annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Et historisk fly, man helst vil glemme.
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 210 gæster og 69 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10239 - 13/10/2010 21:46 Re: Jesu ord og bud [Re: treram]
Visdommen
Uregistreret

"Kan de der ingen ører har række hånden op"

Åh, menneske! Lad de, der ingen ører har, men et hjerte, der slår, række hånden op. Lad deres ører folde sig ud.

Lad de, der siger 'ja', men ikke gør, gå hvorhen de vil. Men lad de, der siger 'nej', men af hjertet drives mod Gud, gå ind i Himmeriget.

"Men hvad mener I? En mand havde to sønner. Han gik hen til den første og sagde: Min søn, gå ud og arbejd i vingården i dag. Men han svarede: Nej, jeg vil ikke! Bagefter fortrød han og gik derud. Så gik han til den anden søn og sagde det samme til ham. Han svarede: Ja, herre! men gik ikke derud. Hvem af de to gjorde deres fars vilje?" De svarede: "Den første." Jesus sagde til dem: "Sandelig siger jeg jer: Toldere og skøger skal gå ind i Guds rige før jer. For Johannes kom til jer og lærte jer vejen til retfærdighed, og I troede ham ikke, men toldere og skøger troede ham. Og skønt I så det, angrede I heller ikke bagefter og troede ham."
(Matthæus 21, 28-32)

Treram, du er den første søn. Dette er blevet fortalt dig før med andre ord, nu er det blevet fortalt dig med Jesu ord. En oprigtig mand har drukket af sandheden; et 'ja' er et 'ja', og et 'nej' er et 'nej' i din mund. Og lad det være sådan til din frelse.
Top Svar Citer
#10248 - 15/10/2010 08:54 Re: Jesu ord og bud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Kære Thomas,
Du kommer hele tiden ind på min lystavle, så derfor dette til dig:

Mon du kender Brian D. McLaren: Det hemmelige budskab - en udforskning af sandheden, der kan forandre alt. ??

Måske Arne også ville have interesse af at læse denne bog, som har gjort et stort indtryk på mig.

Fra bogens bagside citeres:

"Hvad nu, hvis Jesus ikke kom til jorden for at stifte en ny religion - men for at opvække en politisk, social, religiøs, økonomisk og åndelig revolution med det formål at skabe en ny verden?
"
Forfatteren er præst, men kritisk overfor de skriftkloge, som har så mange ord, men som ikke fatter, at Guds Rige ér her, lige så snart man sætter sig for (i al sin uformåenhed) at gøre det, Jesus ville have os til at gøre. ...

K.h.
Zenia/Esther
Top Svar Citer
#10249 - 15/10/2010 10:29 Re: Jesu ord og bud [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia/Esther.

Ja men det er jo næsten præcist lige det, jeg tror:
Ikke en religion, men en ny måde at leve på smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#10250 - 15/10/2010 11:18 Re: Jesu ord og bud [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

hej Arne,
Det ved jeg godt. smiler Hvis du ikke kender bogen, kan jeg anbefale den, idet den i hvert fald for mig har været en øjenåbner netop når det handler om forståelser omkring bl.a. Jesus´ samtid ... om hvorfor Han valgte at tale i lignelser ... men også meget omkring tiden dengang og nu ... Forfatteren taler om "Guds drøm for mennesket på Jorden" = Guds Riget. ... Der er også en tolkning af Johannes Åbenbaring, som falder i god jord hos mig. ...
Jeg har lånt bogen efter rimelig kort ventetid på biblioteket, men ellers kan den købes på Boedals forlag. (Og det bliver jeg nok nødt til at gøre smiler

hej igen fra esther.
Top Svar Citer
#10256 - 15/10/2010 15:16 Re: Jesu ord og bud [Re: Anonym]
Visdommen
Uregistreret

Kære Zenia,

Hvor er jeg glad for at høre fra dig. Jeg troede, at jeg havde ødelagt enhver kontakt med dig, fordi jeg for nogen tid tilbage greb kommunikationen forkert an. Jeg har stadig samme mission: At vidne om Jesus og Jesu ord. Dette indebærer stadig, at jeg må tale religion imod, men hvor er det vigtigt, at ånden efterleves i denne kommunikation. Jeg vil ikke tale dårligt om enkeltpersoner, og jeg vil lade ethvert personangreb prelle af og i hjertet ønske min moddebattør det bedste.

...Som sagt er jeg meget glad for at høre fra dig! - Tak for dine venlige ord smiler

Jeg kender ikke den bog, du nævner, og jeg vil derfor låne den ved lejlighed.

Jeg glæder mig afsindigt over dine afsluttende ord - at vi i al vor uformåenhed bestræber os på at gøre, hvad Jesus ønsker, at vi gør. Tak for dem!

Jeg tror, at vi i al vor uformåenhed vil opleve en ny styrke og kraft, hvis vi som gren sidder på det træ, hvis saft rummer den Højeste Næring, Den Åndelige Føde.

"Jeg er det sande vintræ, og min fader er vingårdsmanden. Hver gren på mig, som ikke bærer frugt, den fjerner han, og hver gren, som bærer frugt, den renser han, for at den skal bære mere frugt. I er allerede rene på grund af det ord, jeg har talt til jer. Bliv i mig, og jeg bliver i jer. Ligesom en gren ikke kan bære frugt af sig selv, men kun når den bliver på vintræet, sådan kan I det heller ikke, hvis I ikke bliver i mig. Jeg er vintræet, I er grenene. Den, der bliver i mig, og jeg i ham, han bærer megen frugt; for skilt fra mig kan I slet intet gøre. Den, der ikke bliver i mig, kastes væk som en gren og visner; man samler dem sammen og kaster dem i ilden, og de bliver brændt. Hvis I bliver i mig, og mine ord bliver i jer, så bed om, hvad I vil, og I skal få det. Derved herliggøres min fader, at I bærer megen frugt og bliver mine disciple."
(Johannes 15, 1-8)
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Nyheder fra Religion.dk