annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 16 < 1 2 ... 13 14 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16922 - 12/04/2014 22:29 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Min påstand om jakob Wolf som han vist rigtigt nok hedder, er nästen rigtig, han sagde det ikke ordret,men med en mening om at de blev leveret tät på deres nuvärende form, og så kan man jo godt lave lidt sjov med det, det savner hansemandkrist jo og det forstår jeg sandelig godt, der er skunte meget sjov i religionerne, det er närmest på dödemandsstadiet, sort tale og sörgelig salmesang, evindelige beklagelser, de samme dödsyge gamle historier.
Desuden er jeg kendt for ikke at lyve, det ligger ikke til mig,jeg pröver altid at holde mig til sandheden, det er så ikke sikkert at alle bryder sig om det, men det er ikke min sag.

Du skal have tak for at jeg må opföre mig som jeg vil, hvilket jeg dog nok ville göre uden din tilladelse.

Kan du se at nogen i det hele taget dig selv incl. har bidraget med noget der forbedrer:Trosfrihed.dk??
I et debatforum om religion vil gränserne blive trukket knivskarpt op, det er vel närmest uundgåendligt, også selvom vi har nogle der ikke ved hvilket ben de skal stå på


Redigeret af treram (12/04/2014 22:44)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16923 - 13/04/2014 09:24 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg glæder mig over, at du i det mindste ikke lyver bevidst og linker her til en (efter min mening) rimeligt sober gennemgang af budskabet fra Jakob Wolf (klik), der slutter med ordene:
Citat:
Hermed ikke være sagt, at vi ikke kan tro på Gud som skaberen og samtidig
acceptere darwinismen. Det viser historien og nutiden utallige eksempler på. Vi
skal bare ikke, som Wolf, blande teologiske præmisser ind i naturvidenskaben,
lige så vel som naturvidenskabsmænd ikke skal blande naturvidenskaben ind i
den teologiske videnskab. Wolf sætter sig imellem to stole – med eller uden sin
analoge erkendeform – og han lander tungt. Ikke desto mindre er hans lille bog
blevet en stor succes, der nu er udkommet i andet oplag.
som jeg stort set er enig i.

Det, jeg huskede, var dette:
Citat:
Ydermere påstår Wolf, at darwinisterne ikke har nogen forklaring
på hvordan komplekse biologiske systemer har kunnet udvikle sig gradvist ved
tilfældets gunst.
hvor jeg husker, at det især var udviklingen af øjet, Wolf mente ikke kunne forklares darwinistisk.

Herefter vil jeg mene, at din beskrivelse af Wolf (og mig) er urimelig bombastisk og misvisende, når du skriver:
Citat:
- jeg er bange for at dyrlägen ikke tror på evolutionen, dyrerne er sikkert dalet ned i faldskärm fra det höje i sin nuvärende form, det mente en Jacob Wulff -

Når du stiller spørgsmålet:
Citat:
Kan du se at nogen i det hele taget dig selv incl. har bidraget med noget der forbedrer:Trosfrihed.dk??
så er mit svar: Dig og mig smiler

Det begrunder jeg med, at du og jeg - efter min mening - har ført en nogenlunde sober dialog - uanset at vi jo bestemt ikke er enige.
Du har ganske vist i nok samtlige dine indlæg åbenlyst hadefulde angreb på alt, der blot ligner skyggen af religiøs tro.
Hvorfor det er så vigtigt for dig at håne disse mennesker, det ved jeg ikke, og det interesserer mig heller ikke.
Det, der interesserer mig, det er, hvad du selv tror eller mener, og det er jo (hvis jeg har forstået dig ret), at alt er tilfældigt, men jeg står for, at verden er et ufatteligt vidunder (for nu at sige det helt kort).

Du, men især de to andre ateister, synes at ligge under for den tankegang, at hvis man ikke er ateist, så må man være gudstroende (hvilket jeg ustandselig påduttes af jer), og det er så her debatten mellem dig og mig efter min mening bliver spændende - og af en vis værdi - her på Trosfrihed.dk, for jeg godtager jo ikke en så for mig at se overforenklet tankegang, men peger på andre alternativer - herunder det, jeg selv mener.

