annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 21 1 2 3 ... 20 21 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38462 - 16/01/2023 15:29 Ordene - bogstaverne er ikke nok.
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jeg har erkendt at ordene (bogstaverne - mine skrifter og skriverier) ikke er nok.

Slet slet ikke for andre ser jeg - ingen har siden Kræn-p og ALH Anne og Flemming Vang og Disciple og et par anonyme overhovedet givet mig positiv tilbagemelding og bare en smule anerkendelse for mine skriverier (ikke engang viser folk her at de overhovedet læser mine indlæg). Jeg nåede dog lige at opleve en lille smule anerkendelse fra Thomas før han smuttede.

Hvis jeg ønsker at blive læst og forsøgt forstået og ønsker feedback på hvad jeg skriver så er det ikke Trosfrihed i sin nuværende udgave, med de debattører der er aktive i øjeblikket, jeg skal opholde mig på. Dette har jeg erkendt.

Hvis jeg kæmper for at blive forstået og møde lidt forståelse og anerkendelse (for mine skriverier) så bliver min kamp forgæves og jeg kommer ud i utålmodighed og vrede mere end jeg ønsker det og min pen bliver for spids og skarp.

Jeg har masser af eksempler på positiv feedback udenfor Trosfrihed. Har fx fået kæmpe stor anerkendelse fra to professorer i teologi og filosofi og fra et par super dygtige teologer også og ja fra lægfolk - ja ofte får jeg store roser fra lægfolk. Og ja der var Internet Redaktør for Kristeligt Dagblad der ligefrem var blevet prikket på skulderen at ham HansKrist skrev fremragende om det kristne trosliv og dets spiritualitet - hvorfor jeg blev spurgt om jeg ikke havde lyst til at "blogge" hos dem (oprette en blog profil og skrive "blog's" indlæg på deres portal).

-0-0-0-

Denne tingenes elendige tilstand på Trosfrihed er ikke tilfredsstillende og afføder mange ærgrelser og frustrationer og ødelægger noget af det smukke ved den måde jeg præsenterer det kristne trosliv og dets spiritualitet på - der fortjener en bedre og mere fair modtagelse.

Den værste nedgørelse og latterliggørelse og disrespekt og ringeagtelse mine skriverier kommer fra Arne - hvilket Arne godt selv ved og det har stået på i 20 år. Jeg skriver dette som en nøgtern konstatering jeg er ikke engang sur eller skuffet længere. Tikka kalder også mine skriverier om det kristne trosliv og dets spiritualitet det rene nonsens og vrøvl - er sket for ikke så lang tid siden. Jørgen Primdahl det samme. Gerth og Jan ABC lader jeg ude af betragtning da de er alt for useriøse. Der er overhovedet ingen alvor i de to og evne til koncentration på en tekst der ikke er deres egen tekst.

Ja jeg har været så meget seriøs og faglig dygtig Universitets studerende at jeg mener vi mennesker skal kunne forholde os til hvad den faglige ekspertise siger om de ting vi drøfter. Vores egen meninger og synspunkter skal udfordres af hvad den videnskabelige faglige ekspertise siger om det der ligger os på sinde - er et hjerteanliggende hos os at skrive om, præsentere andre for.

-0-0-0-

Jeg ved ikke om jeg med mit indlæg her vil fortælle at jeg vil trække mig eller bare begynde at "arbejde" anderledes på Trosfrihed.

Men kort og godt som Trosfrihed er nu det er fuldstændig urealistisk at man kan forvente at blive læst og få en god debat op at stå som dengang Kræn-p og ALH Anne og Flemming Vang og Disciple med et par andre var her.

Der er så lidt overskud og så meget arrigskab og fjendskab imod kristendommen at min præsentation af det kristne trosliv og dets spiritualitet aldrig vil blive taget seriøst op af fx Arne Tikka og Jørgen Primdahl - dertil er deres indædte vrede og had til kristendommen for stor. Meget værre end de to ateister Simon og Bjørn. Ja det stikker dybt hos disse, deres brændende aversion imod det kristne trosliv og dets spiritualitet.

En indædt aversion jeg ALDRIG har forstået - da kristendommen i den protestantiske form jeg er tilhænger af jo virkelig har højt til loftet - men så er dette også pludselig galt, at der er højt til loftet - jamen hvad kan man så ikke finde at brokke sig over når man vil stille sig aggressivt op og nægter at ville forstå andet end sig selv og ens indædte vrede imod kristendommen - som man ikke engang magter at forklare hvad det er man hos sig selv har fundet der er så meget bedre.

Ja når jeg hører en søndags gudstjeneste fra DR RADIO P1 som i søndags formiddag så har jeg virkelig svært ved at forstå de aversioner som Arne Tikka Jørgen Primdahl og Jan ABC har overfor den kristne spiritualitet og vores møde og virkelighed med GUD i Jesus Kristus bekræftet igennem Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os. At vi her har fundet Gud - finder vores virkelighed med Gud og fejrer og priser dette især gennem en lovprisning vi har fundet at musik og sang bedst formår at udtrykke på mest adækvate vis.

