annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678049
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381496
Et andet syn 1991187
Jesu ord 1523103
Åndelig Føde 1522413
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 187 gæster og 212 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 10 1 2 3 ... 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8921 - 14/02/2010 23:54 Jesu ord
Thomas
Uregistreret

"Mennesket skal ikke leve af brød alene, men af hvert ord, der udgår af Guds mund."
(Matthæus 4, 4)
Top Svar Citer
#8951 - 15/02/2010 22:51 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

"Derfor er jeg født, og derfor er jeg kommet til verden, for at jeg skal vidne om sandheden. Enhver, som er af sandheden, hører min røst."
(Johannes 18, 37)
Top Svar Citer
#8952 - 15/02/2010 22:53 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

Top Svar Citer
#8953 - 15/02/2010 23:14 Re: Jesu ord [Re: ]
RoseMarie Offline
bor her
Registeret: 02/05/2009
Indlæg: 1157
Top Svar Citer
#8954 - 15/02/2010 23:23 Re: Jesu ord [Re: RoseMarie]
RoseMarie Offline
bor her
Registeret: 02/05/2009
Indlæg: 1157
En ny dør blev lige åbnet for mig smiler
Hold da op, hør lige her

http://www.youtube.com/watch?v=j3iAzdbg3mo&feature=related

Det er ÅND, det her ...
Top Svar Citer
#8959 - 16/02/2010 12:06 Re: Jesu ord [Re: RoseMarie]
Thomas
Uregistreret

Jeg siger også tak for musikken, Rosemarie!!
Top Svar Citer
#8960 - 16/02/2010 12:07 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

"Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer. Velsign dem, der forbander jer, bed for dem, der mishandler jer. Slår nogen dig på den ene kind, så vend også den anden til. Tager nogen din kappe, så lad ham tage kjortlen med. Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage. Som I vil, at mennesker skal gøre mod jer, sådan skal I gøre mod dem. Hvis I kun elsker dem, der elsker jer, hvad tak fortjener I for det? Også syndere elsker jo dem, de selv bliver elsket af. Hvis I kun gør godt mod dem, der gør godt mod jer, hvad tak fortjener I for det? Sådan gør jo også syndere. Og hvis I kun låner ud til dem, som I håber at få lånet tilbage fra, hvad tak fortjener I for det? Også syndere låner ud til syndere for at få lige så meget igen. Men elsk jeres fjender, gør godt og lån ud uden at håbe på at få noget igen. Så bliver jeres løn stor, og I bliver den Højestes børn, for han er god mod de utaknemlige og onde. Vær barmhjertige, som jeres fader er barmhjertig."
(Lukas 6, 27-36)
Top Svar Citer
#8964 - 17/02/2010 15:59 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

"Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der en bjælke i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje."
(Matthæus 7, 1-5)
Top Svar Citer
#8965 - 17/02/2010 16:42 Re: Jesu ord [Re: ]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Du er et stort vrøvlehoved Thomas der ikke har sat dig ind i tingene,,, og du fanger dig selv konstant i en masse selvmodsigende,,,

og det skyldes at du hykler og skjuler dine sande bagvedliggende standpunkter som er at du er Klaus Berger dreng og tror urevangeliet er sandt. Dette skinner alt for tydeligt igennem.

Dernæst har du ingen Gudstro overhovedet haft,, men nu er du begyndt at påstå du har.

Du siger højt og tydeligt at du bekæmper Kirkens dogmer og er modstander af disse.

Og så kære læser hold nu fast,,,, det første dogmatiske vi hører fra den kristne kirke er at man skal holde 100% fast i nogle bestemte Jesu ord. Vi er langt fremme i tid nu, og kirken er oppe imod gnosticisme og hvordan skal de klare sig imod disse esoteriske retninger, Kirken skaber derfor de første dogmer omkring Jesu ord og om at bekendelsen til Jesus skal være på en hel bestemt måde. I urkristendommen var de første kristne meget mere sikker på åndens befriende indflydelse ind i verden med Jesus Kristus, og man havde slet ikke behov for at binde og trælbinde Kristi ånd, til disse bogstavelige udsagn som du og Rubæk og jmp er faldet på røven for som autentiske. De er nemlig udtryk for det første dogmatiske skridt foretaget af Kirken som du er faldet på røven for, på grund af din ukritiske tilgang til det hele, den samme ukritiske holdning der gør at du anser urevangeliet som sandt mmm.

Så kom ikke at fortæl os at du er imod Kirkens dogmatik, tværtimod går du ind for Kirkens første dogmatiske indsats for at klare sig (overfor gnosticismen) og ikke gå i opløsning.

Ligeledes er du jo også naiv og godtroende på en lang række andre områder, som dette at du tror på at urevangeliet er ægte og alt det vrøvl Klaus Berger står for sammen med Dan Brown og andre der er ukritiske.

Din naivitet og ukritiske tilgang er beskæmmende. Men værst er dit hykleri, at du som den eneste af alle debattører ikke toner rent flag.

Hvis du tonede rent flag som du gjorde det første års tid og mere du var her, ville jeg respektere dig. Men det hykleri du udstiller nu er grotesk. Og jeg er aldeles på linie med Ole Bjørn (og jmp/Michael når han ser rødt), når du skal ha et skudsmål.

Drop dine citater kopiklisteri på debatten, alle har NT derhjemme, og det læst og forstået bedre end du har formået det.

Hvad med et mindre kursus i kristendom og så ka du ta Klaus med, så I kan komme ud af jeres konspirationsagtige paranoia.

Jeg tror faktisk ikke der er nogle der læser dine citater. Jeg gør ikke.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke debattører her på stedet der læser din biwelcitater??? jeg gør ikke! Det er mange måneder siden jeg stoppede med det.

Hvis jeg nu opfordrede andre til at stoppe med at læse dine citater, da ville du jo blot føle dig som Jesus selv, den forfulgte, forbandede og fordømte. Så primitivt fungerer tingene oppe i roen på dig.

mvh Hanskrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8968 - 17/02/2010 18:25 Re: Jesu ord [Re: Hanskrist]
Thomas
Uregistreret

"Når du indbyder til frokost eller til middag, så undlad at indbyde dine venner, dine brødre, dine slægtninge eller dine rige naboer, for at de ikke skal indbyde dig igen og gøre gengæld. Nej, når du vil holde en fest, så indbyd fattige, vanføre, lamme og blinde. Da skal du være salig, for de har ikke noget at give dig til gengæld. Men det vil blive gengældt dig ved de retfærdiges opstandelse."
(Lukas 14, 12-14)
Top Svar Citer
#8973 - 18/02/2010 01:55 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

"Pas på, at I ikke viser jeres retfærdighed for øjnene af mennesker for at blive set af dem, for så får I ingen løn hos jeres fader, som er i himlene. Når du giver almisse, så lad ikke blæse i basun for dig, som hyklerne gør det i synagoger og på gader for at prises af mennesker. Sandelig siger jeg jer: De har fået deres løn. Når du giver almisse, må din venstre hånd ikke vide, hvad din højre gør, for at din almisse kan gives i det skjulte. Og din fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig."
(Matthæus 6, 1-4)
Top Svar Citer
#8974 - 18/02/2010 10:28 Re: Jesu ord [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Hvad så Hanskrist.

Hvad med et par literatur henvisninger på dine "endegyldige historiske og teologiske visdomme"

Læst og forstået det Nye Testamente! Hold da op...Du har selvtilliden iorden.
Det vil sige at du har læst forstået Johannes Åbenbaringen,uden at forholde dig til Daniels Bog. Du har forstået Det Nye Testamente uden at gå ind i de over 1500 Gammel Testamentlige referancer og citater.

Du er jo en åndelig superstjerne, en virkelig kapacitet i den teologiske debat.
Top Svar Citer
#8975 - 18/02/2010 11:43 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hej Hanskrist

"Copy Paste" var det ikke netop sådan at Jesus konfronterede?

"Det står skrevet" sagde Jesus, og citerede 24 forskellige bøger fra det gamle testamente.
Faktisk optræder sætningen "it is written" 91 gange i King James oversættelsen, med henvisning til andre skriftsteder i biblen.

Bedst kendt er Matt:4 (fristelserne efter de 40 dg. i ørkenen) hvor både satan og Jesus citere det gamle testamente, i deres indbyrdes kamp.

"For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er dommer over hjertets tanker og meninger" Hebr 4:12 Det ved, og anerkender selv satan!

Men du, Hanskrist, har tilsyneladende din helt egen mening.

Protestanten


Top Svar Citer
#8976 - 18/02/2010 12:26 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
"For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er dommer over hjertets tanker og meninger"


Nemlig det er nøjagtig det jeg påpeger overfor jer Thomas proselytter (måske Thomas selv, eller måske dem tæt på KB).

Det I gør er at I ukritisk hopper i med begge ben, i en senere Kirkes dogmatik omkring Jesu ordene og en hel bestemt bekendelse til Jesus Kristus. Sådan var urkristendommen ikke. Denne form for mistillid til Kristi ånd, Guds ånd, fandtes slet ikke i urkristendommen. Det er Kirkens dogmatiske holdning der kommer til udtryk i kampen med gnosticismens esoteriske form for kristendom, derfor lader man Jesus tale som han gør, ikke fordi Jesus nødvendigvis har talt således. Meget tyder endda på at han netop ikke har talt således. Men vigtigst er det, for det første at være kritisk og for det andet igen at få tillid til Guds Ånd/Helligånden (Gud der er ånd), Jesu Kristi ånd.

Jesu Gud Fader har ontologisk forrang kunne man sige; og Jesus Kristus har epistemologisk forrang; og Guds Ånd, eller Helligånden har metafysisk forrang. Og Helligånden eller Guds ånd har ingen betydning hos Thomas eller hos KB og Brown (derfor løber jeres fantasi for hvad Jesus har stået for helt af med jer og urevangeliet godkendes bl.a. som ægte og en masse andet ragelse, men dette er slet ikke hovedsagen for det Guds Riges virkelighed Jesus binder til sin egen persons liv og skæbne (I er afskåret i forhold til urkristendommen og det der dannede Kirke, Jesu Kristi efterfølgelse, hvor Helligånden/ånden spiller en primær rolle)).

I (Thomas og jer Thomas proselytter) er alt, aaalt, for ukritiske og har ingen lyst til at trænge til bunds og ind i urkristendommens væsen og essens (hvad det er der danner Kirke (Jesu Kristi efterfølgelse) her på jorden), men I hopper naivt og ukritisk i med begge ben i en senere Kirkes dogmatiske udlægning af Jesu ord og bekendelsen til Jesus Kristus, om at dem der ikke drikker sig fuld i disse ord ikke hører ham til (for at blive i Thomas eget drikkeorgie/suggestion og billedsprog) som om man kunne læse og maksimere sig frem til noget uden at lade Gud kommer med ind over ens liv, nemlig som Gud Helligånd). Det er jeres skubben Gud til side, og jeres tåbelige ideer om at vi kan læse og maksimere os frem til hvad det vil sige at være kristen, hvor man ifølge Thomas ikke har brug for Gud som virkelighed i ens liv, ikke har brug for Gud Helligånden i ens liv. I underkender og forstår ikke Urkristendommens (kristendommens essens) forståelse for Helligånden, Gud Helligånden (Gud der er ånd) der skal bevidne Kristus Jesus som opstanden og vores nye liv som Guds børn, som åbenbaret hermed og heri (opstandelseslivets indbrud i verden (vores Kristusparticiperende eksistensforvandlende ny natur ved Helligånden)).

I er som børn der lige har lært at læse, lært bogstaveligheder, men dog ikke aner hvad det er I læser om. Endnu har jeg aldrig hørt at man ved at hypnotisere sig selv, selvsuggestion, med Jesu ord, drikke dem og putte dem ind i hjertet, dermed skulle kunne blive et Guds barn, for dette kræver fanden galeme at Gud kommer med ind over ens liv og får førstepladsen og her spiller Helligånden en afgørende rolle. Thomas og jer Thomas proselytter I kører rundt i det menneskelige sind og her fanges I i et spil og et sindsvæv af frodig fantasi men hel uden at den levende Gud i Kristus kommer ind over jeres liv ved den Helligånd. Det I står for er så barnligt og naivt/ukritisk og uden omtanke, forståelse og sans for Urkristendommens essens at jeg ikke ka ta jer seriøs når talen drejer sig om teologi og kristendom. Og i den forbindelse (set i forhold til jer) er jeg ikke bange for at vedkende mig at være; en åndelig superstjerne, en virkelig kapacitet i den teologiske debat på en lang række punkter som jeg aldrig er bange for at give prøver på.

Prøv at læs de ældste skrifter i NT og I vil finde en hel hel anden forståelse af ordenes (og skriftens) betydning og stilling. Man må spørge sig selv om hvad der er sket siden at mistilliden til ånden/Helligånden, Kristi ånd og tanker og sind, pludselig er blevet så ringe på så få år.

mange kærlige hilsner Hanskrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8977 - 18/02/2010 13:44 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære Protestanten,

Jeg ser, at du også holder fast i Frelserens ord, og at du er i stand til at ihukomme dem i sjælen og bruge dem, når du konfronteres med løgne. Du spreder mørket med Guds Lys. Stærkt gået!!

Jeg er nu i årevis blevet pint og plaget af Hanskrist og andre, der personangriber mig nat og dag. Men sådan er det jo blevet forudsagt... Du får også turen nu, ser jeg, hvor du vidner om Sandheden.

Millioner af gange tak for din støtte. Det betyder uendeligt meget for mig at se et menneske, der elsker Jesus og ærer ham i hjertet ved at holde fast i Guds Ord. Det er et sjældent syn. Men det oplyser alt! Og sammenholdet og støtten troende imellem kan for en tid fjerne den smerte, de må lide ved at blive udstødt, hånet og latterliggjort og løjet alt muligt ondt på af eksempelvis de toneangivende herrer på de danske debatsider.

Kærlig hilsen
Thomas
Din Broder i Troen
Top Svar Citer
#8978 - 18/02/2010 15:31 Re: Jesu ord [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hej Hanskrist

Urkristendom...det er et lidt luftigt begreb. Hvor har du det fra? Hvordan definere du "urkristendomens essens"?

De ældste NT skrifters forståelse! Det har du vel et godt eksempel på?

Det lyder meget Amerikansk og hyberkarismatisk, sådan at fremhæve en "oplevelse" af helligånden frem for Guds testamenter til os mennesker. Det må du gøre som du vil! Jeg vil hellere "Gribe frelsens hjelm og Åndens sværd, som er Guds ord" Ef 6:17 idet jeg tror at "Hvert Skrift er indåndet af Gud og nyttig til Belæring, til Irettesættelse, til Forbedring, til Optugtelse i Retfærdighed" 2.Tim 3:16

Måske ville der være mere tillid til "ånden" hvis den ikke var blevet misbrugt i de industrielle Mega Kirkers TV transmiterede "helbredelses shows" Eller hvis den (Helligånden) ikke efterhånden var blevet synonym med "sort snak" og krampeanfald og andet kirke cirkus.

Kærligst Protestanten
Top Svar Citer
#8979 - 18/02/2010 16:01 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Til Thomas og protestanten

Hold da kæft hvor er I ynkelige,,, Thomas og så hans eget arrangerede protestant proselyt, hvor det skal se ud som om en klassisk bibelfundamentalist og en ung mand der tror han er Jesus og tror urevangeliet er sandt/ægte, har fundet sammen og nu støtter hinanden, bakker hinanden op.

Og det har aldeles ikke at gøre med en "oplevelse" når vi taler om Helligånden. Kriteriet er stadig, som det var i urmenighederne, Kristus. Helligånden svæver ikke frit og luftig som nogen "subjektiv oplevelse". Åbenbaringsbegivenheden Kristus og Helligånden er uløseligt knyttet sammen, som Jesu tiltale Gud som en søn også er det. Amatør nisser I er!

Men noget helt andet, er om protestanten også mener at urevangeliet er sandt og ægte og om protestanten også støtter Klaus Berger og hans bøger og deres indhold. Må vi høre om Thomas er din bror i Troen.

Der er selvfølgelig en god grund til at protestanten er anonym; derved kan der manipuleres med os alle som Thomas den unge mand der endnu ikke er tør bag ørerne og som tror at alt det der siges om Jesus op til korsfæstelsen, verdens forbandelse af ham, det er møntet på ham selv, større elefant narhoved pifter skal man lede lang tid efter.

Thomas er identitetsløs og hungrer efter at få en identitet her på debatterne, derfor har han nedlagt sig selv og sine profiler og genoprettet igen efter hver eneste fadæse han har begået. Dette er set før med en lille stemme som også manglede identitet. Mere ulykkelig (læs identitetsløs og rodløs og ubefæstet) menneske end Thomas skal man lede længe efter. Thomas du er ung og umoden omkring kristendom og derfor kvajer du dig konstant, og nedlægger du dine profiler og opstår igen for at prøve endnu engang om du kan få en fod indenfor et område du slet ikke mestrer eller har forstand på.

Du Thomas allierer dine venner og får det til at se ud som om der er nogen der støtter dig, men ha ha lol, disse anonyme debattører kan vi ikke ta for gode varer, da vi ingen kontinuitet og koheræns og integritet i synspunkter ville kunne finde hos en anonym. Men vi får se om protestanten også mener urevangeliet er ægte og om protestanten også vil bekæmpe kirken med konspirationsagtig paranoia som Thomas og KB slænget her i Danmark gør det.

Meget interessant at protestanten ikke nævner de ældste skrifter i NT.
Top Svar Citer
#8980 - 18/02/2010 16:06 Re: Jesu ord [Re: Hanskrist]
Thomas
Uregistreret

"Saml jer ikke skatte på jorden, hvor møl og rust fortærer, og hvor tyve bryder ind og stjæler. Men saml jer skatte i himlen, hvor hverken møl eller rust fortærer, og hvor tyve ikke bryder ind og stjæler. For hvor din skat er, dér vil også dit hjerte være."
(Matthæus 6, 19-21)
Top Svar Citer
#8981 - 18/02/2010 16:22 Re: Jesu ord [Re: ]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
du er en kraftidiot Thomas,,, og en nar i din egen stupide selvopfattelse og identitetsløshed og usikkerhed. Vi har set det før her på debatten at folk begår selvmord og nedlægger deres profiler og opretter dem igen, i et forsøg på at endelig at få en identitet de også selv ka holde ud. Forstår godt din jammer til Arentzen om at du vil slettes.

og det er under mit niveau bevidstløst at gemme sig bag bibelcitater og ikke sætte sig selv på spil,,, for først her viser det sig om det er den levende Guds ånd der vidnes om i NT der er på spil.

Du er en kujon der gemmer dig bag skriftens ord og Jesus var ikke en kujon, men modig og han satte sig selv på spil og gemte sig ikke bag skriftens ord, men provokerede så meget skriftens ord at en blasfemisag blev indledt mod ham, hvilket medførte på jøderens foranledning og pres at romerne nødtvunget indvilligiede i at korsfæste en mand de aldrig ellers ville ha korsfæstet.

Og det var ånden som den var hos Jesus Kristus. Ikke en ånd der søgte tilflugt bag skriftens ord. Noget hverken du eller protestanten er i nærheden af at forstå, bibelfundamentalister som i er hvor jeres ånd og liv dræbes/dødes af jeres bogstavelige tilgang. Urkristendommen havde en overjegs kritik (kritik af kultur og tradition), som I slet ikke har.

mvh Hanskrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8982 - 18/02/2010 16:33 Re: Jesu ord [Re: Hanskrist]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Er der tryk på, Hanskrist?

Jeg forstår godt du løber 20km om dagen, for ellers ville der godt nok være bulder og brag på trosfrihed. smiler

Men ja, det er da altid hyggeligt med lidt bulder og brag, så løb nu ikke alt for langt, kære ven.

Det kan være jeg skal til at citere en masse fra EKIM, så må vi se om du også bliver provokeret af det. Så kan du bruge nogle af dine aggressioner på mig. blinker

Top Svar Citer
#8983 - 18/02/2010 16:59 Re: Jesu ord [Re: serotonin]
Anonym
Uregistreret

Hej Hanskrist

Meget fint! Det må være "din ånds frugter" du viser os her.

Men...jeg stillede dig to, meget enkle spørgsmål. Vil du ha jeg skal gentage dem?

Protestanten
Top Svar Citer
#8984 - 19/02/2010 02:21 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære protestanten,

Jeg håber, at Hanskrist vil vise os den rimelighed at besvare dine spørgsmål og ikke kun give os fordømmende udtalelser til svar.

Jeg har haft en vidunderlig dag i dag, fordi jeg nu ved, at der virkelig er mennesker derude, som tager Jesu ord til hjertet. Jeg håber, at der er flere som os to. Mødet med sådan en som dig er en bekræftelse på, at denne kamp er uendeligt meget værd at kæmpe.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8985 - 19/02/2010 02:25 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

”Hvad hjertet er fuldt af, løber munden over med. Et godt menneske tager gode ting frem af sit gode forråd, og et ondt menneske tager onde ting frem af sit onde forråd. Men jeg siger jer: På dommens dag skal mennesker aflægge regnskab for ethvert tomt ord, de har talt. På dine ord skal du frikendes, og på dine ord skal du fordømmes."
(Matthæus 12, 34-37)
Top Svar Citer
#8986 - 19/02/2010 12:02 Re: Jesu ord [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Hvor er din sikkerhed forankret, Hanskrist?

“Ikke enhver, som siger til mig: Herre, Herre! skal komme ind i Himmeriges Rige, men den, der gør min Faders Villie, som er i Himlene. Mange skulle sige til mig på hin Dag: Herre, Herre! have vi ikke profeteret ved dit Navn, og have vi ikke uddrevet onde Ånder ved dit Navn, og have vi ikke gjort mange kraftige Gerninger ved dit Navn? Og da vil jeg bekende for dem Jeg kendte eder aldrig; viger bort fra mig, I, som øve Uret!” Matt 7:21-23

Altså kan man kalde Gud sin Herre, profetere, uddrive onde ånder og i det heletaget gøre mange store gerninger i Guds navn, og stadig høre ordene “Jeg kendte eder aldrig; viger bort fra mig, I, som øve Uret”

Konklusionen fra Guds egen mund, må være; at der er i sig selv ingen sikkerhed er i åndelige oplevelser, manifestationer, mirakler og gode gerninger gjort i Guds navn. Vi kan også uddrive at teksten, at der på Herrens dag, vil være MANGE, som fejlagtigt har satset deres sjæl på disse falske manifestationer.

Men, hvor er der så sikkerhed?

Vi tar historien op i Luk:24:13 hvor to modløse,disilutionerede disiple er på vej fra Jerusalem til Emmaus. De har lige oplevet deres håb, deres Mester blive korsfestet de siger: “Men vi håbede, at han var den, som skulle forløse Israel” (Vers 21) I sin godhed og omsorg møder den opstandne Jesus dem på vejen, for at genetablere deres to og håb. Hvordan gør han så det?
“Han sagde til dem: O I uforstandige og senhjertede til at tro på alt det, som Profeterne have talt! Burde ikke Kristus lide dette og indgå til sin Herlighed? Og han begyndte fra Moses og fra alle Profeterne og udlagde dem i alle Skrifterne det, som handlede om ham” Luk 24:25-27
Da Jesus senere i Emmaus åbner deres øjne, så de genkender ham, for derefter forsvinder for øjnene af dem, hvad får så deres håb til at blomstre igen?
“ Og de sagde til hinanden: Brændte ikke vort Hjerte i os, medens han talte til os på Vejen og oplod os Skrifterne? Og de stode op i den samme Time og vendte tilbage til Jerusalem og fandt forsamlede de elleve og dem, som var med dem" (vers 32-33)
Inge hokus pokus, eller storslåede åndelige manifestationer.Det var Guds ord, skrifterne, Moses og Profeterne, der brændte i deres hjerter.

Her er et citat fra 1890 “Den store strid side 383”

“I de kirker han (satan) kan få ind under sin vildledende magt, vil han få det til at se ud, som om det er Guds særlige velsignelse, der udgydes. Der vil komme noget, der ser ud som en stor åndelig interesse. Mange skal juble over Guds vidunderlige gerninger for dem, mens denne i virkeligheden stammer fra en anden ånd. Under et relgiøst skær vil Satan søge at udstrække sin magt over den kristne verden.
I mange vækkelser inden for de sidste halvt hundrede år er det de samme kræfter, der i større eller mindre grad var i virksomhed, som vil vise sig i fremtidens endnu større bevægelser. Der er tale om en følelsesmæssig ophidselse, en blanding af det sande og det usande, som er velegnet til at lede på vildspor. Men INGEN behøver at lade sig bedrage. I lyset af Guds ord vil det ikke være svært at erkende disse bevægelsers sande natur.”

Jeg syntes det korrospondere ganske godt med Matt 7:21-23

Kærlisgt

Protestanten

Top Svar Citer
#8987 - 19/02/2010 13:55 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Kære protestant,, forkert navn du der har taget, for det protestantiske princip er ikke levende og virksom hos dig, desværre, sorry min ven (igen et tydeligt tegn på at I ikke aner hvad I har med at gøre og hvad I selv taler om (smut over på Selvets hjemmeside eller noget andet billigt bras)).

Min sikkerhed er større end det du og Thomas gir udtryk for,,,

for at forstå kristendommen, skal man forstå Kants erkendelsesteori,,, og Paulus's erkendelsesteoretiske imponerende kapitler. Man skal forstå hvad det var hos Hume der vækkede Kant af sin dogmatiske slummer og som gjorde at han blev 57 år før et af hans hovedværker så dagens lys. Linien er Paulus, Luther; Kant, Hegel/Marx og Berdyaev og Barth (med nogle interessante filosoffer imellem som Schopenhauer og Nietzsche, der er selvfølgelig mange flere).

dernæst er vejen banet for Karl Barth og de store moderne teologer,,, og man er på rette spor, og kan som moderne mennesker tale med om hvad kristentroen drejer sig om og ikke om. Alt bygger på Paulus, han er stadig uopdaget, eller hans Kristusmystik der er kristendommens essens er ikke forstået endnu, men Kant og Berdyaev og Barth er begyndelsen (så kommer Jenson, HansKrist og Anne).


Det dig og Thomas beskæftiger jer med, er barnagtigheder, det er sindet, det religiøse følelsesmæssige barnlige sind der dominerer jer, hvorfor maskulinitet (dualisme dualitet og transcendentalitet), handlinger og begivenheder, er udeladt til fordel for jeres feminine sindsbeskæftigelser. I er fanget i det følelsesmæssige sind, som I ikke ka komme ud af, det er en syg impotent monisme som EKIM er det også.



Kristustroen har intet med jeres citat klisteri at gøre, der afslører at I er på niveau med børn og gamle kællinger og folk der lider af demens, om de her forhold.

I har ikke en hujende fis forstand på hvad sagen drejer sig om.

mange kærlige hilsner HansKrist.

Ca 5 års hårde universitetsstudier i filosofi og derefter yderligere 3 - 5 års teologistudier og I ville måske kunne komme til at forstå en smule af det hele. I har kun en barnlig følelsesmæssig tilgang til det her med Kristus-troen og den trinitariske Guds virkelighed.

Det jeg har kørende med jer, er blot lidt venstrehåndsarbejde når jeg skal koble fra, ellers er jeg beskæftiget med helt andet stof og litteratur, der vil noget, og ikke bare drejer sig om følelsesmæssige moralske synspunkter som sentimentale umodne mennesker kan gå helt i selvsving over, som fx Thomas og dig, der er en arrangeret hjælper for Thomas.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8988 - 19/02/2010 14:16 Re: Jesu ord [Re: Hanskrist]
Thomas
Uregistreret

"Der er sagt til de gamle: 'Du må ikke sværge falsk,' og: 'Du skal holde, hvad du har svoret Herren.' Men jeg siger jer: I må slet ikke sværge, hverken ved himlen, for den er Guds trone, eller ved jorden, for den er hans fodskammel, eller ved Jerusalem, for det er den store konges by. Du må heller ikke sværge ved dit hoved, for du kan ikke gøre et eneste hår hvidt eller sort. Men i jeres tale skal et ja være et ja og et nej være et nej. Hvad der er ud over det, er af det onde."
(Matthæus 5, 33-37)
Top Svar Citer
#8989 - 19/02/2010 15:23 Re: Jesu ord [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Hej Hanskrist

Tak for CV'et du har sandelig udnyttet SUen godt.

Det er ikke så klygtigt af dig at blande Luther ind i dit argument. "Sola scriptura" Min kære akedemiker!
Nu har du sikkert også læst Latin, men af hensyn til alle os almindelige "blikkenslagere" Kommer der lige en lille "Wikifact"

"Sola scriptura (Latin ablative, "by scripture alone") is the doctrine that the Bible is the only infallible and inerrant authority for Christian faith, and that it contains all knowledge necessary for salvation and holiness"

"As Martin Luther said, "The true rule is this: God's Word shall establish articles of faith, and no one else, not even an angel can do so" (Martin Luther, Smalcald Articles II, 15.)

Tilbage til skolebænken min dreng

Protestanten
Top Svar Citer
#8990 - 19/02/2010 16:00 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
vrøvlehoved din elendige amatør anonyme debattør

alt det der driver på Kristus

ingen er nok mere kritisk og selektiv overfor NT end Luther,, han er grov og ønsker endda skrifter ud af NT.

tilbage til skolebænken din fromme bibelfundamentalist,,, det sidste Luther var

he he

KH HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8991 - 19/02/2010 17:16 Re: Jesu ord [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hej Hanskrist

Det må være "Luther's Antilegomena" du så elegant referere til. Ikke destomindre valgte han at inkludere alle de bøger han var kritisk overfor (Esther,Hebr,Jacob,Judas og Joh Åb) da han og Melanchthon i 1534 lavede deres egen bibeloversættelse.
Kritisk ja, selektiv nej. Desuden var Luthers holdning til de ovennævnte bøger stærkt påvirket Eusebius. Den påvirkning dampede ligsom af, i takt med at Luther lagde afstand til katolikkerne.
Senere i Luthers liv, citerede han ivrigt Johannes Åbenbaringen når han ville sige hvad han mente om paven og Babylion.

Bibelfundamentalist...Mig? - Du er sandelig skarp, må man sige!

Protestanten
Top Svar Citer
#8992 - 20/02/2010 01:36 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

”Det er det, som kommer ud af et menneske, der gør et menneske urent. For indefra, fra menneskenes hjerte, kommer de onde tanker, utugt, tyveri, mord, ægteskabsbrud, griskhed, ondskab, svig, umådehold, misundelse, bespottelse, hovmod, tåbelighed. Alt dette onde kommer indefra og gør et menneske urent.”
(Markus 7, 20-23)
Top Svar Citer
#8993 - 20/02/2010 14:40 Re: Jesu ord [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Hej Thomas

Så sandt, som det er sagt. Jeg vil bede om styrke til at overkomme mine sarkastiske tilbøjeligheder. Det er barnligt og gør ikke Gud ære.

Tak for det min ven.

Protestanten
Top Svar Citer
#8994 - 20/02/2010 15:07 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære Protestanten,

Jeg har ikke ment at ville rette på dig. Jeg synes, at du gør det fantastisk!! Og det er din skyld, at jeg har fået ekstra mod på at fortsætte her på trosfrihed.

Michael og Hanskrist o.a. har med de mest grusomme fordømmelser og løgne forsøgt at lukke munden på mig. Og denne gang vil jeg gennemføre at tale Jesu ord til fryd og frelse for enhver, der lægger vejen forbi forummet. Derfor har jeg lagt nogle Jesus-ord ind på denne tråd (en tråd som jeg har prøvet at føre før, men flere af menneskene her på forummet har haft held med at lukke munden på mig førhen, da det var for smertefuldt at skulle udsættes for deres latterliggørelse og løgne om min person - denne gang skal det ikke lykkes dem!).

Ingen af Jesus-ordene var ment som en irettesættelse af dig.

Men nu du selv siger noget om det at være f.eks. sarkastisk. Jeg har i årevis måtte kæmpe med mig selv og mine personlige følelser, når mennesker på debatterne har svinet mig til. Og det er vist først her på det aller sidste, at jeg har fundet kræfterne til virkeligt at forsøge at stå imod deres ondskabsfulde og hånlige angreb. I dag nægter jeg simpelthen at give dem igen af samme mønt, når de lyver om mig og fordømmer mig.

Det betyder også, at jeg konstant må tilgive og vende den anden kind til. Jeg kan kun håbe, bestræbe mig og bede til, at jeg må blive bedre til dette. Det er en svær balancegang at skulle blive ved med at tale for de få, der har ører til at høre, mens man dagligt - og om natten også - skal udsættes for løgne og fordømmelser ad libitum. Men dette er blevet forudsagt!

