annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11079747
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2110504
Et andet syn 1820164
Jesu ord 1396004
Den Evige Filosofi 1192307
Galleri
Symbol
Hvem er online?
0 registrerede 97 gæster og 48 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 23 1 2 3 ... 22 23 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38168 - 26/12/2022 13:11 KRISTUS virker mægtig i os.
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Jeg lever ikke mere selv, men Kristus lever i mig

Jeg gider kun tale om det som KRISTUS har udvirket i mit liv siger Paulus.

KRISTI mægtige virkekraft

Ved I det ikke eller har I ikke hørt det KRISTUS virker mægtig i jer

I KRISTUS har vi hele Guddomsfylden i kød og blod

I KRISTUS er vores legeme et Tempel for Gud Helligånden

Jeg er en søn, ikke en slave i mit Guds forhold. Fordi jeg er en søn, sendte Gud sin søns ånd - KRISTI ÅND - i mit hjerte, så jeg kan sige, ABBA, Fader. Rom 8

Jeg hører Kristus til, og jeg har korsfæstet kødet med sine følelser og lyster. Jeg lever i Ånden, jeg vandrer i Ånden, og han lever i mig og går i mig. Gal

Dette betyder ikke at vi ikke erfarer følelser og lyster i kødet længere men at disse nu er underordnet både KÆRLIGHEDEN - GUDS KÆRLIGHED og ÅNDEN - GUD HELLIGÅNDEN. Sex fører nu fx ikke længere sit løsslupne perverse selvstændige liv men er et udtryk for KÆRLIGHED og MENING altså ÅND - hvad der er giver mening og sammenhæng i mit liv på den lange bane.

-0-0-0-

For at erfare KRISTI MÆGTIGE VIRKEKRAFT - DE NYE SKABNINGER VI ER i KRISTUS - skal vi jo først gennemgå vores dåb og omvendelse - blive iklædt KRISTUS og at KRISTUS vinder SKIKKELSE i os

Hvilket sker gennem at vi afdør fra vores det gamle menneske - lægger det vores gamle menneske i graven vi har fået nok af, der er kørt træt og nu har brug for NYE KRÆFTER og mere at leve i overensstemmelse med Livets Ånds Lovmæssigheder i KRISTUS.

-0-0-0-

Iklæd jer KRISTUS

og begynd at erfare de NYE SKABNINGER I er i KRISTUS

og nyde gavn af - profitere af at KRISTUS VIRKER MÆGTIG i jer

Det er ikke farligt, det er ikke anstrengende, I mister ikke jer selv (1)* jeres spontanitet og naturlighed afslappethed - humor og ironi. Ja igen det er ikke en ANSTRENGENDE KRÆVENDE ØVELSE der gør os udmattede.

(1)*:

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.

100 ting du er i KRISTUS
#38169 - 26/12/2022 14:27 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Hele mit liv har jeg været klar over at jeg ikke var 1 men 2

Der var mig og så en anden

Som barn kunne jeg opholde mig alene i naturen mange timer uden at føle mig ensom fordi jeg jo var mig selv og ham der altid var med mig - fulgte mig - fulgte med mig - hvorend jeg bevægede mig rundt

Denne forståelse at eksistere og have samliv med en anden har fulgt mig hele livet

hvilket jeg også kan forstå ud fra den Paulinske KRISTUS SPIRITUALITET

og forstå ud fra Berdyaev's KRISTOLOGISKE ANTROPOLOGI

hvor der er mig og mig i KRISTUS

hvor der er mig i min naturlige normale fornuftige tilstand og "mig i KRISTUS" (mig i EKSTATISK FORNUFT) mig i den min EKSTATISKE FLOW tilstand hvor jeg er ude af mig selv - blevet løs og fri af mig selv for at give plads til at KRISTUS kan få mit HJERTE - mit CENTER COR HJERTET.

KRISTUS kan vi ikke rumme i hovedet - kun med HJERTET kan vi rumme KRISTUS og hele Guddomsfylden

Jeg kan rumme alt i mit HJERTE - både KOSMOS og det KOSMISKE MENNESKE KRISTUS

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.

-0-0-0-

Arne har aldrig oplevet ÅBENBARINGER - de EKSTATISKE religiøse spirituelle GENNEMBRUDS ERFARINGER - hvor vi i vores EKSTASE - ude af os selv - bliver BESAT af STORE ENERGIER og KRÆFTER - med tilhørende nye ERKENDELSER GNOSIS

Neurovidenskab og psykiatri og den medicinske videnskab arbejder på at kunne gennemskue hvilke stoffer og kemi der gemmer sig bag disse erfaringer som mennesker længes efter og som føles som en stor befrielse fx fra smerter og tristhed såvel som det fylder os med FRYD og JUBEL og KÆRLIGHED og FRED

Morfin er kendt og kokain og amfetamin og ecstasy og psykedeliske stoffer.

Men det er åndsvagt at skulle være afhængig af at indtage disse stoffer kunstigt når vores INDRE SPIRITUELLE LIMBISKE APOTEK selv kan udløse på en naturlig måde hvilken befrielse og lykkerus der er forbundet med indtagelsen af disse stoffer

Den naturlige vej er den eneste rigtige vej at gå fordi vi her bliver klogere på os selv hvilket man ikke gør når man får det i kunstig pille form - dette er pattebarns agtigt at skulle leve i passiv afhængighed og misbrug

Når vi selv på naturlig vis når frem til disse EKSTATISKE FLOW TILSTANDE er det igennem vores fysiske kropslige biologiske sanselige i verdens værens KOSMISKE TOTALITET TAO ZEN tilstedeværelse DASEIN eksistens

Mens et sygt og svækket menneske i sengen eller en narkoman og misbruger ikke opnår disse tilstande gennem sin fysiske kropslige biologiske sanselige i verdens værens KOSMISKE TOTALITET TAO ZEN tilstedeværelse DASEIN eksistens --- fordi vedkommende ikke agerer og handler aktivt SKABENDE i verden - men passivt fodrer sig selv - indtager stofferne uden nogen form for YDELSE og AKTIV ENGAGEMENT i sit liv og eksistens

-0-0-0-

Men forsvinder de religiøse spirituelle ÅBENBARINGER de EKSTATISKE FLOW TILSTANDE så vil mennesker søge FORLØSNING i alkohol stoffer og medicin og psykofarmaka - og sex og shopping og status symboler og pengemagt og overdreven underholdning og forlystelser
og charter rejser
#38173 - 26/12/2022 19:59 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Du: "Ved I det ikke eller har I ikke hørt det KRISTUS virker mægtig i jer. Sex fører nu fx ikke længere sit løsslupne perverse selvstændige liv men er et udtryk for KÆRLIGHED og MENING altså ÅND."

Nej, Jeg gør ikke symbolet Kristus til en afgud ligesom mennesket Jesus. Jeg ærer Det guddommelige, som sender mig til sit folk. ler
Nååh, forsøger du igen provokation eller har mit Ord igen ramt i dig en sårbar nerve? Du snakker jo både her og der om sex, hvilket du ikke ønsker af mig ved dette forum! blinker

Det bliver nok til mit næste emne alligevel i gruppen, så:

ELSKOV SAMMEN MED HINANDEN ISTEDET FOR KRIG OG BALLADE IMOD HINANDEN

Elsk dig selv og så videre - Ligesom naturligt onani sker fri sex som selvforkælelse, hvilket er livskvalitet og dermed også kærlighed til en selv. Der findes en hel del eksempler på især katolikker, som egoistisk ubevidst sygeligt opfører sig rebelsk ligesom en påstået ond dæmonbesættelse, hvor de pisser på for strenge religiøse regler/lov ligesom sekterne. Fortrængning af seksualitet er forkert vedrørende vores menneskerettigheder! Det seksuelle virker sådan godt for både humøret og kroppen. selvtilfreds

Redigeret af Gerth (26/12/2022 20:44)
#38174 - 26/12/2022 20:15 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Du forstår ikke begrebet KRISTUS - KRISTUS VIRKELIGHEDEN - hvem KRISTUS er i vores liv og nej det har ikke noget at gøre med Jesus men med vores samliv med Gud - hvordan dette er og fungerer

Tydeligt at du bliver usikker og forlegen når du nærmer dig KRISTUS - det forstår jeg godt fordi her afsløres al din falskhed

Derfor KRISTUS gør dig usikker og forlegen - dig der altid taler så sikkert om alt du bliver pludselig usikker og forlegen når KRISTUS bliver nævnt

KRISTUS er hvad du i den grad mangler i dit liv

-0-0-0-

Du har ikke hjerte og hoved med i sex

Du er blot ABE agtigt barnligt og skør

Du kender ikke den KÆRLIGHED der har et seksuelt udtryk

Du farer bare løs på sex og lyst uden at der overhovedet er tale om KÆRLIGHED - den KÆRLIGHED du ikke kender og længes efter men aldrig får med din ABE agtige adfærd selv om du er over 40 år gammel
#38175 - 26/12/2022 20:26 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
P.s. Jeg har imens din reaktion lige redigeret min kommentar, så læs venligst den igen, tak.

Umoden frugt? Jesus prædikede om Guds børn og du spiller dum, fordi urinstinkter forsvinder ikke helt, men de mindskes endnu mere igen ligesom aben til mennesket og idag jeg til ´Gud´. Således kommer gudsriget med mig yeah

Redigeret af Gerth (26/12/2022 21:14)
Side 1 af 23 1 2 3 ... 22 23 >

Seneste indlæg
Det spirituelle parti...
af Gerth
28/05/2023 00:46
skadelige urenheder
af Gerth
26/05/2023 16:41
OPLYSTHED
af Gerth
26/05/2023 06:37
Tro, håb og kærlighed
af ABC
17/05/2023 21:58
Vandrer mod Lyset...
af ABC
16/05/2023 22:02
Nyheder fra DR
Biden og republikanere når principaftal..
28/05/2023 03:09
Messi-scoring sender det franske mesters..
27/05/2023 22:54
Fransk forfatterthriller vinder årets G..
27/05/2023 21:35
Omtrent 600 migranter reddet ud for Sici..
27/05/2023 21:03
Karneval i Aalborg er kommet roligt fra ..
27/05/2023 18:49
Nyheder fra Religion.dk