annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 16 < 1 2 3 4 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#16842 - 02/04/2014 08:07 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Simon]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark


Hej Simon.

Jeg har det fint, tak, og jeg er ikke vendt tilbage til debatten og har ingen planer herom, selv om hanskrist synes at tro det. Det er åbenbart undgået hans opmærksomhed, at jeg stoppede min deltagelse i november sidste år, men det havde som ventet ingen indflydelse på debatklimaet, som det også fremgår af min analyse.

Oprindelig havde jeg tænkt mig at sende den som pb til Peter, men jeg tænkte, at den måske også kunne have interesse for de tavse besøgende som jævnligt checker ind på trosfrihed for at se, om klimaet skulle have ændret sig, så jeg omformulerede den til et indlæg. En del af dem er nemlig registrerede debattører, der ligesom jeg ikke gider slås med trolde, eller for at sige det med et gammelt dansk ordsprog; at kaste deres perler for svin.

Du og RoseMarie kæmper en heroisk kamp for at tilføje portalen noget af spirituel kvalitet, men det er en håbløs kamp så længe troldene får lov at husere. På alle andre debatter, som jeg har studeret, ville deres opførsel forlængst have fået dem smidt ud. Men det bekræfter blot, hvad den generelle forskning i massemedier har vidst i årevis. Uden en stram styring går det galt, for en del af befolkningen har så lav en social intelligens, at de ikke formår at kommunikere med deres medmennesker. Det kompenserer de så for ved at opfatte sig selv som hævet over andre. I virkeligheden burde de ynkes for deres handikap, men da tilstanden er uhelbredelig, vælger de fleste at tage afstand fra dem ligesom man gør med mennesker med psykiske sygdomme. Det er en helt naturlig reaktion.

Fortsat held og lykke til dig og RoseMarie med jeres redningsforsøg. Det er desværre nok forgæves.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#16843 - 02/04/2014 10:16 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: ole bjørn]
Zenia
Uregistreret

Godmor´n Bjørn og andre:

Efter at have læst det skrevne her - og jeg er jo ikke registreret - men har da følt tilskyndelse til alligevel ind imellem at dele det, jeg tror på, og det som fylder i mit liv med andre på trosfrihed - ja så tænker jeg bare, at der er gået et eller andet galt, når vi kan gå så forkert af hinanden, som det sker her.

Da jeg jo som ikke registreret må indrømme ikke at kende de givne præmisser for oprettelsen af Trosfrihed.dk tænker jeg, at jeg måske har misforstået tanken og idéen bag oprettelsen.?

Jeg troede - lidt naivt måske - at man måtte dele sine tanker omkring det, som rører sig i ens trosunivers med andre her - men oplever jo gang på gang, at det bliver mødt med både negativitet og udtalt skepsis og endda ofte med et forsøg på ned-gøren-hed, og det bliver jeg da ked af. ...

Måske er det i virkeligheden indlæg totalt frie for trosindhold, man ønsker at se på sitet her?

Tankevækkende - for mig i hvert fald - at møde fronter trukket så skarpt op, og i den forbindelse dukker der endnu en gammel sangtekst op: "Hvad verdens 4 store ikke syntes at formå - bliver gjort på fortovskanten her af disse 4 små" ...

blot med den lidt triste eftertanke, at ikke engang vi små jo tilsyneladende kan få det til at fungere. ...

Ærgerligt!!!!

Zenia

Top Svar Citer
#16844 - 02/04/2014 10:17 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
det var 1. april igår

Citat:
Oprindelig havde jeg tænkt mig at sende den som pb til Peter, men jeg tænkte, at den måske også kunne have interesse for de tavse besøgende som jævnligt checker ind på trosfrihed


det er da forhåbentligt ikke rigtig hvad du her skriver,Oprindelig havde jeg tænkt mig at sende den som pb til Peter,,, har du fuldstændig mistet din dømmekraft eller ville du i den grad lave 1. Aprilsnar sjov med Peter

