annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 21 < 1 2 3 4 5 ... 20 21 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38472 - 16/01/2023 19:13 Re: Ordene - bogstaverne er ikke nok. [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Hvor er jeg henne i landskabet...

https://vandrermodlyset.dk/13-kirkens-stilling/

Kan godt være seriøs...

http://www.religionrevised.com/

En sten i skoen...

https://www.biblen.info/Selvmodsigelse.php?id=356

Hmmm...

https://vandrermodlyset.dk/vejene/

Du er hørt...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#38476 - 18/01/2023 18:49 Re: Ordene - bogstaverne er ikke nok. [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Bjørn var en hård debattør (og jeg har også været dette og beklaget det (Arne og Simon er subtile i deres ondskab og negative agenda - den negative dagsorden bliver pakket ind))

Jeg opdagede hvad der gjorde Bjørn så ophidset og hård i tonen - det var når han skrev fremragende indlæg og folk ikke forstod at værdsætte og påskønne disse hans indlæg af så høj kvalitet

Det samme led jeg under - hvis folk udviste tydelige tegn på at de havde læst og forsøgt forstået mine tekster og gav feedback ved at gennemgå mine tekster - så var jeg bestemt ikke hård - mine debatter med ALH Anne og Flemming Vang og Disciple og Kræn-p med flere var nok kontante, ja vi "sloges" gennem argumentation og ikke ved at være personlige.


Dette at kunne argumentere for sine synspunkter er det jeg mangler - som er en mangelvare her - ihvertfald i forhold til mine tekster - jeg får overhovedet ikke et modspil

Og ja til sidst mister man tålmodigheden over at lave kvalitative indlæg og trådstarter der aldrig bliver kommenteret


Derfor jeg har udviklet den skrivestil at mine tekster skal give den intelligente begavede eventuelle læsere et udbytte - jeg forlanger der gemmer sig i mine indlæg:

Tværvidenskabelig erkendelse - hvad jeg skriver skal kunne være i overensstemmelse med al den nye viden indenfor filosofi teologi og psykologi og neurovidenskab

Der skal være et udbytte i alle mine indlæg - hvorfor skulle jeg ellers skrive dem.

Men Trosfrihed i sin nuværende tilstand (med de debattører der er her) reagerer overhovedet ikke på nogen som helst substans og væsentlighed

Alle mine indlæg står blot - bliver aldrig kommenteret seriøst overhovedet

Dette var udmærket i "Hvad HansKrist dog skrive" - fordi disse indlæg er indlæg der virkelig kan stå alene --- men pludselig var I alle derover uden at I overhovedet relaterede til noget som helst af hvad jeg havde skrevet derover -- spam var det

Også derfor Simon smuttede da Mellemrummet blev spammet og jeg forstår det godt

Hvis det her skal være en god debat portal må vi opføre os fair overfor hvad hinanden skriver

Simpelthen sætte tempoet ned (som jeg har bedt Arne om utallige gange - men han kan overhovedet ikke gøre ophold ved noget som helst der ikke er hans egen agenda)

Ja jeg har bedt om utallige gange at vi sætter tempoet ned - men lige lidt hjælper det - folk kan åbenbart kun forholde sig til dig selv og deres egen agenda

Ingen kan det jeg lærte på mine studier også forholde sig til faglig saglighed - aldrig er ens subjektive meninger noget værd hvis de ikke bliver sat op imod hvad fagfolk og videnskaben idag mener om det vi gerne vil kloge os på

Også det jeg mangler ved Gerth - han skriver om Helligånden men laver overhovedet ingen studier i hvad Helligånden er og hvor begrebet stammer fra og i hvilken kontekst dette begreb giver mening

Sådan som jeg er skolet og opdraget og dannet er min subjektive meninger om dit og dat fuldstændig ligegyldige og ja endda uinteressante hvis de ikke bliver kontekstet til hvad de moderne relevante videnskabelige fag discipliner siger til det jeg har en mening om

Gerth vil ovenikøbet have dette fjernet at hvad vi subjektivt mener bliver stillet op overfor hvad videnskab og vores sprog fællesskab mener om tingene --- hvis vi gør som Gerth ikke laver en "sparring" med hvad man (vores kultur og sprog) objektivt fagvidenskabeligt tænker om tingene - så er det at mennesker får deres egne private og det kan ende i skizofren tankegang som Gerth tydeligvis frister af en eller anden grund - om der også er alkohol med i billedet og dovenskab og falske idéer om egen betydning og genialitet ved jeg ikke
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38479 - 18/01/2023 19:26 Re: Ordene - bogstaverne er ikke nok. [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Og jeg tænker:
Når et modspil - eller blot det at søge at forstå - kan føre til, at man bliver kaldt "en ondskabsfuld idiot"


Nu lyver du jo igen og det ved du også selv godt


Det der sker er at du stiller mig spørgsmål til mit ståsted (hvilket du har gjort mange gange) - men du reagerer ALDRIG på mine svar - endnu har du ikke vist overhovedet at du læser mine svar

Det eneste du gør er at du latterliggør og ringeagte og håner hvad jeg har skrevet

Og hvis du vil være kritisk så kunne du vel lære at argumentere din sag - men det gør du ikke - blot begynder du dit evindelige person fnidder om at jeg er alene i hele verden om at mene som jeg skriver og at det iøvrigt er svulstige intetsigende tomme ord (for hvor har du sagt dette mange gange)

Derfor jeg har sagt dine spørgsmål er på skrømt

De skal få det til at se ud som om du virkelig er interesseret - men når det kommer til stykket gider du overhovedet ikke spilde tid på de svar du har fået
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38480 - 18/01/2023 19:49 Re: Ordene - bogstaverne er ikke nok. [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Ja, når man ud over at blive kaldt "en ondskabsfuld idiot" også bliver haldt "en der lyver, latterliggør, ringeagter og håner", så er det da mærkeligt, at jeg ikke gider en dialog blinker

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#38482 - 18/01/2023 20:49 Re: Ordene - bogstaverne er ikke nok. [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hvorfor stiller du mig så de spørgsmål

Gang på gang har du stillet mig spørgsmål

Jeg har svaret pænt og grundigt uden personfnidder


Men når du skal forholde dig til mine svar til dig da begynder personfnidder og din ringeagt og hån for hvad jeg har svaret dig

Oftest har du kaldt det svulstige intetsigende tomme ord

Og du har påstået jeg står fuldstændig alene med mine synspunkter og ingen forstår mig


Ja efter den sjofle behandling af mine seriøse svar bliver jeg naturligvis dybt frustreret og er slet ikke i tvivl om at dine spørgsmål er stillet på skrømt


_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 21 < 1 2 3 4 5 ... 20 21 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk