annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 15 gæster og 258 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45194 - 15/07/2025 18:46 Re: DE TOBENEDE ABER [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Jo, penge er problemet!
De er praktiske, når man har noget og vil bytte til noget andet.
Men de kan desværre meget mere end det:
De kan bruges til at skabe profit - ved at låne dem ud (renter), og ved at kapitalejere investerer i vareproduktion - og tjenesteydelser - samt i markedsføring og salg.
Det eneste, der betyder noget, er, om salget giver profit.

Vi er nærmest omringet af fri markedsføring - i al den tid vi er vågne.
En markedsføring fra det private erhvervsliv, der jo lokker os til globalt kriminelt overforbrug- og som ingen søger at begrænse.

Samtidig er der næsten ingen, der peger på en - ind imellem - opnåelig livskvalitet i fred for markedsbrølet og i afslappet ro, harmoni og velbehag, der kunne føre til oplevelse af miraklet: Livet - elske det - og leve det i kærlighed heart
(For mig at se et oplagt emne for DR-TV)

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45195 - 15/07/2025 19:49 Re: DE TOBENEDE ABER [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Nej penge er ikke nødvendigvis problemet - problemet er at vi ikke gør det rigtige med pengene.

Vi forbrugere bestemmer jo selv hvad vi vil købe og hvordan vi vil investere vores penge.

Men du gled selv af på spørgsmålet da du ikke tør investere i en grøn fremtid. Og i det hele taget din generation tør ikke investere jeres penge i en grøn fremtid. I lader pengene blive der hvor de betyder en større CO2 udledning og ødelæggelse af jorden og dens ressourcer.

Du skriger op men gør intet - som om du ikke forstår at du både er en del af samfundet og økonomien.

Hvis det grå guld ville i den vestlige verden kunne de vende udviklingen - men der sker stort set ingenting.

Nej folk gør som Arne - foretager sig ingenting andet end råbe op om at det er de andres skyld.

Nej det er vores skyld - vi har et medansvar - da det er vores livsstil der er skyld i tingenes forfærdelige udvikling.

Og hvis du var i den harmoni du taler om ville der komme helt andre positive toner fra dig når du skriver.

Kun et menneske der ikke er i harmoni med sig selv og sine omgivelser kan skrive som du gør.

Du er virkelig eksemplet på et menneske der ser splinten i de andres øjne men ikke bjælken i dit eget.

Hvorfor kommer der aldrig positive vibes fra dig af - jo fordi du ikke oplever tilværelsen på en positiv måde.

Få nu dine penge investeret i en grøn bæredygtig udvikling.

Så gør du da i det mindste en forskel.

Og så kan du opfordre os andre til at gøre det samme.

Og DR TV da masser af udsendelser om:

Livet - elske det - og leve det i kærlighed.

Men måske du slet ikke forstår hvad det indebærer.
#45196 - 16/07/2025 10:54 Re: DE TOBENEDE ABER [Re: Hanskrist]
veteran
Hanskrist, jeg vil mene, at enhver, der læser denne tråd, kan se, at det slet ikke er emnet, der interesserer dig.
Dét, du ønsker, er tydeligvis at nedgøre mig.
Det lyser jo ud af næsten hver eneste sætning, du skriver blinker

Du går endda så vidt som at ignorere, hvad jeg skrev i denne tråd: #45186 - 14/07/2025 12:15.

Og du vil have mig til at investere penge mod penges dominans, men siger ikke hvor.

En sådan adfærd fortjener efter min mening ikke svar cool

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45197 - 16/07/2025 11:56 Re: DE TOBENEDE ABER [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Og du vil have mig til at investere penge mod penges dominans, men siger ikke hvor.

Jeg har flere gange opfordret dig til medlemsskab i Andelsgårde og uden tvivl er der en Andelsgård i nærheden af hvor du bor. Men du afviser bare fordi du kun gider kritisere og råbe højt om at det er de andres skyld.

Men det er nu din og min skyld også - vi har et ansvar for den økonomiske og samfundsmæssige udvikling.

Vi kan ændre den udvikling gennem vores forbrug og investeringer.

Jan ABC tegnede et medlemskab af Andelsgårde mens du som altid var negativ og hellere ville have dine penge stående hvor de betyder større og større udledning af drivhusgasser og ødelæggelse af naturen.

Andelsgårde

Og med din Bibel avisen Information og med dine svadaer om hvordan vi sviner jorden/naturen til du må da vide hvem Rasmus Willig er.

Din generation er højt lønnede sparegrise der ikke tør investere i en bæredygtig grøn udvikling men I har passivt jeres penge stående hvor det fremmer en større og større udledning af drivhusgasser og ødelæggelse af naturen.

Gør dog noget mand - pengene er sgu da dine og du bestemmer hvad de skal investeres i og bruges til.

Du kunne gøre så mange ting. Og du vil ovenikøbet med egne øjne kunne se hvad du får skabt af grønne initiativer. Hvilket burde glæde ethvert menneske at gøre en forskel her på jorden.

På 2 år kunne du gøre dig selv og måske nogle naboer selvforsynende med sprøjtegift frie grøntsager og frugter fra haven eller et stykke jord. Dette vil betyde en helt enormt bidrag til den bæredygtige grønne omstilling og udvikling.

Du kunne blive selvstændig og med dine penge styre udviklingen i den rigtige retning.

Nej nej HansKrist sådan gør vi akademikere fra min generation ikke - vi investerer ikke selv fordi vi er opdraget til at være sparegrise der har pengene godt placeret hvor de bidrager mest til udledning af drivhusgasser og ødelæggelse af naturen. Vi vil hellere være passive der bare skriver og råber op om at det er de andres skyld - især de kristnes skyld.

Det er sgu sølle med jer - den generation af alle der har bidraget gennem forbrug og jeres investeringer mest til udledning af drivhusgasser og ødelæggelse af naturen.

Men du fortsætter og fortsætter med at det er de andres skyld.

Du forstår ikke at samfundet og økonomien også er dig. Du tilhører samfundet og økonomien derfor har vi alle et ansvar.
#45198 - 16/07/2025 13:35 Re: DE TOBENEDE ABER [Re: Hanskrist]
veteran
Jeg er 92, bor naturskønt i gældfri villa - dog med lidt gæld til min nærvarme - og har kun nødvendige penge til uforudsete udgifter.

Mit energi- og vareforbrug er på minimum.

Når jeg oftest ikke har praktiske problemer, er naturen omkring mig min inspiration til en ro, harmoni og lykkefølelse, som jeg oplever som en del af det guddommelige.

Dine aggressive ytringer mod mig stinker og jeg tænker af og til på, hvilke følelser i dig, det er, der driver dig, men erkender, at jeg ikke har hverken evner eller muligheder for at hjælpe dig.

Arne heart smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5

Seneste indlæg
DE TOBENEDE ABER
af Arne Thomsen
16/07/2025 13:35
Lys
af Hanskrist
14/07/2025 13:31
Misforståelsen
af somo
14/07/2025 09:14
Troens frihed
af Hanskrist
25/06/2025 11:43
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Nyheder fra DR
Norsk OL-medaljevinder dræbt af lyn
16/07/2025 16:17
Tidligere kommunalt ansat varetægtsfæn..
16/07/2025 15:35
Istanbuls borgmester idømt ny fængsels..
16/07/2025 15:09
Ukrainsk mand mistænkt for bombetrusler..
16/07/2025 15:00
Udenrigsministeriet opdaterer rejsevejle..
16/07/2025 14:22
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
EU-Kommissionen foreslår budget på to ..
16/07/2025 14:21
Israels militær bekræfter angreb nær ..
16/07/2025 14:14
Britisk regering kritiseres for at holde..
16/07/2025 14:00
Bakket landskab besværliggør sluknings..
16/07/2025 13:28
Kommunalt ansat fængsles for hjælp til..
16/07/2025 13:19