annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 16 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16878 - 06/04/2014 10:02 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:

Hej Treram.

Lidt tilfældigt fandt jeg et af Ole Bjørns indlæg, hvor han udtalte sig om skabelsesteorier (klik og se #669 - 16/05/2008 11:55):
Citat:
Må jeg endnu engang slå fast, at Big Bang ikke er en skabelsesteori, men en udviklingsteori der starter ved universets igangværende udvidelse ved Planck-tiden, som repræsenterer universets størrelse efter der er gået en brøkdel af et sekund, der skrives som 10 i minus 43.ende potens.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#16880 - 07/04/2014 06:01 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Jeg mener så til gengäld at det er mere rigtgt at forklare börn hvor langt videnskaben er nået i forskningen om universets opståen,isedet for at henvise til den platte forklaring om at en gud har skabt det hele, uden videre forklaring på hvem fanden der har skabt guden, det er der käden falder af.

Jeg var sammen med min datter og börnebörn igår, det viste sig at min datter ikke vidste hvordan hendes datter var blevet introduceret til mini konfirmation, hendes datter fortalte at en präst dukkede op i en sang time og fortalte om mini konfirmation, de fleste af eleverne tilsluttede sig, uden at deres foräldre var blevet oplyst om at prästen fik adgang til deres börn, hvilket jeg synes er mega forkasteligt, og som netop viser at de önsker at indoktrinere börnene i så ung en alder som muligt,jeg vil nu gå videre til rette myndighed og forespörge om denne fremgangs måde er iorden.
Min datter har yderligere 2 dötre som så ikke gik med til mini konfirmation nogle år för, det var de ikke interesserede i, så de slap(heldigvis).

Ja det er ok at fölk digter, men når det optages som de skinbare sandheder, er det straks noget andet, så tangerer det stupiditet og det går du så ind for,videnskaben i dine öjne kommer med lögn, når de taler om The Big Bang,men det ved de sikkert mere om end dig, og lögnehistorierne om gud og gadekrydset Jesus som du elsker, er sku da den värste gang nonsens der findes, og det underviser man börn i, jeg grämmes.

Hvordan vil du så forklare börnene at universet er opstået????
når de ikke må blive fortalt om The Big Bang eller gudesludderet ??
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#16881 - 07/04/2014 07:08 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Morn’ Treram..

”hendes datter fortalte at en präst dukkede op i en sang time og fortalte om mini konfirmation, de fleste af eleverne tilsluttede sig, uden at deres foräldre var blevet oplyst om at prästen fik adgang til deres börn, hvilket jeg synes er mega forkasteligt, og som netop viser at de önsker at indoktrinere börnene i så ung en alder som muligt,jeg vil nu gå videre til rette myndighed og forespörge om denne fremgangs måde er i orden”.

- Det er vel skolen der skaber problemet, fordi de fremfor oplysning om viden indfører konfession for skatteyderpenge, uden forældrene åbenbart er informeret.
”Minikonfirmation” er nu en underlig form for popmusik, stakkels Kierkegaard havde skreget lungerne ud, var han midt i ’Øjeblikket’ blevet præsenteret for dén variant – mini, midi og maxitro, ja man ka’ da ik’ undgå at glo? ;)

”Ja det er ok at fölk digter, men når det optages som de skinbare sandheder, er det straks noget andet, så tangerer det stupiditet og det går du så ind for,videnskaben i dine öjne kommer med lögn, når de taler om The Big Bang,men det ved de sikkert mere om end dig, og lögnehistorierne om gud og gadekrydset Jesus som du elsker, er sku da den värste gang nonsens der findes, og det underviser man börn i, jeg grämmes”.

- Arne nægter bare at sætte sig ind i hvad videnskab egentlig drejer sig om, og ”føler” troen vakle under ham i mødet med mere kvalificeret sandsynlig information. Sådan forholdt katolikkerne sig jo også til viden tilbage i det 15-16 århundrede. Dengang havde troende bare politisk magt, i dag må de nøjes med at stikke hovedet i jorden og lade som om viden er det samme som tro ;)

”Hvordan vil du så forklare börnene at universet er opstået?”.

- Årh, det må vel være noget i retning af børn der ska’ udsættes for symbolske træsnit med dramaturgiske spidsfindigheder, så de rigtig ka’ få sig ordentlig én på indføleren, de ska’ jo lære at bruge deres ”intuition", forstår du nok..;))

Mvh
Simon


Redigeret af Simon (07/04/2014 07:54)
Top Svar Citer
#16883 - 07/04/2014 10:11 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg glæder mig over, at du accepterer religionerne som digte om alt dét, vi ikke ved noget om, men du fordrejer jo mine ord, når du skriver:
Citat:
Ja det er ok at fölk digter, men når det optages som de skinbare sandheder, er det straks noget andet, så tangerer det stupiditet og det går du så ind for,videnskaben i dine öjne kommer med lögn, når de taler om The Big Bang,men det ved de sikkert mere om end dig, og lögnehistorierne om gud og gadekrydset Jesus som du elsker, er sku da den värste gang nonsens der findes, og det underviser man börn i, jeg grämmes.
for jeg har jo netop erklæret mig imod både missionsvirksomhed og børneindoktrinering, og jeg har jo ikke kaldt Big Bang for løgn, men derimod fremhævet, at Big Bang ikke er en naturvidenskabelig skabelsesteori.

Din børnebog er jo så netop indoktrinerende, derved at den bilder børnene ind, at vi voksne ved, hvordan verden begyndte.
Og det ved vi jo ikke!!!
Derved bliver du og børnebogen da ikke meget bedre end Jehovas Vidner! blinker

Det er da fint nok at orientere børnene om den bredt anerkendte naturvidenskabelige teori: Big Bang, men at bruge Big Bang til at dække over vores uvidenhed om verdens skabelse, det er jo ren svindel og humbug, og det berøver jo børnene det helt store ubesvarede spørgsmål: Hvordan kan det være, at verden (og vi) ER?

Hvorfor vil du skjule det for børnene?
Det er vel ikke Hitlerjugend, vi skal efterligne?
Ønsker du virkelig, at vores uvidenhed skal være tabu (klik) - både for børnene - og tillige for os selv? blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#16885 - 07/04/2014 21:58 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Du bliver ved med at vi beröver börnene den rette sandhed,som det er tydeligt at läse mellem linierne at det er den religiöse fremstilling du mener er den rette, det har den aldrig väret og bliver det heller ikke, er jeg overbevist om.
Det er en lappelösning,menneskeheden har sloges med i årtusinder, men videnskaben er på rette spor, hvilket du så ikke mener og det er så din mening, håber du bliver klogere med tiden ha ha.
Jeg vil ikke skjule noget for börnene,men vil ikke indbilde dem noget religiöst nonsens, hvad det har med hitlerjugend at göre er jeg ikke rigtigt klar over,jeg har aldrig väret tilhänger af hitlerjugend.

Og ved du hvorfor verden og vi er??? så sig ud.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 16 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 15 16 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk