annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14728 - 09/02/2013 11:00 Re: Truende Love [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
Top Svar Citer
#14740 - 09/02/2013 15:26 Re: Truende Love [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Det ka' du gøre bedre, overlad ikke til andre at forklare hvad du mener, det blir noget tull! ;)

mvh
Simon

Top Svar Citer
#14764 - 11/02/2013 10:30 Re: Truende Love [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

Dette er, hvad den ikke-muslimer siger læst, og tænke over det, hvis du følger den videnskabelige metode at tænke på er, at få dette resultat ....

Du har måske hørt om bogen, skrev en forsker fra Vesten om "de hundrede mest indflydelsesrige mennesker i historien," The 100: en rangordning af de mest indflydelsesrige personer i historien, og hvad jeg har bemærket er, at denne klassifikation selv overraskede forfatter, før alle andre!

Denne forfatter har at holde sig væk stor indsats fra denne klassifikation, lavet, og især fordi billedet af islam er blevet fordrejet i Vesten dårligt, og fordi det kunne skade bogen, men han var i stand til at undslippe denne sandhed, at Muhammad " fred og velsignelser Allah på ham var den mest indflydelsesrige mand "i menneskehedens historie er!

Michael H. Hart, forfatter til bogen siger:

Kære læsere, kan de spekulerer på, hvorfor jeg har navnet "Muhammed" er placeret på toppen af ​​listen i denne bog, men der er tvingende argumenter for, at Muhammad er den eneste mand, der lykkedes på begge niveauer, religiøse og verdslige er. Indflydelsen af ​​Muhammed er stadig som strak trods passage af 14 århundreder, og Muhammad er den eneste politisk leder, som har formået at skabe en suveræn, som var meget religiøs og videnskabelig succes, så han fortjener den mest indflydelsesrige person i historien til at være:

Det er denne enestående kombination af verdslig og religiøs indflydelse, som jeg føler giver Muhammad anses for det mest indflydelsesrige eneste figur i menneskehedens historie.


Forfatteren af ​​denne forskning lagde grunden til det videnskabelige arbejde, der er ikke af religion eller tro, berømmelse eller på anden måde påvirket, men metoden i bogen er et udvalg af en person, der er mest indflydelsesrige i løbet af århundreder. Derfor er den videnskabelige metode førte ham til Profeten Muhammad, fred og velsignelser Allah være med ham at sætte på toppen af ​​listen, fordi han var den største politiske, militære og sociale person. Det betyder, at enhver, som ser islams profet gennem videnskabeligt perspektiv, ser ham som den bedste inspiration.

Det betyder også, at dem, der repræsenterer islam og dens profet som en terrorist religion, eller hævde, at islam vold, tilbageståenhed og uvidenhed support, de bygger deres image eller deres syn på gisninger, lidenskab og uvidenhed. Den Hellige Profet opfattelse af sig selv som en tjener af Allah, og Allahs Sendebud, og at han er lige så menneskelige som vi er, og dette er et bevis på dens sandhed, fordi ingen som ham i menneskehedens historie en stor bog (Koranen): Velsignet ambassade og innovative idéer har gjort, og etableret en stærk stat, og gjorde så meget .... og siger så, alt dette er ikke min egen, men fra Den Almægtige Allah!

Hvis vi ser på de forfattere, digtere og opfindere gennem århundrederne, finder vi, at ingen af ​​dem har den nye opfindelse eller skabelse gjort, og det har tilskrevet en anden! Ligesom det er med en analfabet mand, der levede i et samfund, der præmier og bragging meget elsket, og kom med alle disse resultater, og førte hende tilbage til den Almægtige Allah ... Hvorfor? Logikken kræver, at vi sige: Han er Guds sendebud.

