annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15869865
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397974
Et andet syn 2002929
Åndelig Føde 1599822
Jesu ord 1534105
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 543 gæster og 134 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 45 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36010 - 07/06/2022 01:57 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

”Jeg har hele tiden sagt at jeg skriver for et yngre menneske der er højt begavet og som kigger med på sidelinjen - og sørme et sådant menneske er Kristian Leth.”

Nå da da, så er manglende reaktion på din tråd: Biblen Leth fortalt herfra jo aldeles ligegyldigt, for så kan du jo bare skrive side op og ned, som det passer sig for en begavet
Top Svar Citer
#36011 - 07/06/2022 02:12 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

”Kristendommen er ikke dogmatisk”

- Hvorfor ikke?

”Hvorfor ægte fromhed og SPIRITUALITET og bøn bøn er 1000 gange bedre end at fremstille kristendommen dogmatisk”

- Man kan jo spørge hvilken gud man hengiver sig til, når det dogmatiske skilles fra. Ja og om der overhovedet vil være nogen tro tilbage.
Top Svar Citer
#36012 - 07/06/2022 07:30 Re: Livskvalitet [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
”Jeg har hele tiden sagt at jeg skriver for et yngre menneske der er højt begavet og som kigger med på sidelinjen - og sørme et sådant menneske er Kristian Leth.”

Ja der er jo aldrig nogen af I andre der reagerer når der er en dyb og grundig forståelse af et emne - så derfor. Til sidst måtte jeg resignere og i bedste fald håbe et højt begavet menneske skulle komme susende og få øje på hvad HansKrist skriver.

-0-0-0-

Den paulinske urkristendom - oprindelige kristendom er bestemt ikke dogmatisk - 2 Kor 3 - dette smukke kapitel siger det på smukkeste smukkeste vis.

Du Tikka har ingen åndelige forståelse overhovedet - ihvertfald er dine skriverier renset for selv den mindste forståelse hvad det religiøse spirituelle åndelige dækker over i eksistentielt levende (livligt biologisk) forstand i menneskets liv. Det er ikke noget abstrakt overtroisk men det mest virkelige vi mennesker kan have kontakt til også derfor alle omvendelser og helbredelser og et nyt liv med meget større vitalitet og kreativitet - ny sundhed og lykke og mening.

For dig er kristendommen bibelfundamentalisme - bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger et menneske blindt skal tro på. Og i samme øjeblik er det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET dødt og kunstigt - ikke længere levende og ja det er abstrakt uvirkeligt - om noget der ikke eksisterer - har eksistens - det er kun tænkt = hjernespind - der endda fremmer demens fordi vores neo limbic brain ikke er involveret. Hoved og hjerte ikke arbejde sammen - der er ingen forbindelse mellem tænkning og liv.

Det er ikke bevidsthedens opgave at tro blindt og ukritisk og dermed danne en parallel overtroisk virkelighed vi INTET kan vide noget om men skal tro blindt og ukritisk.

Som Kærlighed dækker over noget vi mennesker kan gøre os direkte erfaringer med på nøjagtig samme måde er det med Gud - der nøjagtig som Kærlighed er noget vi mennesker har erfaringer med og har haft erfaringer med igennem et par millioner af år (lang lang tid før skriftsprog). Gud er ikke en troet størrelse som Kærlighed ej heller er det - men begreber der dækker over væsentlige fundamentale forhold ved den menneskelige eksistens. Gud stammer ikke fra læsning i en bog. Men som der er skrevet bøger om Kærlighed hvor vi mennesker deler vores erfaringer med hinanden om Kærlighed så er det samme tilfældet med Gud. Men som der er mennesker der kun vil læse om kærlighed kunne det jo også tænkes at der er mennesker der også kun vil læse om Gud. Nogle mennesker er så døde at de ikke magter at gøre sig konkrete jordnære erfaringer med kærlighed eller Gud. De lever i hjernespind - i hjernetåge - noget psykologi og psykiatri har en diagnose for - da det er sygeligt.

Du har ingen åndelig forståelse for hvad begrebet Gud dækker over eksistentielt - hvilket er tydeligt i dine skriverier - du indrømmer da også at hvad du hævder om tingene er hjernespind - men du vil med djævelens vold og magt have dette hjernespind påduttet de kristne. Simpelthen skingrende skørt da det er et kristent kætteri og ja hjernespind - men jo så ej heller noget som helst med det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET at gøre.

Derfor du snakker så godt med Jehovas Vidner fordi de har samme eksistentielt set ligegyldige bibelkonkordantiske OVERTROISKHED som værende kristendom.

Selvfølgelig også derfor du ikke reagerer på Bibelen Leth Fortalt - da her bliver din verden og forståelse religion - det religiøse spirituelle væltet omkuld. Så derfor er du og I andre tavse - det er simpelthen for udfordrende for jer og går hen over hovedet på folk uden åndelig spirituel intelligens.

Det er sørgeligt altsammen og også meningsløst at skulle forholde sig altid kun til jeres overtroiske bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger og aldrig få en snak debat om hvordan det religiøse spirituelle er noget eksistentielt set levende som findes endda helt ned på hard wired niveau i hjernens biologi - hvor fx der findes et brain face heart smart vagus system der nøjagtig forklarer fx den paulinske Jesus Kristus Ikon teologi og det med Guds Herlighed - for ikke at tale om Guds Kærlighed KRISTUS der er udgydt i vore hjerter ved HELLIGÅNDEN der er givet os - som altså er fænomener vi kan gøre os eksistentielle almen menneskelige erfaringer med - og som endda som sagt findes på hard wired niveau i hjernens biologi og anatomi.

Men det er ikke skabt af hjernen som den verden og virkelighed vi er sat i ej heller er skabt af hjernen. Hjernen er blot et udtryk for vores evne til at begribe og fastholde og gøre os erfaringer med virkeligheden - kunne navigere i vores omverden så vi lykkes med vores liv.

Det er ikke hjernens sprogets og bevidsthedens opgave at skabe og opdigte et kort over virkeligheden der ikke er aktuelt og relevant for den virkelighed vi fysisk færdes i - tværtimod er hjernens sprogets og bevidsthedens fornemste opgave nøjagtig ikke at skabe et virkeligheds billede vi ingen erfaringer kan gøre os med - i et forsøg på at kunne navigere klogt og hensigtsmæssigt i verden - og her viser det religiøse spirituelle sig at være af uvurderlig stor betydning for menneskeheden fordi det er så fyldt med HEALING POWER - så fyldt med mening og store sjælskræfter og energier - INSPIRATIONER og MOTIVATIONER (urbilleder eller arketyper) som altså er neo limbic hard wired i hjernen.


-0-0-0-0-

Hvor må det være mærkeligt at være blottet for sansen eller intelligensen for det religiøse spirituelle. Men som der er nogle der har stor musikalsk intelligens er der jo sørme også nogle der ikke har. Vores intelligens er jo meget forskelligt og ikke alle har fået del i den religiøse spirituelle åndelige INTELLIGENS lige meget.

Selv som barn var min religiøse spirituelle åndelige INTELLIGENS højt højt udviklet og ingen kunne bilde mig noget ind fordi jeg jo forstod tingene selv - selvstændigt - som en Paulus som en Rudolf Steiner - som Paul Tillich og Nicolai Berdyaev med mange flere. Også derfor vi forstår hinandens tekster - hvad hinanden skriver.

Det må være forfærdeligt ikke at kunne få hjerte og hoved til at fungere sammen. Ikke at have forbindelse til vores sjælskræfter og dybereliggende selv gennem åbenbaringer og inspirationer som ikke at have forbindelse til vores MOTIVER MOTIVATIONER - der gør os engagerede og passionerede - i stand til at elske og arbejde - fordi vi råder over de ekstatiske emotionelle dopaminske neo limbic brain kræfter der gør at vi formår at blive frie og løse af os selv for netop at kunne arbejde og elske.

Iøvrigt noget jeg har tematiseret over i tyve år nu her på debatten hvor Arne har været her - men alt dette er gået fuldstændig hen over hovedet på Arne og han har fundet en bog om selvløshed han er faldet pladask på røven for - uden at nævne at alt dette her har vores egen HansKrist behandlet meget mere grundigt og dybsindigt endda tværvidenskabeligt grundigt.

Igen igen et eksempel på at I snorksover - og da jeg ikke kan råbe jer op - har jeg resigneret - hvorfor jeg siger at jeg kan håbe et højt begavet ungt menneske kommer forbi og får øje på mine indlæg. I andre er fuldstændig døde og tavse.

Når jeg så på pædagogisk vis med Bibelen Leth Fortalt viser jer at der er andre som ser på tingene som jeg gør - så er I stadig tavse.

I er så bange så bange for at blive udfordret på jeres fordomme om tingene.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36013 - 07/06/2022 09:40 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

godmorgen og guds fred og tak for sangen. sikken et privilegie at "kende" så storslået et menneske, der tarveligt nedgør andre og ved det meste bedst, der viser din kærligheds manglende værdi, og derfor er der ingen debat her. kun din ophøjelse af dig selv og nedgørelse af profiler.

Du er en ægte net trold som er umulig at komme i kontakt med - dog ser jeg en mildning i dine angreb/nedgørelse selv om det stadig ingen steder høre hjemme for en der mener at være iklædt kristus. Ja i det hele taget

god dag til dig smiler
Top Svar Citer
#36014 - 07/06/2022 09:57 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1919
Ja rigtig trist for dig, at skulle bruge så mange år på fjolser. Det må bestemt være nedslående når man har så store tanker om sig selv, men glæd dig over fjolserne, måske det kun er dem som gider dig smiler

Er det en livskvalitet - at fjolserne gider dig - ellers spilder du din tid her. Ingen højt begavet kommer forbi din hjemmeside
Top Svar Citer
annonce
Side 16 af 45 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
13/05/2024 22:44
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Israelsk militær om dræbt FN-arbejder:..
14/05/2024 02:37
Universitet i Amsterdam lukker i to dage..
14/05/2024 00:45
Trods protester: Udskældt lov er ét sk..
13/05/2024 22:10
Bakken Bears bringer sig foran med 2-0 i..
13/05/2024 21:44
En FN-medarbejder er blevet dræbt i ang..
13/05/2024 21:32
Nyheder fra Religion.dk