annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Den nye synagoge i Berlin
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 510 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: True Love

Allâhs Sendebud sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) var den venligste af mænd på samme måde, som han overgik alle andre i mod og tapperhed. Være ekstremt godhjertet, hans øjne brimmed med tårer ved det mindste tegn på umenneskelighed. En Companion, kan Shaddaad bin 'Aws Allah være tilfreds med ham rapporterede apostlen som at sige: "Allah har befalet dig at vise venlighed til alle, så hvis du er nødt til at dræbe, dræbe på en god måde, og hvis du slagte et dyr, slagte den forsigtigt. Hvis nogen af ​​jer har at dræbe et dyr, skal han skærpe bladet først og behandle dyret godt. " Ibn 'Abbaas må Allah være tilfreds med ham fortæller, at en mand kastede en ged på sin side og derefter begyndte skærpe sin kniv. Når profeten sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) så ham, sagde han:" Vil du dræbe det to gange Hvorfor har du ikke skærpe kniven, før du kaster den på jorden? "

En barmhjertighed for de troende

The Messenger har medfølelse med de troende var af yderste grad. Koranen beskriver sin medfølelse i det følgende vers, som betyder: "Der er bestemt kommet til jer et Messenger fra blandt jer selv. . Grievous for ham er, hvad du lider, [han er] bekymrede over dig [dvs din vejledning] og til de troende er sød og barmhjertig "[Koranen: 9:128]

Saad bin 'Ubaadah må Allah være tilfreds med ham engang blev syg, så Allâhs Sendebud sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) besøgte ham i hans hus. Ved at se hans trofaste Companion i en ynkelig tilstand, blev han rørt til tårer. Så sagde han: ".. Allâh straffer ikke på grund af tårer eller på grund af sorg, men han straffer på grund af denne" - og han pegede på sin tunge [Al-Bukhaari]

En Mercy Mod sine fjender

De krigsfanger taget til fange i slaget ved Badr var blandt hans bitreste fjender. Men han sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) sørget for, at de fik den bedste behandling. Blandt dem var Suhayl bin Amr, som var en fyrig taler og var opsigelse af profeten sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale). 'Umar må Allah være tilfreds med ham en profetens nærmeste kammerater, foreslog, at to af hans nedre tænder trækkes ud, så han ikke kan være så modbydelige i sine taler. Profeten sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) svarede:" Hvis jeg skulle gøre dette, ville Allah skæmme mig på Dommens Dag, på trods af at jeg er Hans sendebud ".

I Mekka, påført hans folk ham med alle slags lidelser, i sidste ende tvang ham til at emigrere til Madeenah, og derefter ført krig mod ham i fem år. Men da han erobrede Mekka uden blodsudgydelse i det enogtyvende år af hans profetskab, spurgte han de mekkanske vantro som afventer hans beslutning om dem: "Hvordan forventer du mig at behandle dig" De svarede enstemmigt: "Du er en ædle, søn af en ædel en. " Han meddelte dem sin beslutning:

"Du kan gå fri! Ingen bebrejdelse denne dag skal være på dig, kan Gud tilgive dig. "

En Mercy for kvinder

Profeten Muhammad sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) var også meget venlige og hengiven over for kvinder. Kvinderne blev meget dårligt behandlet i disse tider. Den Noble Prophet sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) gav dem ære og værdighed på niveau med mænd i samfundet. 'Umar må Allah være tilfreds med ham rapporterede: "Vi havde ikke meget hensyn til kvinder, mens vi var på Mekka, men de blev bedre behandlet i Madeenah Allâhs Sendebud etablerede kvinders rettigheder gennem hans ord og befalinger, hvilket forbedrede deres position og status. . "

En Mercy for Børn

Allâhs Sendebud sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) var særligt medfølende over for børn. Da han så et barn græde, satte han sig ved siden af ​​ham eller hende, og delte hans eller hendes følelser. Han følte smerten ved en mor til sit barn mere end moderen selv. Når han sagde: "Jeg står i bøn og ønsker at forlænge det. Men jeg høre råbet af et barn og klip bøn forkortelse for den angst, som moderen føler. "[Al-Bukhaari]

Han ville tage børn i sine arme og omfavne dem. Han var engang kramme sine elskede børnebørn, Hassan og Hussein, da Aqrah bin Haabis fortalte ham, "jeg har fået ti børn. . Hidtil har jeg ikke kysset nogen af ​​dem 'Allâhs Sendebud sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) svarede:". Den ene med ingen medlidenhed med andre er ikke medlidenhed "[Al-Bukhaari og Muslim]

Ifølge en anden version, sagde han: "Hvad kan jeg gøre for dig, hvis Allâh har fjernet fra dig følelsen af ​​medfølelse?" [At-Tirmithi]

En Mercy for slaver

Profeten sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) stærkt indskærpede pligt venlig og generøs behandling på slaver, tjenestefolk og arbejdere beskæftiget med manuelt arbejde. Jaabir må Allah være tilfreds med ham fortalte apostel Allah sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) for at sige:" Feed dem med de fødevarer, som du spiser, klæder dem med sådan beklædning som du bruger, og ikke forårsager ulejlighed at Allâhs skabninger. " Apostlen sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) er desuden anført at have sagt:" De, som Allâh har gjort dine pårørende er dine brødre, tjenere og helpmates Anybody hvis bror er blevet gjort underordnes ham burde fodre ham. med den mad, han spiser og klæde ham med det tøj han bærer. befaler ham ikke at gøre det, som han ikke er i stand til at gøre, og hvis det bliver nødvendigt at gøre det, så han skulle hjælpe ham i at gøre jobbet "

En Mercy for Animals

Hans medfølelse omfattede ikke kun mennesker, men også dyr.

Profeten sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) forbød sine ledsagere til at holde de uintelligente væsener sulten eller tørstig, at forstyrre eller overbebyrde dem. Han roste at venlighed og sætte dem på lethed var fortjenstfulde handlinger tendens til at bringe mennesket nærmere til Allah. Abu Hurayrah må Allah være tilfreds med ham rapporterer profeten sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) for at sige:." En rejsende, der var tørstig så en brønd i den måde, han fik inde i godt og da han kom ud han så en hund slikke mudder på grund af tørst. Manden indså, at hunden var så tørstig som ham, så han fik ned i brønden igen, fyldte sin læder sok med vand og bar den ud holde det med sine tænder. Således han slukkede tørst af hunden. Allâh var tilfreds med denne handling af venlighed og benådet sine synder. " Ledsagerne spurgte: "O Allahs Allâh, er der belønning i spørgsmålet om dyr og vilde dyr også?" Profeten sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) svarede:" Der er belønning i forhold til hver skabning, der har en levende hjerte. "

»Abdullah bin 'Umar må Allah være tilfreds med ham fortalte, at profeten sallâ` alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) sagde: "En kvinde blev kastet bort til helvede kun fordi hun havde tilbageholdt mad og vand fra hendes kat og nægtede at sætte det fri, således at katten kunne tilfredsstille sin sult ved at spise orme og insekter. "

Når tilbage fra en militær kampagne, et par ledsagere fjernede kyllinger af en fugl fra deres rede til slagtilfælde dem. Moderen kom fuglen tilbage, og når det ikke kunne finde sine unger i reden, begyndte det at flyve rundt skrigende. Når informeret om sagen, blev Allâhs Sendebud sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) vred og beordrede kyllinger at blive sat tilbage i reden. [Abu Daawood]

Konklusion

Den kærlighed og medfølelse for Allâhs Sendebud sallâ `alayhi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) for alle slags væsener var ikke af den slags, hævdet af nutidens" humanister ". Han var oprigtig og afbalanceret i sin kærlighed og medfølelse. Han var mere medfølende end nogen anden person. Han var en profet rejst af Allâh, skaberen og opretholderen af ​​alle væsener, til vejledning og lykke bevidste væsener - mennesker og jinn - og harmoni i tilværelsen. Derfor er han levede ikke for sig selv, men for andre, han er en barmhjertighed for alle verdener.

"Ja, i dette [Koranen] er anmeldelsen af ​​et tilbedende folk. Og Vi har ikke sendt dig, [O Muhammad], som en barmhjertighed til verdener "[Koranen: 21:106-107].

http://www.youtube.com/watch?v=Pww0UzDZZ5E
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Andreas Mogensen er tilbage på dansk jo..
29/04/2024 12:39
Færdselsuheld spærrer spor og skaber k..
29/04/2024 12:39
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Kamerafælder skal undersøge grænselan..
29/04/2024 11:31
Nyheder fra Religion.dk