annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 372 gæster og 42 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kan trosfrihed.dk forbedres?

Hej Treram.

Jeg glæder mig over, at du i det mindste ikke lyver bevidst og linker her til en (efter min mening) rimeligt sober gennemgang af budskabet fra Jakob Wolf (klik), der slutter med ordene:
Citat:
Hermed ikke være sagt, at vi ikke kan tro på Gud som skaberen og samtidig
acceptere darwinismen. Det viser historien og nutiden utallige eksempler på. Vi
skal bare ikke, som Wolf, blande teologiske præmisser ind i naturvidenskaben,
lige så vel som naturvidenskabsmænd ikke skal blande naturvidenskaben ind i
den teologiske videnskab. Wolf sætter sig imellem to stole – med eller uden sin
analoge erkendeform – og han lander tungt. Ikke desto mindre er hans lille bog
blevet en stor succes, der nu er udkommet i andet oplag.
som jeg stort set er enig i.

Det, jeg huskede, var dette:
Citat:
Ydermere påstår Wolf, at darwinisterne ikke har nogen forklaring
på hvordan komplekse biologiske systemer har kunnet udvikle sig gradvist ved
tilfældets gunst.
hvor jeg husker, at det især var udviklingen af øjet, Wolf mente ikke kunne forklares darwinistisk.

Herefter vil jeg mene, at din beskrivelse af Wolf (og mig) er urimelig bombastisk og misvisende, når du skriver:
Citat:
- jeg er bange for at dyrlägen ikke tror på evolutionen, dyrerne er sikkert dalet ned i faldskärm fra det höje i sin nuvärende form, det mente en Jacob Wulff -

Når du stiller spørgsmålet:
Citat:
Kan du se at nogen i det hele taget dig selv incl. har bidraget med noget der forbedrer:Trosfrihed.dk??
så er mit svar: Dig og mig smiler

Det begrunder jeg med, at du og jeg - efter min mening - har ført en nogenlunde sober dialog - uanset at vi jo bestemt ikke er enige.
Du har ganske vist i nok samtlige dine indlæg åbenlyst hadefulde angreb på alt, der blot ligner skyggen af religiøs tro.
Hvorfor det er så vigtigt for dig at håne disse mennesker, det ved jeg ikke, og det interesserer mig heller ikke.
Det, der interesserer mig, det er, hvad du selv tror eller mener, og det er jo (hvis jeg har forstået dig ret), at alt er tilfældigt, men jeg står for, at verden er et ufatteligt vidunder (for nu at sige det helt kort).

Du, men især de to andre ateister, synes at ligge under for den tankegang, at hvis man ikke er ateist, så må man være gudstroende (hvilket jeg ustandselig påduttes af jer), og det er så her debatten mellem dig og mig efter min mening bliver spændende - og af en vis værdi - her på Trosfrihed.dk, for jeg godtager jo ikke en så for mig at se overforenklet tankegang, men peger på andre alternativer - herunder det, jeg selv mener.

Hvor stor værdi den dialog har for Trosfrihed,dk, kan jeg selvfølgelig ikke være sikker på, men jeg kan i hvert fald sige, at den har - og har haft - stor værdi for, hvordan mit syn på verden har udviklet sig smiler

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Nyheder fra Religion.dk