Hvor stor værdi den dialog har for Trosfrihed,dk, kan jeg selvfølgelig ikke være sikker på, men jeg kan i hvert fald sige, at den har - og har haft - stor værdi for, hvordan mit syn på verden har udviklet sig smiler

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#16925 - 13/04/2014 14:39 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
HejArne.
Jeg har läst atter en gang om Jakob Wolf og ser ikke at meget er forandret, han bliver just ikke löftet til skyerne-tvärtimod opfatter jeg ham som en religiös kvärulant, der ikke godtar biologernes forklaringer, han har sin helt egen specielle religiöse forklaring som " god kristen" vildfaren gudfrygtelig personage, der ikke er kommet fri af indoktrineringen han muligvis er bleven påtvungen.

Og jeg mener stadig at denne vildledte person tror på, at både vi og de andre dyr er dalet ned fra det "höje" i selvsamme form vi i dag har.
Arne jeg har altid kaldt en spade en spade og jeg vil altid kalde kirker og religioner for fup og humbug og kirkernes håndlangere som de rene idioter, som bare udgyder idioti for masserne, som desvärre tror på alt det menneskeskabte gudehallöj,intet, absolut intet er skabt af en gud, helligånd og hvilke spögelser man nu kan finde på at påkalde, det hele er stadig tilfäldigt og jeg ändrer ikke et komma.

Det er noget der SKAL bekämpes med alle midler, for at bringe de stakkels troende ud af vildfarelserne.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16928 - 13/04/2014 19:09 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Når du skriver - om "kirker og religioner":
Citat:
Det er noget der SKAL bekämpes med alle midler, for at bringe de stakkels troende ud af vildfarelserne.
overvejer du så slet ikke at fremlægge dét, du står for - så "de stakkels vildfarne" kan få en idé om, hvad du har at byde på, som (efter din mening) er meget bedre? blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#16930 - 13/04/2014 19:55 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram..

”jeg er bange for at dyrlägen ikke tror på evolutionen, dyrerne er sikkert dalet ned i faldskärm fra det höje”.

- Ja det veterinære er ikke skyld i at så skruptossede idéer om livets udviklingsproces pludselig dumpede ned i Arnes turban, så han må afgjort være løbet til kirke i ny og næ.. ;)

”Hansemandkrist og Arne indrömmer ikke noget som helst, men vender det hele tiden,de vil skutte forstå noget andet end at vores lille verden er hvor den er, selvom den dröner afsted i himmelrummet”.

- Det er akkurat et konstrueret kristen verdensbillede der overalt skinner igennem i begges tankebilleder, intet sted, sporer man en nysgerrig søgen efter viden om livets udviklingsproces på geofysisk grund.
Lægger nogen mærke til selve tryghedsplejen underneden i indlæg, der altid formuleres som forventningen i kontakt med viden, da får de et klart billede af hvad det drejer sig om.
Det var præcis sådan kirken lærte mennesker at forstå deres position i livet: et utrygt sted at være, der afgørende betingede kirkens tilbud om frelse.
Netop derfor får begge konsekvent pladret forestillinger de har om psykologi ind i div. former for naturvidenskab – de forventer at viden er en tryghedsskabende syssel, helt som bibellæsningen, videnskaber må m.a.o. udvise hensyn til deres følelser for kristne værdisyn, sandsynligvis også tilbyde frelse og kærlighed, før noget fanger deres interesse ;)

”Vi blir nödt til at grine lidt af dem, hansemandkrist vil se lidt höjt humör fra vores side”.

- Ja hvis ikke man ironiserer over forkyndelsestrangen, ikke ser den i sit rette humoristiske lys, bliver det man læser blot paradoksalt og uden værdi. Man kan vende dem på hovedet, så forkyndelsen kontrasterer virkeligheden, så de på den måde får en oplysningsværdi invers ;)

Mvh
Simon


Redigeret af Simon (13/04/2014 20:12)
Top Svar Citer
annonce
Side 15 af 16 < 1 2 ... 13 14 15 16 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk