Du: "Man kan ikke forlange folk skal forstå det man vil formidle, men, taler man uden angreb eller udhængning af tilhørerne, vil resultatet sandsynligvis være lyttende mennesker, hvis det som fremholdes leveres i et forståeligt og en venlig atmosfære, hvor fortælleren ikke på forhånd, ønsker anerkendelse for det fremholdte."
Hans K: "Jeg vil forsøge ikke længere at kæmpe for at få I andres anerkendelse og have jeres gode vilje og imødekommenhed overfor mig, til at I vil gøre et fair forsøg på at forstå mig."
Biblens GT og NT taler om folkets delte reaktioner mod ´budskabet´, at nogen KAN ikke forstå den, hvor andre bare ikke VIL noget der.
Jeg anbefaler til Hans K, at han istedet for ord om os kun skriver om Kristendommen og ham selv sådan.
Figuren ´Satan´ kaldes i Biblen for -Modstanderen- imod Det guddommelige og gudsriget, hvor vedkommende sådan kæmper for kun sig selv.
Jeg forbander ikke jer, men jeg siger derfor blandt andet om Helligånden: Fred være med os! Lad os sammen ære en selv, hinanden og guddommen som sådan et fællesskab.
Jeg ved heller ikke hvor længe endnu, at jeg er her, fordi ligesom med i Biblen om hovedpersonerne på forskellige måder, så jeg forlader dem, som helt håbløs fortabt syndig ikke lytter til velsignelsen.
Redigeret af Gerth (18/01/2023 19:49)