annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 221 gæster og 72 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10257 - 15/10/2010 15:32 Re: Jesu ord og bud [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram

"Kan de der ingen ører har række hånden op, det ville jo være synd hvis de gik glib af de "bevingede" gudeord, vi der ikke tror på ordene har proppet høreværnet godt fast, så vi undgår forureningen".

- Du verden - ja! ;)
Gamle gudeidéer i "nye" gevandter og vupti, tror de troende idéen er blevet helt irreligiøs og endda et "spirituelt" sidestykke aldrig før set. Ak ja, disse "åndemanere" der danser omkring gryden..."jubii, min tro er ny, kom hid fra alle verdenshjørner...ohh du store kærlighed, jeg er fyldt med følelser"...osv. Ja, man tror sgu ikke sine egne øjne...;)

mvh & god wekeend
Simon
Top Svar Citer
#10258 - 15/10/2010 15:34 Re: Jesu ord og bud [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

Du har nogle forestillinger om nogle af dine meddebattører.
Top Svar Citer
#10262 - 15/10/2010 16:58 Re: Jesu ord og bud [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Kære Thomas,

Tak selv til dig for din ildhu overfor det, du mener er din opgave. smiler Det kan jeg da kun respektere dig for. smiler

Jeg fæstner mig ved det, du skriver omkring at opleve ny styrke og kraft, (og for min egen regning: meningsfuldhed) ... hvis og når vi gør det, vi inderst inde sanser, at vi skal. smiler Jeg er meget enig her. ...

Nu er det med ord (læs: bibellæsning) ikke så meget min styrke, men jeg oplever, at når jeg "lytter indad" og prøver at tænke, hvad Jesus ville gøre ... at blive hjulpet godt på vej i mine handlinger. ...

Á pro pos handlinger: Jeg tænker, at det er rigtig svært at se, hvor opgaverne kunne ligge i et land som vort? ...

Måske er det vanskeligt, fordi vi jo lever i et såkaldt velfærdssamfund, hvor ingen behøver at lide materiel nød, men til gengæld er der altså rigtig mange, som er ensomme og trænger til, at nogen vil være der for dem ... også uden at behøve at skæve til, hvad klokken nu er!

Der er måske en opgave her? Et lille skridt af mange for at virkeliggøre "Guds drøm for mennesket på Jorden" ...

Som jeg hører Kirken i dag, formanes mennesker til at leve på Jorden, så de kan komme i Himlen, når de dør. ...

Budskabet i den omtalte bog ér, at vi kan få Himlen på vor jord her i livet, hvis og tør jeg sige når? vi sanser at følge Jesus´ eksempel. ...

Som jeg ser Kristendommen i dag må jeg tænke på Gandhi, som sagde, at Vestens udgave af den er det modsatte af det, Jesus ville lære os. ...

Til gengæld ser jeg flygtningene fra det tidligere Burma praktisere noget, som får mig til at tænke på Jesus og kredsen omkring ham. ... Måske kan de lære os noget dyrebart om medmenneskelighed, som ellers kan være i fare for at forgå i vort land?

k.h.
zenia/esther
Top Svar Citer
#10266 - 15/10/2010 20:34 Re: Jesu ord og bud [Re: Simon]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Simon.
Ja man tror næppe sine egne øjne eller ører, med al den pladderromantik vi skal udsættes for, det er helt utroligt hvad vores stakkels medmennesker kan få ud de gamle skrøner, snart har man hvert et sekund af Jesus liv fyldt ud med vitser,historier og udtalelser, som nok aldrig er kommet fra en Jesusés mund, men det rene opspind, udgydet fra virusangrebne hjerner.
Det ser ud til at filosoffer der elsker at høre sig selv, kommer med de mest avancerede meninger om gudelivet, udtalt med en masse fremmedord som de fleste incl.mig selv ikke forstår et pip af, men dette er nok også meningen, jo mere snirklet jo større næsegrus beundring udsættes de for, tåbernes flok forstår ikke en dyt, men falder på knæ alligevel og tar sig en ekstra gang altervin og Mariekiks, den sidste kannibal er endnu ikke fundet.

God weekend til dig også.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#10270 - 16/10/2010 11:53 Re: Jesu ord og bud [Re: Anonym]
Visdommen
Uregistreret

Kære Zenia,

Tak for dine ord smiler

Måske er det vanskeligt, fordi vi jo lever i et såkaldt velfærdssamfund, hvor ingen behøver at lide materiel nød, men til gengæld er der altså rigtig mange, som er ensomme og trænger til, at nogen vil være der for dem ... også uden at behøve at skæve til, hvad klokken nu er!

Ja, vi har sådan brug for, at hjertet er med. Det er det vigtigste. Når hjertet er med, så er selv de små handlinger store.

Jeg har ikke tillid til de store indsamlinger, hvor giveren sikrer sig at skabe enormt stor reklame for sig selv. For hvis ånden er sådan (reklame for egen 'godhed'), så vil den spænde ben, før de virkelige forandringer - der altid må begynde i hjertet - finder sted.

"Pas på, at I ikke viser jeres retfærdighed for øjnene af mennesker for at blive set af dem, for så får I ingen løn hos jeres fader, som er i himlene. Når du giver almisse, så lad ikke blæse i basun for dig, som hyklerne gør det i synagoger og på gader for at prises af mennesker. Sandelig siger jeg jer: De har fået deres løn. Når du giver almisse, må din venstre hånd ikke vide, hvad din højre gør, for at din almisse kan gives i det skjulte. Og din fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig."
(Matthæus 6, 1-4)


Som jeg hører Kirken i dag, formanes mennesker til at leve på Jorden, så de kan komme i Himlen, når de dør.

Det er ærgeligt, hvis denne belønning til sig selv bliver fokus... for hvor bliver kærligheden så af?!

Som jeg ser Kristendommen i dag må jeg tænke på Gandhi, som sagde, at Vestens udgave af den er det modsatte af det, Jesus ville lære os.

Interessant. Tak for det. Det vidste jeg ikke, at han havde sagt sådan.
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Nyheder fra Religion.dk