annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 39 af 45 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38421 - 15/01/2023 12:33 Re: Åh disse ÅBENBARINGER 🔥💕 [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ja Åh disse mange ÅBENBARINGER -

disse mange GUD HELLIGÅNDENS vidunderlige forunderlige gerninger med os

også HELBREDELSER

Hvilke 2 timer søndag formiddag på DR RADIO P1

Først Skt. Stefans Kirke gudstjeneste

Kirke orgelmusikken af fx Johann Michael Bach var fuldstændig som englene sang.

Og præst Thomas Høg Nørager er jo virkelig en guds gave til folket. Nøj hvor er han dog dygtig.


Nyd dog denne Gudstjeneste folkens - virkelig en stærk oplevelse.


Skt. Stefans Kirken på Nørrebro er verdenskendt i hele Danmark for at kunne noget helt særligt og det bliver i den grad besøgt af lokal befolkningen og af unge og intellektuelle.


-0-0-0-0-


Efter gudstjenesten var der

Audiens, Åbenbaringer og mirakler

Her får man virkelig noget at tænke over. Også hvordan TROEN JESUS KRISTUS virker = hvordan GUD virker og kan gribe ind i vi menneskers liv.


-0-0-0-

Jeg synes at Arne og Jan ABC og Gerth - at I er lidt for flyvske og overfladiske som om i har mistet evnen til koncentration og dette at gå i dybden med tingene. I skøjter sjofelt på overfladen alt for meget.

Måske min opsang har den modsatte virkning af hvad jeg ville med den nemlig henstille og formane at I dog gav jer selv tid til at lytte til de 2 vidunderlige timer DR RADIO P1 søndag formiddag har beriget vi danskere med.

Mange kærlige hilsner HansKrist

Please lyt nu til de 2 timer ved lejlighed.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38425 - 15/01/2023 19:15 Re: Åh disse ÅBENBARINGER 🔥💕 [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Jeg stoppede med at lytte, da han sagde "du som selv er Gud - bærer af hans lys og visdom - du som er fra evighed til evighed" Kan du forklare? Jesus er Gud? Kristus er Gud? Hvem er Gud? Hmmm...

https://www.kristendom.dk/synspunkt/v%C3%A6r-en-lysb%C3%A6rer-i-verden

Vi kommer til at tjene kassen ler Det må fejres med nogle øller...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#38914 - 07/03/2023 12:50 Re: Åh disse ÅBENBARINGER 🔥💕 [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Intro:

Paulus om Livets Ånds Love i Kristus. Rom 8

med det håb, at også skabningen selv vil blive befriet fra trældommen under forgængeligheden og nå til den frihed, som Guds børn får i herligheden. Vi ved, at hele skabningen endnu sukker og vånder sig sammen. Og ikke alene det: også vi, der har Ånden som førstegrøde, sukker selv i forventning om barnekår, vort legemes forløsning. Rom 8

Efter intro lad os se på hvordan vi i en moderne kontekst kan forstå Paulus:

Åh suk - ❤️ hjerte suk på suk - på vej ind i trance - på vej ned i dybet - for at få kontakt til underbevidstheden og det ubevidste.

Hjerte Vejen til dybest dimension gennem trance.

Trance fryd og salighed er Hjerte ❤️ Mystik - det er på Hjertets grund - dybe grund.

Hjertets afgrundsdybe ubevidste rørelser der er så fyldt med trance fryd og nydelse og salighed.

Trance er af nøjagtig lige så stor betydning for vores sundhed og velvære som nattens søvn er det.

I den dybe søvn sover vi - men i trance er vi vågne - der er bevidsthed men en bevidsthed der er rettet gennem hjertet imod hvad der bor i os - rettet imod de ubevidste dybde dimensioner der råder i vores liv.

-0-0-0-

Paulus's Kristus Mystik er en Kærlighedens Hjerte Mystik der omfatter eller har en 1): feminin pol, side og en 2): maskulin pol, side:

1):

den feminine "serotoninske" trance ekstase - de ubevidste dybde dimensioner på hjertets grund der er så fyldt med hengivelsens og overgivelsens erotiske fryd og salighed.

Vi hengiver os og overgiver os som Guds Børn til vor Kærlige Himmelske Gud vor Fader's Ånd - måske vi sukker og udånde (her i trance er vi nok tættere på den anden side døden end vi er i søvnen).

Eksempler på disse forhold er der mange af hos Paulus fx Efeserbrevet 3 og 5 - Rom 8 og 2 Kor 12.

NB:

ingen kan være i dyb trance uden at erfare åbenbaringer som vi møder disse gennem dagdrømme og strømme af bevidsthed.

For French philosopher Henri Bergson (1859-1941), our stream of consciousness is our continuous sense of time, in which past, present and future merge. It is the fluid life at the heart of our identity.

2):

Den maskuline dopaminske ekstatiske glæde begejstring og entusiasme. Her er vi ikke i en hengivelsens og overgivelsens erotiske trance fryd og salighed - nydelse -- men mere i en henrykkelse og forrykkelse hvor vi gribes og sprænges - det er en lyksaligheds katastrofe brud erfaring - og her virker Kristus mægtig i os - her er tale om de helt store kræfter energier og motiver (motivationer) hvor vi overgår os selv (peak experience - ekstatiske flow højdepunkts oplevelser) der sender os i retning mod vores dåd - kald og mission her i livet - altså mod den ydre verden.

Eksemplerne hos Paulus er utallige også derfor jeg har kaldt Paulus for religionshistoriens Dopaminske Forhjerne Monster Mystiker pr se. Sjældent religionshistorisk at møde religiøs mystik der retter sig så meget mod den ydre verden og som er så fyldt med motivation og entreprenant kreativ virkelyst og virkekraft og forstandighed (klar tænkning) - til trods hvor jublende ekstatisk forrykt tilstanden er.

Ved I det ikke - har I ikke hørt det; Kristus virker mægtig i jer.

Alt formår jeg i Kristus der giver mig kraft.



-0-0-0-0-


BRAVO HANSKRIST



Du har skrevet mange essays der er sande uforglemmelige mesterværker og så sandelig her har vi endnu en fra din hånd din ånd.

Populært velskrevet og letlæst - en læsefornøjelse for selv lægmand men samtidig også sprængfyldt med viden og da især tværvidenskabelig viden og teologisk frontforskning om Paulus på samme tid som dog kun akademiske fagfolk kan lodde dybden af. Se perspektiverne i og hvor lige relevansen er for Paulus frontforskningen at finde.

Hvad Arne siger om dig er så lodret forkert - og ja forfærdeligt uretfærdigt sagt om dig ---- for ja, jeg kender ingen med så meget substans, alvor og seriøsitet og dybde og visdom og saglighed og faglighed og så generøst som når du formår at skrive så det bliver en stor læsefornøjelse for selv lægmand at erhverve sig den dybeste avancerede faglige viden om Paulus.


Den der siger der er tale om "svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver" - afslører at du endnu engang har kastet perler for et svin.


Jeg tror du skal lade svinet være, ihvertfald ikke forvente en retfærdig bedømmelse af dine skriverier fra dyret.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38951 - 14/03/2023 15:11 Re: Åh disse ÅBENBARINGER 🔥💕 [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
30 ting du ikke vidste om TRANCE og TRANCE DAGDRØMMERIER

Hver gang der står trance skal det også forstås sådan at der står "dagdrømmerier". Husk dette når I læser efterfølgende:

1):

Som vi kysser natten når vi sover -
kysser vi dagen når vi overgiver os til trance dagdrømme

2):

Trance er bøn

3):

Trance er vores åndelige gudstjeneste:

Så formaner jeg jer, brødre, ved Guds barmhjertighed, til at bringe jeres legemer som et levende og helligt offer, der er Gud til behag – det skal være jeres åndelige gudstjeneste. Rom 12

4):

Trance er nøglen til vores ikke indre åndelige apotek - indre åndelige kemoterapi

5):

Trance blev flittigt brugt af Thomas Edison

6):

Trance er kongevejen til det ubevidste

7):

Trance er vejen til ungdommens kilde

8):

Trance er den mest enkle og simple form for Nervus Vagus Stimulation

9):

Trance er Vagus Tonus beroligelse hjertet og kurerer øjeblikkeligt de fleste hjertearytmier

10:

Trance er et suverænt alternativ til mindfulness

11):

Trance er den direkte vej til flow

12):

Trance er mindst lige så vigtigt for vores sundhed som søvnen

13):

Trance er ganske naturligt for alle dyr, hvilket I der har haft kæledyr ved alt om - de tilbringer ufatteligt mange timer i trance, hvilket vi også burde gøre

14):

Selvforglemmelsens trance henrykkelser i løbet af dagen svarer til en hel god nats søvns restitution

15):

Evnen til trance (hengivelse) skal stå sin prøve i den modne seksuelle akt

16):

Bliver vores evne for trance ødelagt eller forstyrret bliver vores evne ud i elskovens kunst ødelagt eller forstyrret

17):

Trance er et uopdaget grænseland mellem bevidstheden og det ubevidste og derfor en forudsætning for kreativitet som altså Thomas Edison benyttede sig af

18):

At kunne slappe og slække og give slip på bevidstheden og bevidst opmærksomhed er forudsætningen for trance

19):

En angstneurose er ødelæggende for vores evne for trance også derfor en vejledning og hjælp til trance kan kurere enhver angstneurose

20):

Trance sænker øjeblikkeligt for højt blodtryk og ja stort set alle hjertearytmier

21):

Trance giver store sorte pupiller - kig blot jeres elskovspartner i øjnene - hun ligner et dyr en Puma mens hun drager os ned i underverdenen

22):

Trance burde kunne fås i pilleform - morfin er nok det nærmeste vi kommer

23):

Trance er vejen til Gud også derfor trance er bøn

24):

Trance er godt og virker øjeblikkeligt

25):

Trance vækker en svækket seksualitet og korrigerer en manisk mekanisk seksualitet uden empati og øm hengivelse og ressonans

26):

Trance er forudsætningen for den sunde seksuelle respons og orgasme

27):

Trance gør os uafhængige af "stoffer": alkohol smertestillende ecstasy og hash mm

28):

Trance er den gode forbindelse indadtil mod os selv

29):

Trance er som en dæmning der brydes og overvælder os og truer med at opsluge os eller ihvertfald at rive os med på en rejse ned i dybet - underverdenen.

30):

Trance er vejen til dit indre selv - ikke mindst gennem din indre stemme. Ja der er en stemme i dit indre der er blevet overdøvet og ignoreret men som vi gennem trance kan blive lydhør overfor igen.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38967 - 16/03/2023 10:30 Re: Åh disse ÅBENBARINGER 🔥💕 [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Trance se nederst 1).


Jeg skrev ved en fejl:

4):

Trance er nøglen til vores ikke indre åndelige apotek - indre åndelige kemoterapi



Teksten skulle selvfølgelig (hvilket også fremgår af sammenhængen) have været:


4):

Trance er nøglen til vores indre åndelige apotek - indre åndelige kemoterapi



-0-0-0-0-


Citat:
Gerth:

Desuden sker trance kun ved Voodoo, tungetale og kanaliseringer.


Vrøvl - du tror jo ej heller selv på hvad du der skriver.


Citat:
Gerth:

Dagdrømmeri minder om onani.


Vrøvl - tænk dig om før du skriver - tak!

Det du tænker på er de seksuelle fantasier i forbindelse med onani.

Dagdrømmerier optræder i hjernens "Default Mode" og neurovidenskab er idag ved at opdage betydningen af hvad der sker når hjernen er i "Default Mode".

Vores "trance" dagdrømmerier er jeg den første der bliver opmærksom på i forhold til vores mental hygiejne og sundhed.

Jeg har stillet det op overfor meditation og mindfulness - som et alternativ til al den 24/7 opmærksomheds overvågning det moderne menneske elsker at pålægge sig selv. Hvor man jagter Nu'et gennem bevidst opmærksomhed - hvilket er en selvmodsigelse. Det er en længere snak som jeg ikke vil gå nærmere ind på her.

Det er rigtig mange år siden jeg skrev at der ikke ville gå mange år før neurovidenskab også ville få øje på vores "trance" dagdrømmerier. Og jeg fik ret - neurovidenskab idag er begyndt at være alvorlig beskæftiget med vores "trance" dagdrømmerier som disse optræder i hjernens "Default Mode" tilstand.


Jeg er også den første der i en moderne sammenhæng påpeger forholdet hos Paulus.




-0-0-0-


Citat:
Gerth:

Jeg kender en psykotisk måske bare vedvarende skizofren mand på min alder,


Uden at fornærme dig Gerth så lider du også selv under skizofreni - hvilket jeg også godt tror du selv er klar over.

Din tænkning - tale og skriverier - er så præget af primær proces tænkning - at du burde på skolebænken igen for at lære at bruge din kritiske forstand på din primær proces tænkning og frie associationer.


-0-0-0-


Hvorfor forlader du ikke Trosfrihed?

Du har sagt utallige gange at du vil forlade Trosfrihed - men hvorfor gør du det ikke?

Kender du svaret på hvorfor du ikke magter at forlade Trosfrihed selv om du utallige gange har skrevet at du ønsker at forlade Trosfrihed.


Jeg ved hvorfor du aldrig magter at forlade Trosfrihed - men gør du også selv???


-0-0-0-


1):


Trance:

Trance er en tilstand af henrykkelse eller ekstase, eller en søvn- eller dvalelignende tilstand. Begrebet benyttes særlig om den søvnlignende tilstand, som shamaner sætter sig i for at opnå kontakt med guder eller ånder, og som spiritistiske medier sætter sig i for at komme i kontakt med afdøde menneskers ånder. Wikipedia


Jeg bruger trance som en tilstand af henrykkelse og ekstase. Eller nærmere som den tilstand der går forud for at erfare en ekstase og henrykkelse.

I kristen paulinsk sammenhæng er trance der hvor vi giver slip på vores ånd for at være modtagelige og åbne for Guds Ånd - som altid manifesterer sig igennem en ekstase eller en henrykkelse - hvor Guds Ånd griber os i en selvforglemmende bevidstheds udflugt - en sammenhængende sekvens af dagdrømmerier der overtager os.

Dagdrømmerier er det fordi vi ikke sover - ikke er i søvnen.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 39 af 45 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
Nyheder fra Religion.dk