"Salige er I, når man på grund af mig håner jer og forfølger jer og lyver jer alt muligt ondt på. Fryd jer og glæd jer, for jeres løn er stor i himlene; således har man også forfulgt profeterne før jer." (Matthæus 5, 11-12)

"Salige er I, når mennesker hader jer, forstøder jer og håner jer og afskyr jeres navn som noget ondt for Menneskesønnens skyld. Fryd jer på den dag og spring højt af glæde, for se, jeres løn er stor i himlen; således behandlede deres fædre også profeterne." (Lukas 6, 22-23)

Du bliver også straks udsat for dette. Du nåede kun at "stikke hovedet ind" her på siden, før Hanskrist og Michael var over dig (i indlæggene eller på chatten)! (Og selv når folk ikke decideret håner en, så kan det stadig være ubeskriveligt smertefuldt, når de taler imod Jesu ord).

Du siger tak til mig. Og jeg siger også tak til dig. Det er mig en stor ære at måtte stå side om side med dig, min ven. Du inspirerer mig meget, og jeg erkender i sjælen, at du er af sandhed!

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8995 - 20/02/2010 15:52 Re: Jesu ord [Re: ]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Det er en svær balancegang at skulle blive ved med at tale for de få, der har ører til at høre, mens man dagligt - og om natten også - skal udsættes for løgne og fordømmelser ad libitum. Men dette er blevet forudsagt!


ups her er noget for en psykiater at gå igang med.

Det siger ikke så lidt om hvordan denne mands selvopfattelse og identitet er skruet sammen.

manden jamrer over at blive udsat for løgne, men det er slet ikke det der er på tale, men vi forholder manden, det der stod på hans hjemmeside, som han nu har slettet af strategiske grunde, som han også af strategiske grunde har droppet at fremføre urevangeliet som ægte. Hjemmesiden linkede til og reklamerede selv sagt for Klaus Berger, som der ej heller blev lagt fingre immellem om at det var de kristne, den kristne kirke, der var fjenden.

Os der har haft så mange drabelige slag og debatter med denne mand, vi kan selvfølgelig ikke bare glemme disse forhold. Og da manden aldrig har benægtet sine tidligere standpunkter, men tværtimod sagt at det skyldes strategiske overvejelser at der ikke mere bruges citater fra urevangeliet mere og kun fra NT, fordi dette ville ramme de kristne hårdere; så skal han selvfølgelig hele tiden holdes fast og ikke slippe godt afsted med at spille sit dobbeltspil.

Han er den eneste debattør jeg ved der bevidst spiller dobbeltspil. Ellers ved jeg stort set hvad hver enkelt debattør står for og mener.

Manden kunne jo bare komme med en forklaring på den hjemmeside der var link til på hans profil. Har Thomas forladt det han dengang mente og var fortaler for (næppe) og som vi sloges og debatterede vildt med ham og Harly om?

Det ene øjeblik er det Jesu ord det der står i urevangeliet.

Det næste øjeblik er det Jesu ord, det nogle teologiske biografier om Jesus, har tillagt Jesus at sige.

Det hele er så naivt og dumt og ukritisk, at man skulle tro her var en søgen identitet, hvilket også ovennævnte citat som jeg påstår virkelig er noget for en psykiater at få kigget på, vidner om er på tale.

Der foregår hos dette menneske en ganske sjov identitetsdannelse.

Dette har bare ikke meget med kristendom (og Jesus Kristus) at gøre at vi her står overfor en ubefæstet mand der søger sig en identitet her på debatterne og forsøger sig med en Jesu ord identitet.

Nu har han fået en anonym som ven, hvem denne anonyme ven er, er vi ingen der aner, for Thomas kunne her være ven med sig selv eller sin hidkaldte far eller hjælper i denne sag.

Hvorfor folk ikke bare kan være sig selv og stå ved sig selv, og give udtryk for alt det de står for, er mig en gåde. Hvorfor skal man spille stategisk, gemme hvem man er, og hvad man går ind for, fordi man godt ved at det ikke falder i god jord på stedet. Dette er mig en gåde.

Der bliver nedlagt profil og der bliver oprettet profil og så videre.

Interessant ville det være om Thomas gad kommentere sin tidligere hjemmeside og Klaus Berger og urevangeliet. Hvilken holdning har du i dag til disse 3 punkter????

Er du løbet fra dine tidligere standpunkter? Er der sket en omvendelse, eller skjuler du blot disse dine gamle meninger som du slog an med da du begyndte som debattør?

Du tar åbenbart ikke dig selv seriøs Thomas. Men vi tar dig seriøs og på ordet og vi holder dig fast og ønsker en forklaring.

Hvis jeg begyndte at prædike som Rubæk på selvet dk, så kan det da også være at dersom der var nogle der der kendte mig som HansKrist, de gerne ville have en forklaring.

mvh HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8996 - 20/02/2010 18:07 Re: Jesu ord [Re: Hanskrist]
Thomas
Uregistreret

Kære nyankommende eller forbipasserende,

Som I kan se ovenstående, under andre tråde og sågar i chatten ude til højre, så fordømmer Hanskrist mig og taler løgne om mig, som han endnu ikke har villet retfærdiggøre blot én eneste af.

Han påstår bl.a., at jeg tror, at jeg er Jesus. Det tror jeg bestemt ikke, at jeg er. Men jeg elsker Jesu ord. Han kalder mig også syg og andet. Ja, nu er han oven i købet begyndt på (på en anden offentlig debat) at uddele oplysninger om mig (blandt andet om hvor jeg er fra).

Og efter i årevis at have måttet tåle hans løgnagtige anklager (og nu også hans iver efter at uddele oplysninger om mig), der skærer dybt i mig, så er der endelig kommet en her til siden, der også holder fast i Jesu ord. Også han får nu, så hatten passer, og Hanskrist og Michael prøver at bilde folk ind, at det er min far, min onkel eller for den sags skyld mig selv!

Jeg ville ønske, at jeg kunne ignorere det. Det ville være lettere, hvis det kun gik ud over mig. Men at se de toneangivende herrer på disse debatter tillige overfalde (de få) andre, som holder Jesu ord nær hjertet, og i det hele taget forsøge med intimiderende hån (og uddeling af personlige oplysninger (det har Michael dog IKKE gjort!)) at lukke munden på dem, der elsker Jesus, dét går ikke. Og derfor må jeg tage til orde og blot bede jer om at se bort fra det. Mere kan ikke gøres...

... for dette had er desværre den mand og kvindes lod, som elsker Jesus og hans ord. Hvis du er en af dem, så giv ikke igen, men vend den anden kind til. Og tilgiv, tilgiv, tilgiv. Sådan er det: Vi må give afkald på alt vores eget og fornægte vores liv i denne verden. Ja, vi må forfølges for sandhedens skyld.

Jesus - "Salige er I, når man på grund af mig håner jer og forfølger jer og lyver jer alt muligt ondt på. Fryd jer og glæd jer, for jeres løn er stor i himlene; således har man også forfulgt profeterne før jer." (Matthæus 5, 11-12)

Jesus - "Salige er I, når mennesker hader jer, forstøder jer og håner jer og afskyr jeres navn som noget ondt for Menneskesønnens skyld. Fryd jer på den dag og spring højt af glæde, for se, jeres løn er stor i himlen; således behandlede deres fædre også profeterne." (Lukas 6, 22-23)

Jesus - "Sådan kan ingen af jer være min discipel uden at give afkald på alt sit eget. Salt er en god ting; men hvis selv saltet mister sin kraft, hvordan skal det da blive salt igen? Det duer hverken til jord eller gødning; man smider det væk. Den, der har ører at høre med, skal høre!"
(Lukas 14, 33-35)

Jesus - "Hvis nogen vil følge efter mig, skal han fornægte sig selv og daglig tage sit kors op og følge mig. For den, der vil frelse sit liv, skal miste det; men den, der mister sit liv på grund af mig, skal frelse det. For hvad hjælper det et menneske at vinde hele verden, men miste sig selv eller bøde med sig selv? For den, der skammer sig ved mig og mine ord, skal Menneskesønnen skamme sig ved, når han kommer i sin og Faderens og de hellige engles herlighed."
(Lukas 9, 23-27)

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8997 - 20/02/2010 19:55 Re: Jesu ord [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Kære Thomas.

Jeg ved godt at den ikke (fra din side) var til mig ... men alligevel er jeg skyldig, for Guds ord siger:

"Let nothing be done through strife or vainglory; but in lowliness of mind let each esteem other better than themselves" Fil 2:3 KJV (den er lidt flad på dansk)

Jeg kommer til at tænke på dette skriftsted fra Esajas.

"sådan er mit ord, som udgår af min mund; det vender ikke virkningsløst tilbage til mig, men det gør min vilje og udfører mit ærinde" Es 55:11

Kærlig hilsen

Protestanten


Top Svar Citer
#8998 - 20/02/2010 23:38 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære Protestanten,

Mange tak for dine ord og den visdom, du præsenterer i dit brev. Det fylder min sjæl med fred. Må vi alle blive bedre til at ransage os selv og gøre Guds vilje i uselvisk kærlighed.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8999 - 21/02/2010 01:25 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

"Når Menneskesønnen kommer i sin herlighed og alle englene med ham, da skal han tage sæde på sin herligheds trone. Og alle folkeslagene skal samles foran ham, og han skal skille dem, som en hyrde skiller fårene fra bukkene; fårene skal han stille ved sin højre side og bukkene ved sin venstre. Da skal kongen sige til dem ved sin højre side: Kom, I som er min faders velsignede, og tag det rige i arv, som er bestemt for jer, siden verden blev grundlagt. For jeg var sulten, og I gav mig noget at spise, jeg var tørstig, og I gav mig noget at drikke, jeg var fremmed, og I tog imod mig, jeg var nøgen, og I gav mig tøj, jeg var syg, og I tog jer af mig, jeg var i fængsel, og I besøgte mig. Da skal de retfærdige sige: Herre, hvornår så vi dig sulten og gav dig noget at spise, eller tørstig og gav dig noget at drikke? Hvornår så vi dig som en fremmed og tog imod dig eller så dig nøgen og gav dig tøj? Hvornår så vi dig syg eller i fængsel og besøgte dig? Og kongen vil svare dem: Sandelig siger jeg jer: Alt, hvad I har gjort mod en af disse mine mindste brødre, det har I gjort mod mig. Da skal han også sige til dem ved sin venstre side: Gå bort fra mig, I forbandede, til den evige ild, som er bestemt for Djævelen og hans engle. For jeg var sulten, og I gav mig ikke noget at spise, jeg var tørstig, og I gav mig ikke noget at drikke, jeg var fremmed, og I tog ikke imod mig, jeg var nøgen, og I gav mig ikke tøj, jeg var syg og i fængsel, og I så ikke til mig. Da skal også de sige til ham: Herre, hvornår så vi dig sulten eller tørstig eller fremmed eller nøgen eller syg eller i fængsel, uden at vi hjalp dig? Da skal han svare dem: Sandelig siger jeg jer: Alt, hvad I ikke har gjort mod en af disse mindste, det har I heller ikke gjort mod mig! Og de skal gå bort til evig straf, men de retfærdige til evigt liv."
(Matthæus 25, 31-46)
Top Svar Citer
#9000 - 21/02/2010 09:01 Re: Jesu ord [Re: ]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
"Når menneskesønnen kommer i al sin herlighed og englene med ham, da skal han tage sæde på sin herligheds trone........og han skal skille dem som en hyrde skiller får og bukke."

Ja det bliver dæleme en minderig dag når "menneskesønnen" ankommer med englene blæsende i deres trompeter, du har så lov at håbe at dette sker, men du må vente forgæves, for du som alle andre troende er bare tovlige i hovederne, lider af mindreværdskomplekser, kan ikke leve et normalt liv, uden at skulle plage alle andre med de evindelige løgnehistorier om en gud og menneskesøn, du/ I er komplet til grin, nogle af de værste eksemplarer burde nok lukkes inde hvor de ingen skade kan forrette.
Nu er verden holdt i skak i snart 2000 år af dette nonsens, det er ikke alle af pattedyret mennesket, der er blevet forsynet med en sund hjerne må man konstantere.

Men det går da fremad, langsomt og sikkert, sidste år meldte 11.000 sig ud af folketossekirken, så der er håb forude.



Redigeret af treram (21/02/2010 09:02)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9001 - 21/02/2010 23:21 Re: Jesu ord [Re: treram]
Thomas
Uregistreret

Kære Treram,

Hvor ville jeg ønske, at du kunne læse ordet med hjertet, så du tog imod ånden i det, i stedet for at læse det med et hånligt intellekt og latterliggøre det.

Hvis man vil latterliggøre noget, så er det altid en let sag. Men hvis det er fordi, at du forbinder de rædsler, der er sket i "religionens navn", med disse ord, der handler om uselvisk kærlighed, så er det også skidt for dem, der har blindet dine øjne med det hykleri, der består i at foregive at repræsentere noget - når de dog kun ærer med munden og ikke med hjertet.

