Arne:
Og du vil have mig til at investere penge mod penges dominans, men siger ikke hvor.
Jeg har flere gange opfordret dig til medlemsskab i Andelsgårde og uden tvivl er der en Andelsgård i nærheden af hvor du bor. Men du afviser bare fordi du kun gider kritisere og råbe højt om at det er de andres skyld.
Men det er nu din og min skyld også - vi har et ansvar for den økonomiske og samfundsmæssige udvikling.
Vi kan ændre den udvikling gennem vores forbrug og investeringer.
Jan ABC tegnede et medlemskab af Andelsgårde mens du som altid var negativ og hellere ville have dine penge stående hvor de betyder større og større udledning af drivhusgasser og ødelæggelse af naturen.
Andelsgårde Og med din Bibel avisen Information og med dine svadaer om hvordan vi sviner jorden/naturen til du må da vide hvem Rasmus Willig er.
Din generation er højt lønnede sparegrise der ikke tør investere i en bæredygtig grøn udvikling men I har passivt jeres penge stående hvor det fremmer en større og større udledning af drivhusgasser og ødelæggelse af naturen.
Gør dog noget mand - pengene er sgu da dine og du bestemmer hvad de skal investeres i og bruges til.
Du kunne gøre så mange ting. Og du vil ovenikøbet med egne øjne kunne se hvad du får skabt af grønne initiativer. Hvilket burde glæde ethvert menneske at gøre en forskel her på jorden.
På 2 år kunne du gøre dig selv og måske nogle naboer selvforsynende med sprøjtegift frie grøntsager og frugter fra haven eller et stykke jord. Dette vil betyde en helt enormt bidrag til den bæredygtige grønne omstilling og udvikling.
Du kunne blive selvstændig og med dine penge styre udviklingen i den rigtige retning.
Nej nej HansKrist sådan gør vi akademikere fra min generation ikke - vi investerer ikke selv fordi vi er opdraget til at være sparegrise der har pengene godt placeret hvor de bidrager mest til udledning af drivhusgasser og ødelæggelse af naturen. Vi vil hellere være passive der bare skriver og råber op om at det er de andres skyld - især de kristnes skyld.
Det er sgu sølle med jer - den generation af alle der har bidraget gennem forbrug og jeres investeringer mest til udledning af drivhusgasser og ødelæggelse af naturen.
Men du fortsætter og fortsætter med at det er de andres skyld.
Du forstår ikke at samfundet og økonomien også er dig. Du tilhører samfundet og økonomien derfor har vi alle et ansvar.