zenia.

Hvis Jonette Crawley siger, at hun er sat i verden for at fortælle folk, at de selv kan løse deres problemer, så er det en grov løgn. Jonettes mission her i livet (som hun selv oplever det) er at tjene så mange penge som overhovedet muligt på at sælge folks egne drømme til dem selv. Som jeg gang på gang har gjort opmærksom på, så er ord ikke mere pålidelige end dem, der anvender dem, og Jonettes gerninger viser, hvad hun i virkeligheden er.

Hun har allerede tjent så mange penge på sin virksomhed, at både hun, hendes børn og eventuelle børnebørn kan leve resten af deres liv i en luksustilværelse uden at røre en finger. Hvis hun havde det mindste ønske om at hjælpe mennesker, kunne hun lade alle downloade hendes kurser gratis, i stedet for at kræve fra 150 kr. og opefter for at downloade hendes "budskab", som ikke koster hende en øre at distribuere.

I Læger Uden Grænser kan du finde mennesker, der giver afkald på en fed løn og en sikker tilværelse for at hjælpe mennesker i nød, selv om de nogle gange selv er i livsfare i deres arbejde. Det er mennesker, der ærligt føler, at de er sat i verden for at hjælpe andre. Jonette bruger sin såkaldte "kreative bevidsthed" til at finde på nye måder, hvormed hun kan lokke flere penge ud af mennesker, der har det svært med sig selv. Jeg kan respektere hendes forretningssans, men længere rækker min respekt forståeligt nok ikke.

Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt terapien virker, for der er ingen dokumentation for, at den virker bedre en en kalktablet eller en samtale med et forstående menneske.

Jeg er overbevist om, at du er et betydeligt bedre medmenneske end Jonette Crawley og hendes efterligninger, for jeg tror ikke, at du ville tage penge for at indgyde mod i et fortvivlet menneske, der søgte din hjælp.

Glæden ved at kunne hjælpe andre er betydeligt mere værd end kolde kontanter.

Mvh

Ole Bjørn :o)

P.S. Ateisme er ingen garanti for lykke. Det opnår man kun ved et vist mål af selverkendelse og forståelse af andre mennesker, men det hjælper gevaldigt på det, når man ikke samtidig skal slås med troens spøgelser.


Top Svar Citer
#17987 - 14/07/2014 08:32 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia.

Du skrev:
Citat:
Hvis du søger på navnet Jonette Crawley får du mulighed for at læse en masse af "opfinderen", og evt. også prøve at sætte dig med hende via en af hendes videoer - og mærke, hvad der så sker indvendigt. ... smiler
Er det denne (klik), du mener?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#17988 - 14/07/2014 10:40 Re: Samspil mellem det fysiske og det sjælelige [Re: Arne Thomsen]
zenia
Uregistreret

Kære Arne,

Der er rigtig mange sider med Jonette Crawley Arne, men det var ikke lige den, du her linker til, jeg tænkte på. ... Havde ikke set den heller. ...

Prøv at taste soulbodyfusion.com - der vil så dukke en side op, hvor der står videoer med sbf

Tror, det er den enkleste måde at få oplevelsen på. ... Og så bliver du jo heller ikke påvirket af de mange beretninger om virkningerne fra andre. ...

Jeg selv har oplevet mere ro, fred og forståelse af problemer, jeg ellers tumlede med. smiler Det er så den psykiske del af det, men jeg har under den 2. sbf oplevet rent fysisk, at noget faldt på plads i min krop ... og langvarige smerter forsvandt.

Som jeg er skruet sammen TROR jeg på, at positive ønsker - bøn om man vil - er godt for andre og mig selv ...

og det gode her - og det, som især har fascineret mig er, at man stille og roligt - i al ubemærkethed - kan være med til at støtte sine medmenneskers kontakt med sjælen. ...

Som behandler i gammeldags forstand har man jo oplevet, at klienter lagde ansvaret over på deres behandler, men her tages det hjem via ens egen Sjæl, som allerbedst ved lige nøjagtig, hvad hver og en af os har brug for og kan capere til enhver tid....

For mig betyder det både en enorm tryghed og er selvfølgelig baseret på tillid til alle menneskers kærlige sjælspotentiale. ...

Kære Ole,

Jeg kan sagtens forstå din skepsis, men tænker alligevel, at du - med al respekt for din tilgang i øvrigt - blander begreberne lidt sammen, når du sammenligner det, Læger uden Grænser gør .. og det, Jonette Crawley har sat i gang over hele verden. ...

Læger uden grænser har vi støttet i mange år, for det kan jo kun aftvinge den dybeste ærefrygt og respekt for det arbejde, de udfører i verdens brændpunkter. ...

Det, Jonette Crawley ønsker for os alle er jo, at vi bliver mere bevidste om det lys, vi alle indeholder ... og begynder at leve det endnu mere ud på det sted, hvor vi nu engang hver især er sat i livet. ...

TROR egentlig meget på Mandelas ord om, at mennesker er mere bange for lyset i sig selv end for mørket, så det kræver altså noget af en indsats at overbevise os om, at vi ér lys.

Jeg kender ikke til J.C.´s økonomi, men jeg har tillid til, at noget som er større end vi ... måske Universet ... måske Gud ... kald det, hvad man vil ... bruger hende i det godes tjeneste. ...

Er jeg naiv? Ja, måske ... men det er i hvert fald sådan, jeg føler, tingene falder på plads i mit indre univers. ...

Og du er jo så i din fulde ret til så at tænke, at der er noget, som har sat sig på tværs dér. smiler ...

m.v.h.
zenia
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 15 < 1 2 3 4 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk