annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
0 registrerede 49 gæster og 188 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Jesu ord

Det er en svær balancegang at skulle blive ved med at tale for de få, der har ører til at høre, mens man dagligt - og om natten også - skal udsættes for løgne og fordømmelser ad libitum. Men dette er blevet forudsagt!


ups her er noget for en psykiater at gå igang med.

Det siger ikke så lidt om hvordan denne mands selvopfattelse og identitet er skruet sammen.

manden jamrer over at blive udsat for løgne, men det er slet ikke det der er på tale, men vi forholder manden, det der stod på hans hjemmeside, som han nu har slettet af strategiske grunde, som han også af strategiske grunde har droppet at fremføre urevangeliet som ægte. Hjemmesiden linkede til og reklamerede selv sagt for Klaus Berger, som der ej heller blev lagt fingre immellem om at det var de kristne, den kristne kirke, der var fjenden.

Os der har haft så mange drabelige slag og debatter med denne mand, vi kan selvfølgelig ikke bare glemme disse forhold. Og da manden aldrig har benægtet sine tidligere standpunkter, men tværtimod sagt at det skyldes strategiske overvejelser at der ikke mere bruges citater fra urevangeliet mere og kun fra NT, fordi dette ville ramme de kristne hårdere; så skal han selvfølgelig hele tiden holdes fast og ikke slippe godt afsted med at spille sit dobbeltspil.

Han er den eneste debattør jeg ved der bevidst spiller dobbeltspil. Ellers ved jeg stort set hvad hver enkelt debattør står for og mener.

Manden kunne jo bare komme med en forklaring på den hjemmeside der var link til på hans profil. Har Thomas forladt det han dengang mente og var fortaler for (næppe) og som vi sloges og debatterede vildt med ham og Harly om?

Det ene øjeblik er det Jesu ord det der står i urevangeliet.

Det næste øjeblik er det Jesu ord, det nogle teologiske biografier om Jesus, har tillagt Jesus at sige.

Det hele er så naivt og dumt og ukritisk, at man skulle tro her var en søgen identitet, hvilket også ovennævnte citat som jeg påstår virkelig er noget for en psykiater at få kigget på, vidner om er på tale.

Der foregår hos dette menneske en ganske sjov identitetsdannelse.

Dette har bare ikke meget med kristendom (og Jesus Kristus) at gøre at vi her står overfor en ubefæstet mand der søger sig en identitet her på debatterne og forsøger sig med en Jesu ord identitet.

Nu har han fået en anonym som ven, hvem denne anonyme ven er, er vi ingen der aner, for Thomas kunne her være ven med sig selv eller sin hidkaldte far eller hjælper i denne sag.

Hvorfor folk ikke bare kan være sig selv og stå ved sig selv, og give udtryk for alt det de står for, er mig en gåde. Hvorfor skal man spille stategisk, gemme hvem man er, og hvad man går ind for, fordi man godt ved at det ikke falder i god jord på stedet. Dette er mig en gåde.

Der bliver nedlagt profil og der bliver oprettet profil og så videre.

Interessant ville det være om Thomas gad kommentere sin tidligere hjemmeside og Klaus Berger og urevangeliet. Hvilken holdning har du i dag til disse 3 punkter????

Er du løbet fra dine tidligere standpunkter? Er der sket en omvendelse, eller skjuler du blot disse dine gamle meninger som du slog an med da du begyndte som debattør?

Du tar åbenbart ikke dig selv seriøs Thomas. Men vi tar dig seriøs og på ordet og vi holder dig fast og ønsker en forklaring.

Hvis jeg begyndte at prædike som Rubæk på selvet dk, så kan det da også være at dersom der var nogle der der kendte mig som HansKrist, de gerne ville have en forklaring.

mvh HansKrist.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
03/05/2024 21:06
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Amerikansk kongresmedlem sigtet for korr..
03/05/2024 21:52
210 døde i oversvømmelser, og nu er cy..
03/05/2024 20:55
Løkke reagerer på advarsel om tiltag m..
03/05/2024 20:51
70 passagerer fik pludselig kvalme på f..
03/05/2024 20:28
Tysk kvinde stjal dokument om dansk stum..
03/05/2024 19:08
Nyheder fra Religion.dk