annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11103249
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2113934
Et andet syn 1822024
Jesu ord 1398786
Den Evige Filosofi 1195137
Galleri
Mit russiske ikon.
Hvem er online?
0 registrerede 52 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 23 < 1 2 3 4 ... 22 23 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38176 - 26/12/2022 21:12 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

og du spiller dum, fordi urinstinkter forsvinder ikke helt

Det har jeg jo netop ej heller skrevet

Du forstår tilsyneladende ikke hvad jeg skriver

Et menneske der kender kærligheden og er et højt udviklet åndeligt væsen der kender Gud ville aldrig som i ALDRIG kunne leve med at sex løsriver sig fra KÆRLIGHED og GUD

KÆRLIGHEDEN har et seksuelt udtryk - men vi mennesker kan ikke fare løs på os selv og hinanden som i onani og løssluppen sex uden tab af SELVRESPEKT KÆRLIGHED og MENING og ÅND = GUD

At dele KÆRLIGHED og GUD - erfare en sjælelig og åndelig spirituel samhørighed med et andet menneske udtrykker sig fra tid til anden i forbindelse den seksuelle akt

Du gør det stik modsatte og mister SELVRESPEKT og den DYBERE MENING med dit liv - som du mister GUD HELLIGÅNDEN og kommer længere og længere væk fra KÆRLIGHEDEN i dit hjerte.

Du gør det seksuelle til noget perverst når du ikke har KÆRLIGHEDEN og DIG SELV som et HØJT UDVIKLET ÅNDELIGT VÆSEN med i den seksuelle akt

For dig er det seksuelle blot en vare

Du sjofler og perverterer noget der kunne være så smukt og styrke dig og kærligheden i din sjæl og dit hjerte brystkasse og styrke dig i hovedet hjernen din forstand - frembringer de største guddommelige åndelige oplevelser.

Men for dig/jer er det blot kortvarig lyst og liderlighed gennem mekanisk manipulation

#38178 - 26/12/2022 21:26 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Øv, igen når jeg skriver, så er her kun os to... gaber

Redigeret af Gerth (26/12/2022 21:26)
#38179 - 26/12/2022 21:47 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
veteran
Buddha og Jesus Kristus var unikt anderledes end alle andre i deres samtid.
Jeg har aldrig mødt en sexet nok kvinde, som er mig ligesindet om intelligens og tro.
Så, du om sex er tilhænger af tvangsægteskab istedet for onani, fri sex og cølibat? Folk kritiserer også kyskhed idag, hvor de kalder fromme helgener for psykisk syge ligesom katolske præsters sex med drenge ved alteret. Du kalder mig helt sikkert heller ikke for profet, så...

Redigeret af Gerth (26/12/2022 21:51)
#38180 - 26/12/2022 22:02 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Eksempelvis Selvet forummet fjernede folks skidt, så det lignede en glinsende ren ting med kun positive ord istedet for sande reaktioner. Her skjuler profiler det samme. Dog indrømmede Hans K, at han sagde noget om Jesus og provokation på en forkert måde ligesom en lektion. stortchock

Hans K prædiker om fryd, men så genkender jeg følgende af en tilsyneladende ´kristen´: "Jesus fortæller os i dag, at nogen gange har evangeliet den modsatte virkning!
Sammenligningen, som Jesus bruger taler for sig selv. Han siger: Men hvad skal jeg sammenligne denne slægt med? Den ligner børn, der sidder på torvet og råber til de andre: Vi spillede på fløjte for jer, og I dansede ikke; vi sang klagesange, og I sørgede ikke.
Ordet ”Evangelium” betyder glædeligt budskab, og evangeliet om Jesus Kristus bringer da også altid glæde, når mennesker hører det og tager imod det. med tro og følger det i praksis. Men evangeliet om Jesus bringer bare ikke altid glæde, og det er ikke fordi evangeliet er forkert, men fordi mennesker ikke vil lytte."

Ingen lytter her ligesom det om Jesu hjemby Kapernaum ruin, hvilket jeg faktisk engang oplevede åbenbaring om vedrørende netop et orakel ved et tempel profeti og igen idag ved Israel om templet og Jerusalem, der falder, hvor jeg genopstår.

Redigeret af Gerth (26/12/2022 22:14)
#38181 - 26/12/2022 22:07 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Så, du om sex er tilhænger af tvangsægteskab istedet for onani, fri sex og cølibat?

Nej nu må du lære at forstå og læse hvad der bliver skrevet

Kærlighed og forelskelse er det stik modsatte af tvangsægteskab.

Citat:
Gerth:

Jeg har aldrig mødt en sexet nok kvinde, som er mig ligesindet om intelligens og tro.

Alt tyder på at du er homoseksuel - så dit evindelige snak om kvinder synes jeg ikke giver nogen mening

Endnu har jeg til gode at kunne spore den mindste tiltrækning af kvinder hos dig.

Hvilket jeg har fundet bemærkelsesværdigt at kvinder slet ikke interesserer dig - men da du så begyndte at skrive om mænd og homoseksualitet var du tydeligvis tiltrukket og der er nok forklaringen på at kvinder ikke tiltrækker og interesser dig

Din intelligens og tro er ikke på et særligt højt plan - hvis det var ville du kunne skrive skønne læseværdige indlæg folk ville kunne forstå.

Fordi du tror din intelligens og tro er på et højt plan skyldes at du er fuldstændig ukritisk overfor dine primærproces associationer og tænkning.

Jeg stryger dig ikke med hårene - fordi jeg ønsker for dig at du vågner op og får et realistisk forhold til dig selv og det samfund du befinder dig i

Mit store problem er at jeg ikke aner hvor syg rask og udfordret du er

Du fortæller om tårnhøj intelligens og at du aldrig er syg - men bagved fornemmer jeg at du til trods slet ikke kan klare dig selv men bor på et bosted. Så der er noget der ikke stemmer.

Jeg har spurgt dig om et arbejde ville betyde at du blev psykotisk - jeg spørger for at finde ud af hvor du er

Og igen med din tårnhøje intelligens hvad så med et studie hvor du beviser i dine skriftlige eksamens opgaver du afleverer at du har så tårnhøj intelligens

Du er over 40 år gammel men det kan jeg overhovedet ikke mærke - tværtimod fornemmer jeg et barn eller et yngre menneske.

Nå mit store problem er hvor syg rask og udfordret du er. Hvor svært du har det med dig selv og det hele. Før man kan hjælpe dig skal man vide hvor sårbar og skrøbelig du er og kende dine ressourcer og interesser og drømme og ønsker.
Side 2 af 23 < 1 2 3 4 ... 22 23 >

Seneste indlæg
skadelige urenheder
af ABC
01/06/2023 16:40
Evig vækst
af ABC
01/06/2023 13:00
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
Så er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
Nyheder fra DR
Mistanke bekræftet: Forurening af tilba..
01/06/2023 16:37
Fire drenge sårede efter masseslagsmål..
01/06/2023 16:33
Nato er klar til at sende flere soldater..
01/06/2023 16:07
Clara Tausons næste French Open-kamp er..
01/06/2023 15:52
Direktør får otte års fængsel og udv..
01/06/2023 15:47
Nyheder fra Religion.dk