annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Hvem gemmer sig bag HansKrist
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 16 < 1 2 ... 14 15 16
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38213 - 30/12/2022 17:56 Re: Religioner - som jeg opfatter dem [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du forstår ikke min pointe


Hvorfor giftede du dig med en kvinde fra vores planet jorden?


Det er ligegyldigt hvad der foregår andre steder - det er nu engang menneskeheden her på jorden der har en forkert adfærd er kommet for langt hjemmefra og derfor er de blevet tiltalt af ARKEÅNDEN GUD de har bevæget sig væk fra


-0-0-0-

Hvad du taler om har intet at gøre med den religiøse spirituelle åndelige dimension men er nogle astrofysiske spekulationer som er fuldstændig irrelevante for vi menneskers SPIRITUALITET


Du skubber anliggender der gælder vi menneskers eksistens som åndelige væsener ud i astrofysiske spekulationer.

Du har aldrig forstået hvad religion - den religiøse spirituelle åndelige dimension ved vores (menneskehedens) eksistens drejer sig om

Du kan bebrejde astronomer fra tidligere tider at deres verdensbillede ikke svarede til det vor tids moderne astrofysiske verdensbillede - men ikke kristendommen da den overhovedet ikke har som sin genstand eller emne astrofysiske forhold at skulle give forklaringer på

Vi ser igen din manglende forståelse tingenes sammenhæng
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38214 - 30/12/2022 21:29 Re: Religioner - som jeg opfatter dem [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver til mig:
Citat:
Du skubber anliggender der gælder vi menneskers eksistens som åndelige væsener ud i astrofysiske spekulationer.
Men når Bibelen siger:
Citat:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
så mener jeg, at Johannes "snyder på vægten".
For det er jo ikke "verden" det gælder, ejheller en enkelt planet i et enkelt solsýstem i en enkelt glakse, ejheller dens biologiske liv, men alene vi mennesker.
Og vi tilbydes som belønning for tro: evigt liv.
Det ligner da et billigt propaganda-trick: Gør dét, så bliver du belønnet.
Sådan opdrager man også hundehvalpe.

Jeg finder rigtig meget godt i kristendommen, men dette her, det er for mig falsk guddommelighed.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#38217 - 31/12/2022 01:04 Re: Religioner - som jeg opfatter dem [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Indsendt af: Arne Thomsen
Når kristendommens Gud hævdes at elske "verden", er det mon så de trillioner af galakser i universet, der tænkes på.
Dét ser det ikke ud til!
Snarere ser det ud til, at kristendommen sætter lighedstegn mellem "verden" og denne klode.
Citat:
Den katolske kirke holdt fast i det bibelske syn på jorden som centrum så længe den kunne, og måske lidt længere. Først i 1992 valgte paven, Johannes Paul II, officielt at give Galilei en undskyldning for kirkens behandling.
Og kristendommens Gud i forhold til universet (måske endda universerne) har jeg ikke erfaret noget om.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed smiler heart


Citat:
Når kristendommens Gud hævdes at elske "verden", er det mon så de trillioner af galakser i universet, der tænkes på.


Nej det er menneskene der er verden, som gud elskede så højt at han sendte sin søn til frelse
Top Svar Citer
annonce
Side 16 af 16 < 1 2 ... 14 15 16


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk