annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 192 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 16 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#37859 - 05/12/2022 19:19 Re: Religioner - som jeg opfatter dem [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Du kan spare dig dine - efter min mening vrøvlede - "belæringer" om kristendommen - i hvert fald når du henvender dig til mig.
Arne.

Top Svar Citer
#37860 - 05/12/2022 19:37 Re: Religioner - som jeg opfatter dem [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne


Hanskrist.
Du kan spare dig dine - efter min mening vrøvlede - "belæringer" om kristendommen - i hvert fald når du henvender dig til mig.



Ja jeg har bemærket at du ikke formår at lære nyt og forstå tingene mere korrekt.

Men vrøvlede er mine korrektioner ihvertfald ikke - de er på meget højt fagligt niveau og det er dig der ikke følger med i den teologiske forskning - den nyeste viden om tingene. Hvor meget teologi læser du egentlig - hvor meget læser du i Nye Testamente? Nå ikke noget overhovedet - jamen så stik dig lige piben ind mand og vær lidt ydmyg overfor folk der har studeret tingene teologi med flid i mange år.



Men du optræder på en offentlig debat portal hvor du skriver en masse vrøvl om kristendommen som jo ikke må stå alene uden kritik og korrektion - irettesættelse.

Så jeg sparer ikke på kritikken og korrektion og irettesættelserne fordi de eventuelle læsere vi måske skulle have de skal ikke fyldes med dit vrøvl (dine utallige misforståelser kristendommen) men de skal have sober ædruelige moderne videnskabelige oplysninger om hvordan kristendommen er blevet grundlagt og hvad kristendommen bygger på - hvilken SPIRITUALITET - religiøs spirituel praksis (ethos moral og etik) og bønsliv og gudstjeneste liv.

Dig der overhovedet ikke er fortrolig med Nye Testamente og hvad der står hos Paulus hvordan pokker skulle du kunne redegøre korrekt for kristendommen - ja det er en umulighed.


Du magter åbenbart ikke saglig debat og kritik (og ja irettesættelser dine meget grove misforståelser tingene).
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#37861 - 05/12/2022 21:07 Re: Religioner - som jeg opfatter dem [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Her kommer endnu nogle "vrøvlede" belæringer til Arne men denne gang ikke fra HansKrist men fra en teolog (jeg skriver lidt med og læser) der siger nøjagtig det samme som HansKrist:



Billedsproget fylder godt i både Bibelen og kirken, når vi taler om Gud som vores ”far”, der bor i ”himlen”, skriver teolog:

”Men alle disse billeder er jo ikke bogstaveligt sande. Faktisk er de bogstaveligt usande. For Gud er ikke et hankønsvæsen, Gud bor ikke deroppe et sted blandt stjernerne, Gud har ikke et ansigt med særlige ansigtstræk og uldhår, og han er ikke i bogstavelig biologisk forstand far til én eneste af os”


🙃😂

Åh stakkels Arne - det må ikke være sjovt at være dig - når man tænker på de røverhistorier du putter de kristne i skoene


-0-0-0-

Dog ville jeg være forsigtig med at sige Gud ikke har ansigt. Ifølge neurovidenskab tyder alt på at vi mennesker er "forprogrammerede" til at reagerer på ansigter. W Pannenberg og undertegnede HansKrist og Nicolai Berdyaev og Levinas har beskæftiget sig med ANSIGTET's guddommelige evigtgyldige betydning og sandhed for os mennesker.

Ihvertfald lever mennesket og Gud i et meget intimt og personligt kommunikations relation - og uden ansigt ingen personlighed eller personlig kommunikation.

KRISTUS er jo også Guds Ansigt som Paulus skriver, så Lars Sandbeck jeg langt hen af vejen er enig med - vil jeg ikke følge hele vejen i hvad han skråsikkert hævder om ANSIGTET.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#37863 - 05/12/2022 22:05 Re: Religioner - som jeg opfatter dem [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5436
Sted: Vanløse
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#37864 - 05/12/2022 22:12 Re: Religioner - som jeg opfatter dem [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Citat:
ABC:

Kære HansKrist

Er du ude på dybt vand...



Nej det er Arne der har bevæget sig ud på så dybt vand at han ikke kan bunde.

Og svømme kan han heller ikke.


Arne har alle årene været yderst flittigt med at karakterisere kristendommen men når han skal argumentere for sine påstande forsvinder han.

For Arne betyder trosfrihed at man må mene alting også uden at skulle argumentere for at der skulle være hold i ens synspunkter.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 16 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 15 16 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Skolelærere i Tennessee må nu bære sk..
24/04/2024 03:06
Ny rekord for antallet af lastbiler med ..
24/04/2024 01:13
Ukrainsk borgmester til indbyggere: Kraf..
24/04/2024 00:52
Sønderjyske-matchvinder i vild guldrus:..
23/04/2024 23:51
31-årig mand død efter skud fra tysk p..
23/04/2024 23:46
Nyheder fra Religion.dk