Er de kirke kristne virkelig så forfærdelige afskyelige som Arne Tikka og Jørgen Primdahl og Jan ABC vil gøre dem til. Noget jeg aldrig har forstået - denne aversion der stikker så dybt.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38463 - 16/01/2023 16:22 Re: Ordene - bogstaverne er ikke nok. [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Nå jeg tror mit anliggende med mit forrige indlæg kan opsummeres til:

Jeg vil forsøge ikke længere at kæmpe for at få I andres anerkendelse og have jeres gode vilje og imødekommenhed overfor mig, til at I vil gøre et fair forsøg på at forstå mig.

Som Trosfrihed er nu er dette urealistisk at forvente - vi har ikke ressourcerne for noget sådant i øjeblikket på Trosfrihed - og set i det lys jeg må prise mig lykkelig over at jeg har oplevet disse kvaliteter på en debat med Kræn-p og ALH Anne og Flemming Vang og Disciple med et par andre anonyme.


Denne min kamp om bare at blive læst og forsøgt forstået og modtage feedback i form af kritik - ris og ros - gør at jeg kommer væk fra mit eget kristne trosliv og dets spiritualitet. Alle frugterne og gaverne her. Og derfor er min kamp for at blive forstået ødelæggende for min egen åndelige vækst.

Tror også at Thomas har haft nogle lignende overvejelser da han smuttede herfra. Nemlig at der foregår noget på Trosfrihed der forhindrer vores egen åndelige vækst.


Gerth's debat adfærd har også gjort alting endnu mere håbløst - se fx hvordan han skriver i nat og op af formiddagen - indlæg på indlæg der er totalt blottet for god mening og faktisk ulæselige - uforståelige.

Enhver selvrespekt og respekt for andre er forsvundet.

Jeg tror kun der er tilgivelse og bøn og gode ønsker for ham der vil være passende.

Jeg har prøvet at tale alvor med ham men det hjælper ikke - tværtimod. Det er mit indtryk at han ikke er et sted med sig selv i øjeblikket hvor han kan modtage kritik og få noget godt ud af dette.

Gerth virker ikke bare lidt forvirret men total forvirret med sig selv og sit liv - ihvertfald som debattør på Trosfrihed - håber der er mindre kaos og forvirring i Gerth's hverdag blandt de mange kommunale kontakt personer han her af en eller anden grund er omgivet af, passet op af.


Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.

1 Kor 2


Citat:
I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.

En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.
2 Kor 3
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38464 - 16/01/2023 16:51 Re: Ordene - bogstaverne er ikke nok. [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Citat:
Enhver selvrespekt og respekt for andre er forsvundet.
hævder en deltager, der beskylder en anden deltager for at være
Citat:
en ondskabsfuld idiot
Arne blinker
Top Svar Citer
#38465 - 16/01/2023 17:01 Re: Ordene - bogstaverne er ikke nok. [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Man kan ikke forlange folk skal forstå det man vil formidle, men, taler man uden angreb eller udhængning af tilhørerne, vil resultatet sandsynligvis være lyttende mennesker, hvis det som fremholdes leveres i et forståeligt og en venlig atmosfære, hvor fortælleren ikke på forhånd, ønsker anerkendelse for det fremholdte.
Top Svar Citer
#38466 - 16/01/2023 17:07 Re: Ordene - bogstaverne er ikke nok. [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Måske den anden debattør virkelig udviser en fuld bevidst negativ udspekuleret ondskabsfuld agenda og særbehandling HansKrist.

Denne udspekulerede ondskabsfulde særbehandling HansKrist nyder hos Arne og har stået model til i 20 år - har Arne helt sikkert sine efter hans egen mening, gode grunde til at HansKrist fortjener konstant at blive mødt med.

Men kom dog over det, kom dog videre mand.

Når vi ser hvor imødekommende og åh ja forstående du er overfor Gerth - ja så bliver det idiotisk hvordan du har behandlet mig gennem tiderne. Og det bliver så tydeligt at du giver mig en negativ særbehandling.

Jeg er ikke i tvivl om at du føler du har rigtig gode grunde til ikke at fordele sol og vind lige her på Trosfrihed.

Jeg er bare træt af at du gør det.

Men ikke mere træt af det, end at jeg ikke længere gider kamp for at ændre din negative agenda og særbehandling af HansKrist.

Jeg kan udmærket leve med det - selv om du virker både komisk og idiotisk når du ligefrem overdriver din imødekommenhed overfor Gerth og forsøg på tilnærmelse og forståelse.

Tænk hvis du udviste samme holdning overfor HansKrist - bare lidt - ikke helt så meget som du gør overfor Gerth (da dette er for meget at være vidner til).


Jeg får kvalme af dit hykleri.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 21 1 2 3 ... 20 21 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk