annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 324 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 13 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38326 - 09/01/2023 20:34 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5423
Sted: Vanløse
Kære Arne

Hvad har Gud sat gang i heart Kommer vi udenom HansKrist forståelse af tingene blinker Jeg går ind for samarbejde...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#38328 - 09/01/2023 22:07 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne

Jeg har gennem årene søgt at fatte, hvad du skriver om din form for kristendom, men hvad du skriver giver ingen mening for mig.
Det har jeg meddelt dig, og du har så angrebet mig personligt med påstand om, at jeg er en idiot -


Du har sagt at ingen forstår mig - det har du vel sagt hundredvis af gange.

Det passer ikke hvilket jeg har utallige beviser for og overfor dig har jeg fremført beviserne med Kræn-p ALH og Fl Vang og Disciple og med Kristeligt Dagblad Internet redaktør og hans henvendelse til mig om at han havde hørt jeg skrev fantastisk om kristendommen.

Jeg ved jeg gør det udmærket og det er forståeligt da jeg får utallige henvendelser fra lægfolk der forstår mig og siger at det er fremragende. Også fra højtuddannede har jeg fået meget positive tilbagemeldinger.

Så at der ingen er der forstår mig må du være idiot om du forsat hævde dette og det gør du sgu selv når jeg har fortalt dig hvordan landet ligger.

Jeg ved du gør det med vilje - at du er specielt ondskabsfuldt indstillet overfor mig. Og at dette driver du konstant til det yderste.

Du svarer aldrig som i ALDRIG.

At du ikke er enig med mig og at det jeg står for er fjernt fra hvad du selv står for er en anden sag.

Men når du konstant gennem 20 år har skrevet jeg vil gerne forstå dig HansKrist og så har du stillet mig spørgsmål og jeg har omhyggeligt svaret dig - men du har ALDRIG reageret på mine svar og gør du det skriver du bare det er svulstige intetsigende tomme ord.

Det der er det hylemorsomme er at når der er gået nogle år og du har glemt hvad det er du har sagt der er svulstige intetsigende tomme ord ja så fremfører du pludselig selv det du hos mig har kaldt svulstige intetsigende tomme ord.

Dette er sket flere gange - hvis du finder hvad jeg har skrevet hos et andet menneske så er det pludselig super interessant men da jeg skrev det var det svulstige intetsigende tomme ord.

Hvem husker ikke da du fremførte de spontane suveræne livsytringer af Løgstrup.

Den eneste der har sat de tre ord sammen efter hinanden; spontane suveræne livsytringer er HansKrist.

Jeg ved 100% du spiller idiot overfor mig og er ondskabsfuld negativ indstillet overfor mig og du prøver at nedgøre mig på alle mulige udspekulerede måder.

Dette er et grimt træk hos dig at du giver mig den negative særbehandling. Og iøvrigt altid har gjort.

Enten er du idiot eller også giver hvad jeg skriver også mening for dig i den forstand det er forståeligt.


-0-0-0-

Faith is further the 'mighty creative thing' in us and the strongest of affects, most closely akin to the Greek 'enthusiasm' It even takes over all the functions which all 'enthusiasts' from Paul onwards have ascribed to the 'the Spirit'; for it is 'faith' that transform us inwardly and brings us forth anew. Rudolf Otto i sin redegørelse for Luther.

Jeg har udtrykt nøjagtig de samme tanker og hver gang siger du det er svulstige intetsigende tomme ord.

Nu ved jeg ihvertfald at du ikke taler sandt - stort set hele den kristne teologiske faglige ekspertise er enig med HansKrist og afviser at det er svulstige intetsigende tomme ord.



-0-0-0-

Du behøver ikke at være enig med mig - du behøver endda ikke engang personligt værdsætte og bryde dig om den måde jeg præsenterer og repræsenterer det kristne trosliv og dets spiritualitet på - men din arrogance og nedladende hånlige behandling af mig nu igennem 20 år hører simpelthen ingen steder hjemme.

Og det har ødelagt meget her på Trosfrihed at du ikke bare kunne give mig en fair behandling og hvad tror du det skaber over i mig?

Har du nogensinde tænkt på det.

Enten er du virkelig idiot eller også er du udspekuleret ondskabsfuld.

Så vælg selv.

Ihvertfald behandler du ikke mig som du behandler andre debattører og det har du aldrig gjort.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38331 - 09/01/2023 23:05 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5423
Sted: Vanløse
Kære Gerth

Jeg tror, at du (med lidt støtte/hjælp) kunne skrive en guddommelig bog...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#38333 - 09/01/2023 23:20 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver til mig:
Citat:
Du har sagt at ingen forstår mig - det har du vel sagt hundredvis af gange.
Mit svar:
Jeg har skrevet, at jeg ikke forstår dig, men om andre gør, har jeg jo ingen muligheder for at vide noget om - og mener jeg heller ikke nogen sinde at have skrevet,
Skulle du kunne finde en sådan udtalelse fra mig noget steds, da vis mig den, og jeg vil tilbagekalde den, men vis mig den først - dog måske kan jeg på et tidspunkt have skrevet, at ingen på Trosfrihed.dk p.t. synes at forstå dig, hvilket vel også har været korrekt.

Angående spontane suveræne livsytringer af Løgstrup, hvor du skriver:
Citat:
Den eneste der har sat de tre ord sammen efter hinanden; spontane suveræne livsytringer er HansKrist.
har jeg peget på, at såvel udtrykket spontane som udtrykket suveræne er brugt af Løgstrup om livsytringer f.eks. spontane iflg. Kristeligt Dagblad og suveræne iflg. Religion.dk - om det så er dig, der første gang bruger dem sammen, er det virkelig så vigtigt?
Jeg fornemmer, at der kan være nogle, der griner blinker

Iøvrigt, de fleste gange, hvor jeg ikke svaret dig, er når du retter injurier imod mig.

Denne gang, hvor du kalder mig en ondskabsfuld idiot, har jeg så gjort en undtagelse.

Arne.
Top Svar Citer
#38334 - 09/01/2023 23:36 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg glæder mig over dine ord:
Citat:
FRELSERSKIKKELSEN HANDLER IKKE OM KUN MIG SELV PERSONLIGT MEN OGSÅ JER MED HELLIGÅNDEN
For her giver du jo en ret klar besked om, hvad du står for.
Det respekterer jeg heart
Og egentlig synes jeg, den ligger ret tæt på, hvad jeg havde gættet smiler

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 13 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Borgmester mister studiepladser: Vi komm..
19/04/2024 15:19
35-årig mand idømmes 13 års fængsel ..
19/04/2024 15:16
Jarlov vender tilbage til Folketinget
19/04/2024 14:27
Svindel under covid-19 udløser fængsel..
19/04/2024 14:06
Byret har afsat tre dage til 34 år gamm..
19/04/2024 14:06
Nyheder fra Religion.dk