annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15881791
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399018
Et andet syn 2003686
Åndelig Føde 1604019
Jesu ord 1534505
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
0 registrerede 580 gæster og 108 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 14 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12126 - 01/02/2012 15:45 Re: Kærlighed. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Næh, Arne, jeg ønskede at du skulle svare på mit spørgsmål til dig i indlæg #12119.

Men du svarer jo aldrig på spørgsmål, for dine svar vil afsløre din pinlige argumentation.

griner
Top Svar Citer
#12127 - 01/02/2012 15:55 Re: Kærlighed. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland

Åh, så ånder jeg lettet op - så har jeg alligevel ikke skrevet noget forkert blinker

Arne.
Top Svar Citer
#12128 - 01/02/2012 17:32 Mere vildledning fra Arne. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jo, det har du Arne, for som enhver normalbegavet skoledreng kan forstå, så refererede min udtalelse til dit manglende svar, som stadig mangler, og ikke til din smædeskrivelse, som du havde lovet debatten at bestræbe dig på at undgå.

Du gør både det forkert, at du mistolker andres tekster, og at man ikke kan regne med, hvad du selv skriver i nogen af dine indlæg.

Du gør masser af andre ting forkert, men det er ikke mit problem, så det er en sag mellem dig og de mennesker, som lider under dine fejltagelser.

griner
Top Svar Citer
#12129 - 01/02/2012 18:31 Re: Kærlighed. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Jeg skrev:
Citat:
Det eneste, man virkelig kan stole på, er ordene fra Autoriteten Ole!
og nu siger Ole, at det er forkert.
Så må Ole så sandelig meget undskylde blinker

Så kræver Ole et svar på, hvorfor jeg bragte læserkommentarerne til artiklen:
http://www.information.dk/291834#
med ordene til mig:
Citat:
Hvorfor er det værd at pege på, Arne? Mener du at kommentarer fra tilfældige lægfolk gør din kærlighedspåstand mere "sand" eller af større videnskabelig værdi, end hvad forskere har fundet i deres undersøgelser af placebo effekten
Her er mit svar, at det efter min mening kunne være værd at se, hvad andre end debattørerne her på trosfrihed.dk mener, nemlig de af Informations læsere, der har kommenteret, ja jeg nøjedes endda med at skrive:
Citat:
Måske det var værd at pege på, at Informations læsere også har kommenteret artiklen: Din egen medicin.
Nu er det sådan, at jeg også læser andet end, hvad Ole skriver blinker , og for mig var der interessante synspunkter og perspektiver i Informations læseres kommentarer, som jeg forestillede mig også kunne have interesse her på trosfrihed.dk.

I øvrigt er min "kærlighedspåstand" jo ikke min, men en udtalelse fra en terapeut med placebo-effekt erfaring, som journalisten på god journalistisk vis refererede, og hvorfor det provokerer Ole så voldsomt, ved jeg ikke.
For mig er det en mindre væsentlig detalje, hvordan terapeutens rolle i placebo-effekten skal betegnes.
Det væsentlige er vel, at terapeutens adfærd har vist sig at influere.

Jeg er meget mere interesseret i, hvad det er, der sker i patienten, når placebo-effekten kommer i funktion, og det ved man jo kun meget lidt om (hjernescanninger og endorfinproduktion bl.a.), men selvfølgelig er jeg da også meget interesseret i, hvad der kan igangsætte placebo-effekten, og som en af Informations kommentatorer skrev, er det vel værd at overveje, om ikke placebo-effekten skulle bruges noget mere i sundhedsvæsenet.

Og nu jeg er i gang, kan jeg ikke lade være at spekulere på, om der også kan påvises en placeboeffekt på f.eks. hunde.
Jeg tror at have forstået, at Ole mener at have overblik over den samlede naturvidenskabelige forskning, og så vil det vel være naturligt at spørge, om Ole ved noget om hunde og placebo-effekten.

Arne smiler


Redigeret af Arne Thomsen (01/02/2012 18:34)
Top Svar Citer
#12130 - 01/02/2012 20:08 Atter en smædeskrivelse fra Arne. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Du behøver ikke at spille dum, Arne. Det rækker rigeligt med at opføre dig som du plejer.

Dit nye forsøg på ordkløveri viser tydeligt, hvad du ønsker debatten skal handle om. Det er da rart at alle nu kan se, hvilket niveau du befinder dig på.

Men det er da glædeligt, at du ikke (for tredie gang) stikker af fra et for dig ubehageligt spørgsmål. Svaret er jo som forventet ret afslørende.

Du finder det altså mere interessant, hvad tilfældige mennesker uden videnskabelig baggrund mener om en artikel om videnskab, end mine referencer til, hvad forskningen mener om emnet. Det står så i skærende kontrast til, hvad du senere skriver, at
Citat:
Jeg er meget mere interesseret i, hvad det er, der sker i patienten, når placebo-effekten kommer i funktion, og det ved man jo kun meget lidt om (hjernescanninger og endorfinproduktion bl.a.), men selvfølgelig er jeg da også meget interesseret i, hvad der kan igangsætte placebo-effekten,

Det tyder jo på, at du ikke mener, at videnskaben kan give dig svaret, men at det kan nogle læsere af Information måske. Det ser yderligere ud, som om du har den opfattelse, at hvis noget interesserer dig, så er det også af interesse for debattørerne på trosfrihed.dk. Her overvurderer du nok din egen betydning.

Men jeg vil da gerne igen bidrage med nogle videnskabelige fakta. Hverken hjernescanninger eller endorfin produktion antages at trigge en placebo effekt. Det antages at en suggestion trigger effekten, og den kan komme fra en person eller fra noget man læser eller en tilfældig hændelse, som igangsætter en tankeproces, der ender med at påvirke regenerationsevnen. Tilsvarende med nocebo effekten, der, som jeg før har nævnt, i ekstreme tilfælde kan lede til, at personen dør.

Virker det også på hunde, spørger du? Som dyrlæge burde du vide, at dyr kan dø af chok eller kan lægge sig til at dø, uden at der direkte kan påvises en specifik fysisk dødsårsag. Så vi kan med god grund formode, at de samme suggestive processer forekommer i hunde og andre dyr, selv om de ikke ejer menneskets store evne til abstrakt tænkning. Men selv en høne kan hensættes i en hypnoselignende trance.

Placebo forskningen er af nyere dato, og dens virkemåde kan endnu ikke forklares tilfredsstillende, men det problem skal videnskaben nok klare efterhånden. Jeg anser ikke Informations læsere som nogen alvorlig konkurrent i den proces.

Jeg har ikke overblik over udviklingen i samtlige videnskaber, kun i de 20-25 jeg har sat mig ind i, og søger at følge med i. Hvorfor du føler dig berettiget til at håne, at nogle mennesker bruger tid på at tilegne sig aktuel videnskabelig viden, fortæller jo en del om din indstilling til andre. At du nu også pludselig frasiger dig en "kærlighedspåstand", som du i årevis har forfægtet, men aldrig selv har fulgt, fuldender billedet af dig.

Og så venter vi bare på den næste smædeskrivelse fra dig og Thomas - jeres måde at "hæve niveauet på".

griner

Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 14 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 13 14 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
For tredje gang ligger der en haj på fo..
15/05/2024 00:41
Tidligere advokat for Trump grillet unde..
14/05/2024 23:47
Heftige kampe tvinger Ukraine til at fly..
14/05/2024 23:38
Manchester City besejrer Tottenham og sp..
14/05/2024 23:20
Kong Frederik peger på ny teknologi som..
14/05/2024 21:32
Nyheder fra Religion.dk