annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 49 af 49 < 1 2 ... 47 48 49
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42701 - 22/01/2024 23:02 Re: Kapitel 2 - Døden på korset - Et opgør med forsoningslæren... [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Du: "Kan du lade mit indlæg være til andre..."

Ja, fortsæt i med denne bog, fordi jeg har alligevel ikke overskud til den, da jeg pludseligt istedet oplever...lever ligesom med et skrift. smiler
Top Svar Citer
#42716 - 25/01/2024 10:45 Re: Kapitel 2 - Døden på korset - Et opgør med forsoningslæren... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Jan ABC:

Der er ikke brug for mere tekst her = hvis du ikke mener, at der er en "anden" verden, så må du forklare, hvor de døde tager hen, for de bliver jo åbenbart ikke i vores sanselige verden? Jesus kunne dog gøre sig synlig for mennesker, så...


Mener du at vi dermed stopper med at studere og drøfte Lau Sander Esbensen's bog Gud er Kærlighed?

"Der er ikke brug for mere tekst her = hvis du ikke mener, at der er en "anden" verden"

Troede ikke at du tog dette ovenfor så tungt og at det var så alvorligt ment.

Mht Supranaturalismen som Lau Sander Esbensen og VML er repræsentanter for så har jeg ikke brug for en overnaturlig "verden" ved siden af den jeg tilhører igennem min eksistens liv.

Alt det med Gud og det guddommelige og himmelske er i hvert eneste levende væsen - dig og mig og alle andre.

Det har at gøre med den usynlige verden (nogle gange lidt uheldigt benævnt den indre verden) - det er altså et åndeligt religiøst spørgsmål. Hvordan vi står i forbindelse med vores USYNLIGE GUD SKABER - USYNLIGE GUD SKABER der gennemstrømmer alt levende og er i alle levende væsener med et CENTER - organiseret omkring et CENTER.

Igennem vores egen ånd kan vi erkende hvad der bor i os mennesker (og er i køleskabet). 1 Kor 2 skal læses og forstås. Men vi har også Guds Ånd der virker EKSTATISK - så vi ekstatisk står ud af os selv - bliver ude af os selv - bliver fri og løs af os selv (vi har transcenderet eller overskredet os selv) uden dog at have mistet os selv (er gået helt fra forstanden).

Alle religiøse erfaringer er EKSTATISKE ÅBENBARINGS ERKENDELSER ERFARINGER - ja der kræves at vi EKSTATISK er ude af os selv (vores ånd) for at Guds Ånd kan komme til og gribe os (besætte os og henrykke os) i HJERTET i vores center for eksistens og liv.

Så det er et EKSTATISK ÅNDELIGT TRANSCENDENS INDBRUD eller UDBRUD - altså vi der i EKSTASEN (i en EKSTATISK HENRYKKELSE) kastes ud af os selv - eller står ud af os selv - bliver frie og løse af os selv (forhåbentligt uden at vi har mistet os selv) - for at GUDS ÅND med dets ÅBENBARINGS indhold af mange HIMMELSKE GUDDOMMELIGE ÅNDELIGE VELSIGNELSER kan være inde - gribe os i vores CENTER COR HJERTET - vores eksistens organ nummer et. Derfor vi føler vi bliver helt nye mennesker.


Hvad jeg ovenfor har beskrevet finder vi her hos Paulus i 1 Kor 2:


Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.


Jung var meget glad for 1 Kor 2 her hos Paulus og det tror jeg at alle vi der bare lidt kender til Jungiansk Psykologi godt kan forstå.



Mvh HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42718 - 25/01/2024 14:12 Re: Kapitel 2 - Døden på korset - Et opgør med forsoningslæren... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg troede, at vi talte om sagen = hvis du ikke mener, at der er en "anden" verden, så må du forklare, hvor de døde tager hen, for de bliver jo åbenbart ikke i vores sanselige verden? Jesus kunne dog gøre sig synlig for mennesker, så...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-29/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxix/

Hvor tager de døde hen...






Your friend forever

Krishna

PS: Skal vi læse videre i kapitlet = side 86-100...
Top Svar Citer
#42720 - 25/01/2024 15:30 Re: Kapitel 2 - Døden på korset - Et opgør med forsoningslæren... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Nu har jeg lært dig at kende du

Jan Krishna Kærlighedens ABC ❤️

I en periode hvor du havde det godt og det er tydeligt at du ikke lige i øjeblikket har det særligt godt med dig selv og alting.

Håber du hurtigt igen får samling på dig selv og det lykkedes dig at komme ombord på tømmerflåden igen mod det nye land.


Døden er hos kristne ikke noget der hænder når vi dør vores såkaldte død.

Vi kristne afvikler døden mens vi lever. Og således er der ingen død den dag vores såkaldte død kommer. Hvorfor vi ikke skal nogen steder den dag vi dør fordi vi er i Kristus og ja måden vi er blevet iklædt Kristus er ved at afdød fra vores død mens vi lever.

Så udsæt nu ikke noget til du dør - men husk at død mens du lever så der ingen død er den dag din såkaldte død kommer - fordi du var klogt nok til at afvikle din død mens tid var.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

Og go bedring

Får du ingen hjælp andet end alkohol der jo er en stor idiotisk dum bjørnetjeneste i form af at flygte fra problemerne min ven.

Hvad er det du er så bange for? Hvad er det du ikke tør se i øjnene sammen med andre kloge mennesker??

Hav nu modet til at møde verden ærligt og ædrueligt som den Jan du nu engang er.

Drop straks alle dine filosofiske religiøse spekulationer og ta Gud til dig i Kristus.

Læs hos HansKrist hvordan man gør det og får fred og ny styrke til at være i verden.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42722 - 25/01/2024 16:42 Re: Kapitel 2 - Døden på korset - Et opgør med forsoningslæren... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...
Har du lært mig at kende ler Skal vi ikke bare komme videre i teksten yeah Side 86-100...

Your friend forever

Krishna

PS: Engang for længe siden...
Top Svar Citer
annonce
Side 49 af 49 < 1 2 ... 47 48 49


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk