annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
treram som stjernedreng anno 1946
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 472 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åh disse ÅBENBARINGER 🔥💕

Trance se nederst 1).


Jeg skrev ved en fejl:

4):

Trance er nøglen til vores ikke indre åndelige apotek - indre åndelige kemoterapi



Teksten skulle selvfølgelig (hvilket også fremgår af sammenhængen) have været:


4):

Trance er nøglen til vores indre åndelige apotek - indre åndelige kemoterapi



-0-0-0-0-


Citat:
Gerth:

Desuden sker trance kun ved Voodoo, tungetale og kanaliseringer.


Vrøvl - du tror jo ej heller selv på hvad du der skriver.


Citat:
Gerth:

Dagdrømmeri minder om onani.


Vrøvl - tænk dig om før du skriver - tak!

Det du tænker på er de seksuelle fantasier i forbindelse med onani.

Dagdrømmerier optræder i hjernens "Default Mode" og neurovidenskab er idag ved at opdage betydningen af hvad der sker når hjernen er i "Default Mode".

Vores "trance" dagdrømmerier er jeg den første der bliver opmærksom på i forhold til vores mental hygiejne og sundhed.

Jeg har stillet det op overfor meditation og mindfulness - som et alternativ til al den 24/7 opmærksomheds overvågning det moderne menneske elsker at pålægge sig selv. Hvor man jagter Nu'et gennem bevidst opmærksomhed - hvilket er en selvmodsigelse. Det er en længere snak som jeg ikke vil gå nærmere ind på her.

Det er rigtig mange år siden jeg skrev at der ikke ville gå mange år før neurovidenskab også ville få øje på vores "trance" dagdrømmerier. Og jeg fik ret - neurovidenskab idag er begyndt at være alvorlig beskæftiget med vores "trance" dagdrømmerier som disse optræder i hjernens "Default Mode" tilstand.


Jeg er også den første der i en moderne sammenhæng påpeger forholdet hos Paulus.




-0-0-0-


Citat:
Gerth:

Jeg kender en psykotisk måske bare vedvarende skizofren mand på min alder,


Uden at fornærme dig Gerth så lider du også selv under skizofreni - hvilket jeg også godt tror du selv er klar over.

Din tænkning - tale og skriverier - er så præget af primær proces tænkning - at du burde på skolebænken igen for at lære at bruge din kritiske forstand på din primær proces tænkning og frie associationer.


-0-0-0-


Hvorfor forlader du ikke Trosfrihed?

Du har sagt utallige gange at du vil forlade Trosfrihed - men hvorfor gør du det ikke?

Kender du svaret på hvorfor du ikke magter at forlade Trosfrihed selv om du utallige gange har skrevet at du ønsker at forlade Trosfrihed.


Jeg ved hvorfor du aldrig magter at forlade Trosfrihed - men gør du også selv???


-0-0-0-


1):


Trance:

Trance er en tilstand af henrykkelse eller ekstase, eller en søvn- eller dvalelignende tilstand. Begrebet benyttes særlig om den søvnlignende tilstand, som shamaner sætter sig i for at opnå kontakt med guder eller ånder, og som spiritistiske medier sætter sig i for at komme i kontakt med afdøde menneskers ånder. Wikipedia


Jeg bruger trance som en tilstand af henrykkelse og ekstase. Eller nærmere som den tilstand der går forud for at erfare en ekstase og henrykkelse.

I kristen paulinsk sammenhæng er trance der hvor vi giver slip på vores ånd for at være modtagelige og åbne for Guds Ånd - som altid manifesterer sig igennem en ekstase eller en henrykkelse - hvor Guds Ånd griber os i en selvforglemmende bevidstheds udflugt - en sammenhængende sekvens af dagdrømmerier der overtager os.

Dagdrømmerier er det fordi vi ikke sover - ikke er i søvnen.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Nyheder fra Religion.dk