annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
0 registrerede 318 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 14 af 16 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16916 - 12/04/2014 06:23 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Morn' Treram..

"Hvorledes livet er opstået og hermed dyr og mennesker ER jo delvist bevist af videnskaben".

- Prøv den her: http://evolution.berkeley.edu/evosite/evo101/IIntro.shtml

mvh
Simon
Top Svar Citer
#16918 - 12/04/2014 12:07 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Det er lige før jeg får det indtryk, at du misforstår med vilje, når du skriver:
Citat:
Jeg mener ikke at jeg har sagt at videnskaben ikke har noget at tilbyde -
Dét, du skrev, var (til mig):
Citat:
Du stiller det meget skarpt op,ingen naturvidenskabelige beviser ok så må der väre en gud, det er da klart, gu er det ej -
Og det opfattede jeg som dit svar på mine ord:
Citat:
Jeg ser, at du ikke ønsker at diskutere videre om verdens skabelse (hvis den er skabt) og vores manglende viden her blinker
Selvfølgelig har videnskaben en masse at tilbyde - er der overhovedet nogen, der vil betvivle dét? - men på spørgsmålet om, hvordan det kan være, at verden eksisterer, der troede jeg vi var enige om, at naturvidenskaben er på bar bund.
Er vi ikke dét?

Og når jeg skrev:
Citat:
Det eneste, jeg godtager, er, at vi nok alle har en bevidst eller ubevidst længsel i os - efter klarhed - en længsel, et ønske, vi aldrig får opfyldt.
så svarer du:
"normale mennesker har ikke en längsel efter noget der ikke findes".

Mener du hermed, at verdens skabelse ikke findes? - eller søger du blot (som de andre ateister her på Trosfrihed), at undslippe dette emne? (Måske for i stedet at nøjes med det betydeligt nemmere: Livets opståen i en eksisterende verden?)

Jeg vil indrømme dig, at verden måske ikke er skabt, men i så fald må den jo altid have eksisteret - og det er jo blot endnu vanskeligere at have med at gøre.

Skal jeg forstå dig sådan, at du mener, det ikke er "normalt" at interessere sig for dette emne: at verden er - og hvordan det er gået til?
(Hvis jeg har ret i, at netop dette emne er alle religioners årsag, så "skyder i ateister jo jer selv i foden" ved at flygte fra det) blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#16919 - 12/04/2014 14:49 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"normale mennesker har ikke en längsel efter noget der ikke findes". Mener du hermed, at verdens skabelse ikke findes?”.

- Arne for fanden, dine spørgsmål minder i stigende grad om dem vi kender fra JV! ;)
Der er tale om en proces man faktisk stadig ser resultatet af, ja som du tilfældigvis men indirekte blev et ubetydeligt resultat af, men ikke om en ”skabelse” der har noget som helst at gøre med bevidst udøvelse. Den slags har mennesker opfundet.
Det er bedre at tale om universets udviklingsproces eller struktur, det vil jeg gætte på kosmologer vil være enig i. Men i den forstand du tænker dig det ”guddommelige univers” med dig selv som et guddommeligt ophav, ville man jo betragte verden som skabt, altså en fortidig hændelse som fandtes.
”Hvis jeg har ret i, at netop dette emne er alle religioners årsag, så "skyder i ateister jo jer selv i foden" ved at flygte fra det”.

- Jamen du har hverken ret i det ene eller der andet i den forbindelse. Religioner blev sandsynligvis skabt i angst for naturkatastrofer og døden, og verden var for mennesket flad som en pandekage og morlille blev i den terminologi hurtigt til en sten og ”ånder” styrede underverden, osv. Det var først meget senere (i tidlig græsk kultursamfund) man begyndte at få lidt greb om tingene. Der er kun indirekte overleveringer fra tiden før.

Mvh
Simon
Top Svar Citer
#16920 - 12/04/2014 15:32 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Simon]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Simon.
Jeg var lidt sent ude haven kaldte, så jeg så den först nu, men jeg er bange for at dyrlägen ikke tror på evolutionen, dyrerne er sikkert dalet ned i faldskärm fra det höje i sin nuvärende form, det mente en Jacob Wulff også, opdagede jeg for nogle år siden da jeg debaterede meget på ateistisk selskabs debatside.

Hansemandkrist og Arne indrömmer ikke noget som helst,men vender det hele tiden,de vil skutte forstå noget andet end at vores lille verden er hvor den er, selvom den dröner afsted i himmelrummet.

Vi blir nödt til at grine lidt af dem, hansemandkrist vil se lidt höjt humör fra vores side.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16921 - 12/04/2014 16:27 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Det er trist, synes jeg, at se, at du flygter fra de helt elementære spørgsmål, som her er i fokus, og at se at du i stedet søger (som de andre ateister) at pådutte mig meninger, som du jo meget vel ved ikke er mine (aktuelt om evolutionen og Darwin).
Jeg havde ikke ventet at se dig synke så dybt, men du må vel være hårdt trængt, siden du gør det cool

Din påstand om Jakob Wolf (ikke som du skriver "Jacob Wulff", som er teolog ved Københavns Universitet) mener jeg også er løgn.
Jeg husker at han påpegede nogle svagheder i de darwinistiske teorier (kort sagt om udviklingen via sjældne men gunstige mutationer), svagheder som jeg formoder meget muligt kan overkommes gennem yderligere undersøgelser.

Men din påstand (om ham og mig):
Citat:
- dyrerne er sikkert dalet ned i faldskärm fra det höje i sin nuvärende form -
den afslører dig desværre som en af dem, der hellere vil lege "det muntre køkken" (klik) end at debattere seriøst - og det skuffer mig.

Det er jo selvfølgelig helt op til dig (og de to øvrige ateister), hvordan I vil opføre jer (indenfor lovens rammer), men jeg er overbevist om, at I ikke får nye meningsfæller på den måde, ligesom jeg bestemt ikke synes, I bidrager positivt til spørgsmålet: Kan trosfrihed.dk forbedres?

Arne cool
Top Svar Citer
annonce
Side 14 af 16 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
Nyheder fra Religion.dk