Hvorfor er en ikke-muslimske lærde som Michael H. Hart, der ikke konverterer til islam, og siger så: Muhammad (fred være med ham) er den eneste politisk leder, som lykkedes på både det religiøse og det verdslige niveau? ! Svaret er meget simpelt, Muhammad (fred være med ham) er breits god! Jeg har tænkt mig at stille dette spørgsmål til nogen, der tvivler på oprigtigheden af ​​profeten: Er der en mand i historien, der har gjort noget stort, og så tilskrives en anden?

Ja, der er Allahs profeter fred være med dem, herunder profeten Mohammad, som havde været den sidste af profeterne, og Allah sagde om ham ("Sig", "O folk, jeg er en budbringer til jer alle , således at Kongeriget himlene og jorden. der er ingen anden gud end Ham. Han giver liv og forårsager død. Så tro på Allah og Hans Sendebud, Profeten, der er analfabet, for Allah og Hans ord mener, og følger ham, at I må blive vejledt "") [Al-Araf: 158] ..

http://www.youtube.com/watch?v=dNGTYzWe1KA

http://www.youtube.com/watch?v=22tFGT1lnMY
Top Svar Citer
#14767 - 11/02/2013 20:14 Re: Truende Love [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Det minder lidt om en anden debattør, der ligesom du bruger sjove subjektive referencer til værdsættelse af idéer. Du ka’ finde masser af tilsvarende læsning på bogmarkedet til et par kr. med samme rangdeling, intet opsigtsvækkende dér heller.

Imidlertid blander du videnskaber ret ind i fortællinger du sikkert føler en masse for, heller ikke dette er ualmindeligt blandt troende, da slet ikke forsøg på at sætte videnskabelig udvikling på søjler af overnaturlig tro fra kulturer bag jer. Man ka’ sige, at overtroiske mennesker uanset mana eller koryfæet, har en fælles hang til at ville forklare det kendte med det ukendte, men det er bare dårlig metode, Somo!
Fælles for os alle er, at vi godt ka’ lide en god historie, det er et interessefællesskab der strækker sig langt tilbage i den kendte civilisation: noget lyrisk der træder os i pupillen og vækker en behagelig smerte – leg med ord, eller som en anden ”evangelist” her på debatten tidligere stønnede: ”åhh, jeg er bare så vild med de søde ord”, ak ja, havde de dog bare været lige så søde ved ham – religiøse troende har bare en tendens til at labbe ordene i sig som vand fra fantasiens brønd. Debattøren Arne har det sgu’ ligesom du; hvis ellers symbolerne stiller sig vidt åbne overfor det øjeblikkelige behov, da gnasker i det mest ubeskrivelige i jer, og forklarer derefter jer selv med appetitten ;)

Nå, men de gamle digtere fra kulturer bag os ka’ jo også vise en masse om os selv, spørgsmålet er så, hvorvidt vi læser os ind og identificerer os osv. Lige i den forbindelse, vil jeg omvendt anbefale andet til de brune små, som du måske omvendt ka’ opleve glæde ved – ikke fordi indholdet har et dogmatisk præg eller stiller en særlig guddom i udsigt, mere fordi selve fortællingerne er en sublim indføring i en af antikkens store digtere, og så er forfatteren ikke en hr. hvemsomhelst: ”Horats” af Vilhelm Andersen (1939) – du ka' selvfølgelig finde andre fine værker om og af Horats og på ethvert sprog; men her en troldsplint til øjet fra oden ”Den Sabinske lod”, femte til ottende vers:

Thi Guden vil den fromme vel
og under Digteren sit Held.
O kom! se, jeg udspreder
her for din Fod et Blomstervæld
af Landets Yndigheder.

Her skal du i en lønlig Dal,
der gør selv Hundestjernen sval,
besynge Elskovs Flamme:
Penelopes og Kirkes kval,
der elskede den samme.

Og Kiervinen mild og blid
skal læske dig ved Middagstid
i denne grønne Skygge.
og Mars skal ej med nogen Strid
forstyrre Bacchus lykke.

mvh
Simon
Top Svar Citer
#14775 - 13/02/2013 11:24 Re: Truende Love [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk