annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15869865
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397974
Et andet syn 2002929
Åndelig Føde 1599822
Jesu ord 1534105
Galleri
Et nyt liv
Hvem er online?
0 registrerede 558 gæster og 206 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 14 af 45 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36000 - 06/06/2022 18:30 Re: Livskvalitet [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7237
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.
Blot en kommentar fra sidelinjen:
Jeg glæder mig over, at du ser begær, som noget af det, man bliver fri af i det selv-løse, og som du ser heller ikke hører hjemme i det guddommelige - hvis jeg har forstået dig ret.

Når jeg glimtvis oplever verdens væren som et guddommeligt mirakel, er begær ikke længere noget, der er plads til i mig - men jo stadig i verden - så længe det varer - indtil jeg kommer tilbage til mit selv og alle dets mange behov blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36001 - 06/06/2022 18:38 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

”Mennesket Jesus forstås fuldkomment ellers ville hans offerdød ingen værdi ha”


”nu ved jeg ikke hvad du mener med fuldkomment - men vi talte om at hvis Jesus ikke var et menneske som alle os andre ville der ingen kristendom være - det hele ville være teater og hokus pokus - ja gøjl og teater der aldrig kunne komme os ved”

Når mennesket Jesus kristus forstås fuldkommen, kan han synde, men gør det ikke.

Han siger og gør kun sin fars vilje

»Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig. Kender I mig, vil I også kende min fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham.«
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/14
Min fremhævning

Kan gud synde?

”hvis Gud skal kunne få fat i os - være med os i alt - ja så må Jesus være et menneske som alle os andre”

jo og Jesus må være vort forbillede trods vor ufuldkommenhed – vi skal gå i hans fodspor

Altså først omvendelse og det Damaskus beretningen handler om – omvendelse til gud, så dennes ånd kan virke i én til hans ære, men Jesus skulle ikke omvende sig. Han var udsendt af faderen som ofrede ham for vores skyld -
Top Svar Citer
#36002 - 06/06/2022 18:47 Re: Livskvalitet [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
"jo og Jesus må være vort forbillede trods vor ufuldkommenhed – vi skal gå i hans fodspor" citat slut Tikka


Nej - nu lykkes det dig at få Gud ekskluderet -

Hvis det du skriver var tilfældet (var kristendom) kunne du undvære Gud og kristendom ville stadig være lov religion som desværre så mange mennesker ønsker det skal være - men dette er jo slaveri

Og vi kristne kan ikke undvære Gud


Nøjagtig som når du og Jørgen Primdahl kan erstatte Gud med bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger


Sjovt at se gang på gang hvordan Gud bliver glemt

Og hvordan kristendommen fortsættes med at blive forstået som lov religion - rent slaveri
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36003 - 06/06/2022 18:57 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret


Jeg forstår ikke hvad du hentyder til.

Ordet selv-løs bryder jeg mig ikke om, men ligestille du selvet med egne ønsker og begær, er det da bestem noget man kan arbejde på og fortsætte med konstant – hvad enten man er troende eller ej - fordi vi konstant er under påvirkning fra verden og vort eget begær – og at følge i Jesu fodspor udelukker jo ikke man får dækket sine daglige behov/fornødenheder
Top Svar Citer
#36004 - 06/06/2022 19:29 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

"jo og Jesus må være vort forbillede trods vor ufuldkommenhed – vi skal gå i hans fodspor"

Jesus sagde og gjorde kun sin fars vilje ifølge skriften

Derfor ingen kristendom uden gud, som vi beder til i Jesu navn.

Og ingen frelse uden Jesu blod der renser fra synd og død.

”Vi” kan stå rene for gud i kraft af Jesu offer trods det, mennesket stadig er syndere.

Han ser det ikke, men kun ”vores” tro som udmønter sig i vort liv - til ære for ham

At kristendommen er blevet så udbredt, vil en troende nok forklare med guds ånds virke, men vi ved jo forskellige kræfter har spillet ind til dens udbredelse eksempelvis diaspora jøden Paulus, der aldrig havde mødt Jesus og den romerske kejser Konstantin der banede vejen for kristendommen som statsreligion som han brugte som et politisk redskab.

https://da.wikipedia.org/wiki/Konstantin_den_Store
Top Svar Citer
annonce
Side 14 af 45 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
13/05/2024 22:44
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Israelsk militær om dræbt FN-arbejder:..
14/05/2024 02:37
Universitet i Amsterdam lukker i to dage..
14/05/2024 00:45
Trods protester: Udskældt lov er ét sk..
13/05/2024 22:10
Bakken Bears bringer sig foran med 2-0 i..
13/05/2024 21:44
En FN-medarbejder er blevet dræbt i ang..
13/05/2024 21:32
Nyheder fra Religion.dk