annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16083403
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2420424
Et andet syn 2017816
Åndelig Føde 1682620
Jesu ord 1545297
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 77 gæster og 89 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kærlighed.

Jeg skrev:
Citat:
Det eneste, man virkelig kan stole på, er ordene fra Autoriteten Ole!
og nu siger Ole, at det er forkert.
Så må Ole så sandelig meget undskylde blinker

Så kræver Ole et svar på, hvorfor jeg bragte læserkommentarerne til artiklen:
http://www.information.dk/291834#
med ordene til mig:
Citat:
Hvorfor er det værd at pege på, Arne? Mener du at kommentarer fra tilfældige lægfolk gør din kærlighedspåstand mere "sand" eller af større videnskabelig værdi, end hvad forskere har fundet i deres undersøgelser af placebo effekten
Her er mit svar, at det efter min mening kunne være værd at se, hvad andre end debattørerne her på trosfrihed.dk mener, nemlig de af Informations læsere, der har kommenteret, ja jeg nøjedes endda med at skrive:
Citat:
Måske det var værd at pege på, at Informations læsere også har kommenteret artiklen: Din egen medicin.
Nu er det sådan, at jeg også læser andet end, hvad Ole skriver blinker , og for mig var der interessante synspunkter og perspektiver i Informations læseres kommentarer, som jeg forestillede mig også kunne have interesse her på trosfrihed.dk.

I øvrigt er min "kærlighedspåstand" jo ikke min, men en udtalelse fra en terapeut med placebo-effekt erfaring, som journalisten på god journalistisk vis refererede, og hvorfor det provokerer Ole så voldsomt, ved jeg ikke.
For mig er det en mindre væsentlig detalje, hvordan terapeutens rolle i placebo-effekten skal betegnes.
Det væsentlige er vel, at terapeutens adfærd har vist sig at influere.

Jeg er meget mere interesseret i, hvad det er, der sker i patienten, når placebo-effekten kommer i funktion, og det ved man jo kun meget lidt om (hjernescanninger og endorfinproduktion bl.a.), men selvfølgelig er jeg da også meget interesseret i, hvad der kan igangsætte placebo-effekten, og som en af Informations kommentatorer skrev, er det vel værd at overveje, om ikke placebo-effekten skulle bruges noget mere i sundhedsvæsenet.

Og nu jeg er i gang, kan jeg ikke lade være at spekulere på, om der også kan påvises en placeboeffekt på f.eks. hunde.
Jeg tror at have forstået, at Ole mener at have overblik over den samlede naturvidenskabelige forskning, og så vil det vel være naturligt at spørge, om Ole ved noget om hunde og placebo-effekten.

Arne smiler
Seneste indlæg
Hvad sker der i disse dage?
af somo
08/06/2024 08:18
Adskille stat og kirke?
af Anonym
08/06/2024 05:48
Vigtige præciseringer
af somo
04/06/2024 14:04
Spiritualitet
af Arne Thomsen
30/05/2024 16:33
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Nyheder fra DR
SAS-fly måtte vende om på grund af rø..
09/06/2024 10:08
USA roser Israel for at befri gidsler i ..
09/06/2024 10:03
22-årig død efter fald fra vindue på ..
09/06/2024 10:03
Florida advarer om risiko for hajangreb ..
09/06/2024 09:07
Simon Kjær starter ikke i EM-premiere
09/06/2024 08:51
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Forskere skal bruge donationer på at un..
09/06/2024 08:15
Voldsmænd forlangte kvart million for k..
09/06/2024 08:15
Venstre-formand stemmer personligt og hÃ..
09/06/2024 08:15
Ung mand døde efter fald fra vindue på..
09/06/2024 08:15
Forbitrelse og politisk vold har præget..
09/06/2024 08:15