Jeg ønsker for dig, at du bliver i stand til at se om bag religionen og finde den ånd, som Jesus udtrykker.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#9005 - 24/02/2010 21:43 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Kæmp for at komme ind gennem den snævre port; for jeg siger jer: Mange skal stræbe efter at komme ind, men de vil ikke kunne. Når husets herre først har rejst sig og lukket døren, og I stiller jer udenfor og banker på døren og råber: Herre, luk os ind! – så vil han svare jer: Jeg ved ikke, hvor I er fra. Når I så siger: Vi har spist og drukket sammen med dig, og du har undervist i vore gader, vil han svare: Jeg ved ikke, hvor I er fra. Bort fra mig, alle I, som øver uret!"
(Lukas 13, 24-28)
Top Svar Citer
#9010 - 01/03/2010 16:06 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Min lære er ikke min egen, men hans, som har sendt mig. Den, der vil gøre hans vilje, skal erkende, om min lære er fra Gud, eller om jeg taler af mig selv."
(Johannes 7, 16-17)
Top Svar Citer
#9011 - 01/03/2010 16:11 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Min lære er ikke min egen, men hans, som har sendt mig. Den, der vil gøre hans vilje, skal erkende, om min lære er fra Gud, eller om jeg taler af mig selv."
(Johannes 7, 16-17)
Top Svar Citer
#9022 - 02/03/2010 16:36 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, der holder fast ved mit ord, skal aldrig i evighed se døden."
(Johannes 8, 51)

Top Svar Citer
#9039 - 05/03/2010 11:47 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Se jer for og vær på vagt over for al griskhed, for et menneskes liv afhænger ikke af, hvad det ejer, selv om det har overflod."
(Lukas 12, 15)
Top Svar Citer
#9056 - 12/03/2010 23:25 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Fryd og glæde!! Jeg fandt følgende på en anden debatside:

"kulturkristendom frelser ikke nogen, det gøre den sande kristendom, og de kristne som virkelig respektere jesus ord, og at de så meget som muligt efterlever bibelens budskab, og lever i kristendommens ånd. Man bliver ikke frelst ved selv at strikke sin tro sammen, og være ligeglad med bibelen og jesus ord."

De findes virkelig. De er få. Men de findes!!

Citatet er af en, der har levet i et krighærget land, og som - så tæt på livets prøvelser - har fundet værdien og sandheden i Jesu ord. Og som klar i mæglet bekender sig til Kristus med hjertet.
Top Svar Citer
#9058 - 13/03/2010 13:41 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Vi siger velkommen til Thomas urevangeliet eller urevangelisten Thomas, han er genkendt på travet.

Det underliggende motiv i alt han skriver er: os og dem. Jesus stod for det stik modsatte, han ville ophæve "os dem" ideen, ophæve dette latterlige moralske projekt blandt mennesker (syndefaldet forstået som konstant at gnaske og ernære sig ved kundskaben om ondt og godt (hvis man tror dette er kristendom så har man ihvertfald ikke forstået teologien efter Nietzsches kritik)).

Utroligt hvad man kan bruge Jesu ord til. Hvilken motivbaggrund, var ellers det spørgsmål Jesus grundigst undersøgte hos folk og det var her han var kritisk.

Hvordan kan Jesus der hadede beskidte tricks og motiver nu pludselig gå forrest i den sag??????

Eneste grund til at dette indlæg blev skrevet, var; at det kunne styrke mandens selvfølelse af at tilhøre de rigtige, de retfærdige og han fik lejlighed til at fryde og glæde (som idioten gud døde mig selv skrev) sig over at han ikke var som de forkerte. Altså indlægget skulle give den stakkels identitetsløse mand dog en vis følelse af identitet. Imponerende kreativ brug af Jesu ord, men vi har gennemskuet manden for længst trods anonymitet og utallige profilændringer over tid. Jesu ordene findes og hentes frem med et eneste beskidt motiv for øje, os og dem, nøjagtig den selvretfærdighed og det moralske livssyn Jesus gjorde op med.

Manden har et ærinde og det ligger meget, meget, langt fra Jesu ærinde og mission.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#9059 - 13/03/2010 14:02 Re: Jesu ord [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

"Vi siger velkommen til Thomas urevangeliet"

Ordene, du ser mig citerer, er fra nye testamente.

"Det underliggende motiv i alt han skriver er: os og dem."

Det er ikke op til dig at dømme mine motiver. Jeg citerede en mand, som elsker Jesu ord. Det samme gør jeg.

"Eneste grund til at dette indlæg blev skrevet, var; at det kunne styrke mandens selvfølelse af at tilhøre de rigtige, de retfærdige og han fik lejlighed til at fryde og glæde (som idioten gud døde mig selv skrev) sig over at han ikke var som de forkerte."

Det eneste, du skriver - utrætteligt - er dine fordømmelser af mig. Du fordømmer mig ved at angive motiver, som jeg slet ikke har.

Sandelig siger jeg dig: Jeg fryder mig over enhver, der tager imod Jesu ord. Og din spotten og din fordømmen - uanset hvor meget du spotter og fordømmer - kan ikke viske glæden ud over de mennesker, som tager imod Jesus Kristus.
Top Svar Citer
#9060 - 13/03/2010 14:17 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

(...i forlængelse af forrige indlæg:).

Da jeg ikke ønsker, at dit projekt: "Lad os alle hade Thomas" skal tage fokus fra denne mand fra et krigshærget land, som har opdaget glæden og ånden i Jesu ord, så bringer jeg dem på ny. Sådan en mand fortjener at blive hørt! Så hør da ham, som forstår at bringe det glade budskab til alle, der har ører til at høre!!

"kulturkristendom frelser ikke nogen, det gøre den sande kristendom, og de kristne som virkelig respektere jesus ord, og at de så meget som muligt efterlever bibelens budskab, og lever i kristendommens ånd. Man bliver ikke frelst ved selv at strikke sin tro sammen, og være ligeglad med bibelen og jesus ord."
Top Svar Citer
#9076 - 16/03/2010 18:18 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Der var en rig mand, hvis mark havde givet godt. Han tænkte ved sig selv: Hvad skal jeg gøre? For jeg har ikke plads til min høst. Så sagde han: Sådan vil jeg gøre: Jeg river mine lader ned og bygger nogle, som er større, og dér vil jeg samle alt mit korn og alt mit gods. Og jeg vil sige til mig selv: Så, min ven, du har meget gods liggende, nok til mange år. Slå dig til ro, spis, drik og vær glad! Men Gud sagde til ham: Din tåbe, i nat kræves dit liv af dig. Hvem skal så have alt det, du har samlet? Sådan går det den, der samler sig skatte, men ikke er rig hos Gud."
(Lukas 12, 13-21)

Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 10 1 2 3 ... 9 10 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Sønderjyske-matchvinder i vild guldrus:..
23/04/2024 23:51
31-årig mand død efter skud fra tysk p..
23/04/2024 23:46
Modløse Chelsea får prygl af topholdet..
23/04/2024 23:04
Tre mindreårige afhørt om syrebomber p..
23/04/2024 22:06
Russisk viceforsvarsminister anholdt for..
23/04/2024 21:50
Nyheder fra Religion.dk