Citat:
Du og RoseMarie kæmper en heroisk kamp for at tilføje portalen noget af spirituel kvalitet


spirituel kvalitet ha ha lol, hviiiiin griiiin

du ved åbenbart ikke hvad spirituel dækker over, og nu kan jeg love dig for at du får simon på nakken resten af din levetid, hvordan kunne du dog finde på at sige simon arbejder indenfor det spirituelle felt

jeg vil sent glemme din 1. Aprilsnar entre Bjørn, hvor du i desparation gjorde endnu et forsøg på at få opbakning til din OS IMOD DEM (læs: troldene) personforfølgende debatterroriseren, hvor visse personer pr automatik skal intimideres, ringeagtes, latterliggøres og belyves (deres person skal beklikkes med løgne, opdigtede påstande) konstant, til alle tider, i enhver sammenhæng. Hver gang de skriver noget skal det groft mistydes, så ringeagtelsen og latterliggørelsen på denne billige (uhæderlige) baggrund kan få frit løb, hvordan kunne du dog tro Peter ville godta denne din destruktive dagsorden


Bjørn kan du overhovedet ikke forstå det, vi er ved at få bugt med netop den der OS IMOD DEM personforfølgende debatterroriseren, og du bliver blot nervøs og ramt, anfægtet, over ikke at være en del af dette konstruktive og positive, hvorfor du gør et sidste desperat forsøg på at vende tilbage (hvilket du skriver sort på hvidt, uanset hvad du lidt senere beretter overfor simon, men han kan vel også læse hvad du oprindeligt skrev: "Såfremt admin vil forsøge en redningsaktion, som indebærer et nyt design i stil med det, vi i starten havde i tankerne, så medvirker jeg gerne".)

du og simon, I har altid ringeagtet Trosfriheds deportalen og talt nedsættende om stedet og debattørerne her på stedet, det har haglet ned over brugerne af trosfrihed, med hvor ringe de var, hvor latterlige, at de var trolde af værste slags, og ja sådan er I blevet besat af den der OS IMOD DEM personforfølgende debatterroriseren, som er ren nederdrægtig ondskabsfuldheder af værste slags fra jer to mænd


Hilsen HansKrist


PS:

RIGTIG GODT SKREVET ZENIA

Og Bjørn's påstande om at Arne Thomsen og thomas de ødelægger debatten, er simpelthen for groft

og noget af det Bjørn skiver om arne er ren ondskabsfuld bagvaskelse og konstant forfølgelse, som arne på ingen måder fortjener


aldrig i mit liv har jeg mødt to mænd (simon og bjørn) der i den grad er totalt styret af deres følelser at det sætter enhver dømmekraft ud af funktion som enhver moralsk anstændig adfærd overfor andre mennesker

I dag glæder jeg mig over at jeg magtede at tage thomas's ord til mig, om at der var 3 debatterrorister på stedet, og det HansKrist, Bjørn og Simon. Og det var for mig i første omgang et opgør med mig selv jeg måtte tage (en selverkendelses kamp), dernæst er det gået over i en roligere personlig udviklingsproces, hvor man nu opdager den befrielse det er at kunne bruge hovedet, bruge den til at tænke og tale med (kommunikere), og ikke altid at den skal være besat af irrationelle følelser af værste slags, hvor man skal spille smart og ja KLOGERE end alle andre i verden, mens man demonstrere hvor dumme og store idioter de andre er på en uhæderlig billig og løgnagtig baggrund, hvor man selv opstiller præmisserne og kriterierne herfor.

Det bedste et menneske kan gøre er at spænde sig selv for den gode sags tjeneste (det fører intet godt med sig, at have en destruktiv ond dagsorden (uanset hvor fine store ord man pakker det ind i, om ædle motiver)


en personforfølgende ondskabsfuld og destruktiv OS IMOD DEM dagsorden ER EN DØDFØDT TABERSAG og kan aldrig ende i noget godt

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#16845 - 02/04/2014 12:34 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kære Zenia.

Du har netop ikke misforstået tanken og ideen bag trosfrihed.dk, men ligesom du selv gerne vil fortælle om din tro, så er der nogen ateister, som finder religiøs tro latterlig, og de er lige så velkomne til at udtrykke deres mening her. Jeg er hverken efter troende eller ateister, og jeg har da heller aldrig nedgjort dig og din tro. Jeg er kun modstander af de trolde, der ødelægger denne og andre debatter med mængder af voldsomme angreb ofte i et svinsk sprog. Det kan du jo se mange eksempler på her.

Så bliv du bare ved med at skrive om din tro på debatten, for i modsætning til troldene er du et positivt indslag. Det siger jeg selv om jeg er 100% ateist. Men du må også forstå, at nogle ateister er blevet sure på de troende, fordi de ustandselig får skudt i skoene, at de savner åndelighed og lever et ringere liv. De savner absolut ikke noget, og både Einstein og Bohr og tusinder af videnskabsmænd er både ateister og store humanister.

For min skyld kan troldene leve som de vil og tænke som de vil, men når de forfølger andre personligt for deres tro eller mangel på samme, så har de overskredet anstændighedsgrænsen i henhold til ideen med trosfrihed, og så hører de ikke hjemme her.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#16846 - 02/04/2014 15:26 Re: Kan trosfrihed.dk forbedres? [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
For min skyld kan troldene leve som de vil og tænke som de vil, men når de forfølger andre personligt for deres tro eller mangel på samme, så har de overskredet anstændighedsgrænsen i henhold til ideen med trosfrihed, og så hører de ikke hjemme her.


Vi skriver altså 2. april idag Bjørn.

Har du fået en hjerneblødning? Eller er du total skizofren oveni hovedet?

Hvem er troldene? set i den her sammenhæng:

men når de forfølger andre personligt for deres tro eller mangel på samme, så har de overskredet anstændighedsgrænsen i henhold til ideen med trosfrihed

Hvem alene forfølger folk personligt her på trosfrihed? Du har selv indrømmet (og klart utvetydigt redegjort for din dagsorden; OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende debatterrorisme) og skrevet det sort på hvidt i dit første indlæg i denne tråd.


Nu er jeg i tvivl, om hvorvidt det er dit første indlæg, trådstarteren, jeg skal have tillid til, eller det er dit sidste indlæg her der gælder, men jeg håber at du vil stå ved hvad du skriver her sidst:

"men når de forfølger andre personligt for deres tro eller mangel på samme, så har de overskredet anstændighedsgrænsen i henhold til ideen med trosfrihed"



For så er din OS IMOD DEM (troldene) konstante personforfølgende debatterroriseren, intimideren, ringeagtelse og latterliggørelse og beklikken visse andre debattører åbenbart heldigvis slut fra din side.

Jeg håber inderligt du mener hvad du her sidst har skrevet.



Du skal stoppe med at manipulere med os Bjørn (som zeff), såvel som dig selv, det er seriøst ment når vi taler om at den der OS IMOD DEM personforfølgende debatterroriseren visse debattører der konstant skal intimideres groft, ringeagtes og latterliggøres såvel som beklikkes og belyves ud fra en uhæderlig baggrund hvor det de skriver groft mistydes. Hvis du benægter at du forfølger visse andre debattører (troldene) tar jeg gerne kopi af hvad du har skrevet i fx dit første indlæg her i denne tråd, for den er ikke til at tage fejl af.


Lad det være det sidste ord i den her sag, for nu har vi alle brug for ro og syn for sagen i praksis at debatten kan fungere uden den der altødelæggende OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende debatterroriseren visse debattører i enhver sammenhæng.

Jeg vil simpelthen ikke stiltiende finde mig i at hver gang jeg åbner trosfrihed så sviner du (når du er aktiv her) og simon, arne til ud over alle grænser og ødelægger enhver god debat arne forsøger at få op at stå.

Du og simon har som sagt igen tilslutning længere til jeres OS IMOD DEM (troldene) ensidige personforfølgende debatterroriseren her på stedet. I kan ikke opdrive en eneste debattør der vil tilkendegive at han tilslutter sig din/jeres OS IMOD DEM (troldene) personforfølgende debatadfærd og dagsorden. I er så isolerede som to mennesker kan være i den her dødfødte tabersag som ingen fremtid har, da den er destruktiv.

Vi skal ikke ekskludere hinanden i en OS IMOD DEM, men vi skal inkludere hinanden, ved at følge, underkaste os selv, visse sunde gode debat etiske principper. Og man behøver ikke blive en engel for at lade sig selv spænde for i denne gode sags tjeneste.


Skulle der være personer man ikke kan døje (som helt tydeligvis er tilfældet for simon og dig bjørn) så undgå at bliv offer for de vore mest bestialske primitive følelsesmæssige instinkter i den sammenhæng. Bevar fokus på bolden, det vi debatterer og drøfter indbyrdes, ja hold tungen lige i munden og slip aldrig det overordnede mål, nemlig en god debat.

I vil møde forskellige synspunkter, som personligheder og stil, skrivestil. Folk har forskellige sprog at udtrykker sig på, men derfor er de ikke nødvendigvis trolde eller latterlige.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 16 < 1 2 3 4 ... 15 16 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk