annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 10 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8998 - 20/02/2010 23:38 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære Protestanten,

Mange tak for dine ord og den visdom, du præsenterer i dit brev. Det fylder min sjæl med fred. Må vi alle blive bedre til at ransage os selv og gøre Guds vilje i uselvisk kærlighed.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8999 - 21/02/2010 01:25 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

"Når Menneskesønnen kommer i sin herlighed og alle englene med ham, da skal han tage sæde på sin herligheds trone. Og alle folkeslagene skal samles foran ham, og han skal skille dem, som en hyrde skiller fårene fra bukkene; fårene skal han stille ved sin højre side og bukkene ved sin venstre. Da skal kongen sige til dem ved sin højre side: Kom, I som er min faders velsignede, og tag det rige i arv, som er bestemt for jer, siden verden blev grundlagt. For jeg var sulten, og I gav mig noget at spise, jeg var tørstig, og I gav mig noget at drikke, jeg var fremmed, og I tog imod mig, jeg var nøgen, og I gav mig tøj, jeg var syg, og I tog jer af mig, jeg var i fængsel, og I besøgte mig. Da skal de retfærdige sige: Herre, hvornår så vi dig sulten og gav dig noget at spise, eller tørstig og gav dig noget at drikke? Hvornår så vi dig som en fremmed og tog imod dig eller så dig nøgen og gav dig tøj? Hvornår så vi dig syg eller i fængsel og besøgte dig? Og kongen vil svare dem: Sandelig siger jeg jer: Alt, hvad I har gjort mod en af disse mine mindste brødre, det har I gjort mod mig. Da skal han også sige til dem ved sin venstre side: Gå bort fra mig, I forbandede, til den evige ild, som er bestemt for Djævelen og hans engle. For jeg var sulten, og I gav mig ikke noget at spise, jeg var tørstig, og I gav mig ikke noget at drikke, jeg var fremmed, og I tog ikke imod mig, jeg var nøgen, og I gav mig ikke tøj, jeg var syg og i fængsel, og I så ikke til mig. Da skal også de sige til ham: Herre, hvornår så vi dig sulten eller tørstig eller fremmed eller nøgen eller syg eller i fængsel, uden at vi hjalp dig? Da skal han svare dem: Sandelig siger jeg jer: Alt, hvad I ikke har gjort mod en af disse mindste, det har I heller ikke gjort mod mig! Og de skal gå bort til evig straf, men de retfærdige til evigt liv."
(Matthæus 25, 31-46)
Top Svar Citer
#9000 - 21/02/2010 09:01 Re: Jesu ord [Re: ]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
"Når menneskesønnen kommer i al sin herlighed og englene med ham, da skal han tage sæde på sin herligheds trone........og han skal skille dem som en hyrde skiller får og bukke."

Ja det bliver dæleme en minderig dag når "menneskesønnen" ankommer med englene blæsende i deres trompeter, du har så lov at håbe at dette sker, men du må vente forgæves, for du som alle andre troende er bare tovlige i hovederne, lider af mindreværdskomplekser, kan ikke leve et normalt liv, uden at skulle plage alle andre med de evindelige løgnehistorier om en gud og menneskesøn, du/ I er komplet til grin, nogle af de værste eksemplarer burde nok lukkes inde hvor de ingen skade kan forrette.
Nu er verden holdt i skak i snart 2000 år af dette nonsens, det er ikke alle af pattedyret mennesket, der er blevet forsynet med en sund hjerne må man konstantere.

Men det går da fremad, langsomt og sikkert, sidste år meldte 11.000 sig ud af folketossekirken, så der er håb forude.



Redigeret af treram (21/02/2010 09:02)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9001 - 21/02/2010 23:21 Re: Jesu ord [Re: treram]
Thomas
Uregistreret

Kære Treram,

Hvor ville jeg ønske, at du kunne læse ordet med hjertet, så du tog imod ånden i det, i stedet for at læse det med et hånligt intellekt og latterliggøre det.

Hvis man vil latterliggøre noget, så er det altid en let sag. Men hvis det er fordi, at du forbinder de rædsler, der er sket i "religionens navn", med disse ord, der handler om uselvisk kærlighed, så er det også skidt for dem, der har blindet dine øjne med det hykleri, der består i at foregive at repræsentere noget - når de dog kun ærer med munden og ikke med hjertet.

Jeg ønsker for dig, at du bliver i stand til at se om bag religionen og finde den ånd, som Jesus udtrykker.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#9005 - 24/02/2010 21:43 Re: Jesu ord [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Kæmp for at komme ind gennem den snævre port; for jeg siger jer: Mange skal stræbe efter at komme ind, men de vil ikke kunne. Når husets herre først har rejst sig og lukket døren, og I stiller jer udenfor og banker på døren og råber: Herre, luk os ind! – så vil han svare jer: Jeg ved ikke, hvor I er fra. Når I så siger: Vi har spist og drukket sammen med dig, og du har undervist i vore gader, vil han svare: Jeg ved ikke, hvor I er fra. Bort fra mig, alle I, som øver uret!"
(Lukas 13, 24-28)
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 10 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk