annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: KRISTUS virker mægtig i os.

Hele mit liv har jeg været klar over at jeg ikke var 1 men 2

Der var mig og så en anden

Som barn kunne jeg opholde mig alene i naturen mange timer uden at føle mig ensom fordi jeg jo var mig selv og ham der altid var med mig - fulgte mig - fulgte med mig - hvorend jeg bevægede mig rundt

Denne forståelse at eksistere og have samliv med en anden har fulgt mig hele livet

hvilket jeg også kan forstå ud fra den Paulinske KRISTUS SPIRITUALITET

og forstå ud fra Berdyaev's KRISTOLOGISKE ANTROPOLOGI

hvor der er mig og mig i KRISTUS

hvor der er mig i min naturlige normale fornuftige tilstand og "mig i KRISTUS" (mig i EKSTATISK FORNUFT) mig i den min EKSTATISKE FLOW tilstand hvor jeg er ude af mig selv - blevet løs og fri af mig selv for at give plads til at KRISTUS kan få mit HJERTE - mit CENTER COR HJERTET.

KRISTUS kan vi ikke rumme i hovedet - kun med HJERTET kan vi rumme KRISTUS og hele Guddomsfylden

Jeg kan rumme alt i mit HJERTE - både KOSMOS og det KOSMISKE MENNESKE KRISTUS


Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.



-0-0-0-

Arne har aldrig oplevet ÅBENBARINGER - de EKSTATISKE religiøse spirituelle GENNEMBRUDS ERFARINGER - hvor vi i vores EKSTASE - ude af os selv - bliver BESAT af STORE ENERGIER og KRÆFTER - med tilhørende nye ERKENDELSER GNOSIS

Neurovidenskab og psykiatri og den medicinske videnskab arbejder på at kunne gennemskue hvilke stoffer og kemi der gemmer sig bag disse erfaringer som mennesker længes efter og som føles som en stor befrielse fx fra smerter og tristhed såvel som det fylder os med FRYD og JUBEL og KÆRLIGHED og FRED


Morfin er kendt og kokain og amfetamin og ecstasy og psykedeliske stoffer.

Men det er åndsvagt at skulle være afhængig af at indtage disse stoffer kunstigt når vores INDRE SPIRITUELLE LIMBISKE APOTEK selv kan udløse på en naturlig måde hvilken befrielse og lykkerus der er forbundet med indtagelsen af disse stoffer

Den naturlige vej er den eneste rigtige vej at gå fordi vi her bliver klogere på os selv hvilket man ikke gør når man får det i kunstig pille form - dette er pattebarns agtigt at skulle leve i passiv afhængighed og misbrug

Når vi selv på naturlig vis når frem til disse EKSTATISKE FLOW TILSTANDE er det igennem vores fysiske kropslige biologiske sanselige i verdens værens KOSMISKE TOTALITET TAO ZEN tilstedeværelse DASEIN eksistens

Mens et sygt og svækket menneske i sengen eller en narkoman og misbruger ikke opnår disse tilstande gennem sin fysiske kropslige biologiske sanselige i verdens værens KOSMISKE TOTALITET TAO ZEN tilstedeværelse DASEIN eksistens --- fordi vedkommende ikke agerer og handler aktivt SKABENDE i verden - men passivt fodrer sig selv - indtager stofferne uden nogen form for YDELSE og AKTIV ENGAGEMENT i sit liv og eksistens


-0-0-0-


Men forsvinder de religiøse spirituelle ÅBENBARINGER de EKSTATISKE FLOW TILSTANDE så vil mennesker søge FORLØSNING i alkohol stoffer og medicin og psykofarmaka - og sex og shopping og status symboler og pengemagt og overdreven underholdning og forlystelser
og charter rejser
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk