annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15869865
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397974
Et andet syn 2002929
Åndelig Føde 1599822
Jesu ord 1534105
Galleri
Et nyt liv
Hvem er online?
0 registrerede 558 gæster og 206 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 45 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36018 - 07/06/2022 11:06 Re: Livskvalitet [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Citat:
Tikka:


godmorgen og guds fred og tak for sangen. sikken et privilegie at "kende" så storslået et menneske, der tarveligt nedgør andre og ved det meste bedst, der viser din kærligheds manglende værdi, og derfor er der ingen debat her. kun din ophøjelse af dig selv og nedgørelse af profiler.

Du er en ægte net trold som er umulig at komme i kontakt med - dog ser jeg en mildning i dine angreb/nedgørelse selv om det stadig ingen steder høre hjemme for en der mener at være iklædt kristus. Ja i det hele taget



Ja rigtig trist for dig, at skulle bruge så mange år på fjolser. Det må bestemt være nedslående når man har så store tanker om sig selv, men glæd dig over fjolserne, måske det kun er dem som gider dig smiler

Er det en livskvalitet - at fjolserne gider dig - ellers spilder du din tid her. Ingen højt begavet kommer forbi din hjemmeside



Du er en ægte net trold som er umulig at komme i kontakt med


ha ha lol - du har aldrig haft over internettet de socialre medier så god og personlig kontakt til nogen som undertegnede -- så dette er det rene vrøvl hvad du skriver

og du misforstår troll der er defineret ved den stik modsatte adfærd og profil som jeg udviser - rent faktisk er jeg det stik modsatte en troll der aldrig ville give sig til kende selvbiografisk ned i mindste detalje. Ej heller har jeg som dig Tikka en skjult agenda (at bekæmpe kristendommen) - alle kan derimod se hvad jeg står for.

hjemmesiden er kommet i stand på initiativ af Ole Bjørn - Kræn-p og et par andre (mener også Simon var med inde over), og vores nuværende ejer og moderator Peter Arentzen. Trosfrihed var en udbrydergruppe fra Kristeligt Dagblads religionsdebatten.

Jeg var inviteret med ind over i opstartsfasen - men blev ikke aktiv omkring de konkrete tiltag til opstarten af Trosfrihed. Om jeg husker rigtig har jeg betalt en form for kontingent indtil dette blev afskaffet.

-0-0-0-

Trosfrihed har for år tilbage grundet aktive debattører været af høj høj kvalitet for debat. Desværre er de forsvundet og nogle afgået ved døden pga alder. Jeg har altid betragtet de andre som værende de bærende kræfter af Trosfrihed - bestemt ikke mig selv som tilhørende søjlerne - de bærende søjler.

-0-0-0-

der er også noget der hedder retorik og humor, ironi fx (selv Paulus holder prale narretaler om sig selv - i et retorisk greb).

Tro virksom i Kærlighed gør bestemt ikke næsten ondt som Paulus siger og ingen af jer tar skade af en opsang engang imellem, tværtimod. Det skyldes jo at jeg rent faktisk har positive forventninger til jer - fx at Arne husker jeg igennem 20 år har tematiseret over det emne han først nu finder interessant pga en bog om selv'løshed - alt dette har jeg tematiseret over i 20 år men Arne der har været her i alle de 20 år har ikke overhovedet overblik herover - ja så mister jeg min tålmodighed og siger - hvorfor er det så vi er her - når hvad der foregår ryger hen over hovedet på os. Intet principielt erkendes og forstås. Det er præcist det jeg mener med at vi aldrig kommer videre - vi gør ingen fremskridt - måske fordi det er hygge hygge snik snak for mange - som Gerth og Arne (og Tikka og Jehovas Vidner) hvor tingene ikke må knytte an til det moderne videnskabelige verdensbillede - men hvor det hele drejer sig om noget vi ikke rigtig kan vide noget om hvorfor derfor al snak, al tale, alle skriverier er lige gode selv om der intet overhovedet forstandigt brugbart gavnligt fremføres.

For mig er det altså ikke fiktion og fantasy genre (hjernespin) - og opdigtede røverhistorier - men ja det skyldes altsammen at I ikke forstår begrebet TRO - og igen det har jeg redegjort for - men det skulle da ej heller undre mig om Arne og ja Tikka ej heller har opdaget dette som så meget andet der går hen over hovedet på jer.



et andet problem (relateret til at trosbegrebet ikke forstås) er at folk simpelthen i en bibelfundamentalistisk tradition slet ikke overhovedet har forståelse for hvad det kristne trosliv og dets spiritualitet dækker over.


-0-0-0-0-0

Og til Gerth - så kan jeg ikke tage dig seriøst før du bruger sproget og begreberne som alle andre mennesker - alle dine private opfindelser af ideer og tanker om helligånden udvander dette begreb.

Den dag du bliver voksen og kommer ud af dit helt private småpsykotiske helligånds univers og begynder at interessere dig for hvordan den offentlige kulturelle videnskabelige diskurs om Helligånden har forløbet i 2000 år - da ville det være muligt for mig at reagere på dine indlæg hvis jeg og andre kunne læse hvad du skriver.

Du skriver vrøvlet og der er ofte ingen god mening i dine tekster. Måske fordi de er skrevet i fuldskab om natten, noget kunne tyde på det. Ædruelighed og forstandighed og der er befordrende for hukommelsen vores er nødvendige egenskaber du må disciplinere dig selv med. Og havde du kendt til Helligånden ville disse ting naturligt være faldet på plads i dit liv.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36026 - 07/06/2022 13:09 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7237
Sted: Sydsjælland
Der er en omtale af Kristian Leth i Folkekirken.
Jeg enig med ham i dette:
Citat:
Hvis en religion skal være levende, så må den være baseret på menneskers oplevelser af det hellige og det guddommelige.
Og at mennesker oplever hver på sin måde, det kalder for mig mere på gensidig respekt end på gensidig bekæmpelse.

Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36027 - 07/06/2022 14:19 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Hvis en religion skal være levende, så må den være baseret på menneskers oplevelser af det hellige og det guddommelige.


Præcist præcist præcist - og det er jo hvad jeg har prøvet at få jer til at forstå om kristendommen i nu tyve år og ingen har bekæmpet dette mit standpunkt mere hårdnakket end dig Arne

Du har kaldt mine beskrivelser af disse erfaringer for svulstige tomme intetsigende fraser.

Hvis du nu lyttede til Bibelen Leth Fortalt om Helligånden - du og dine fordomme vil blive udfordret - måske du vil kunne sige så er ham HansKrist alligevel ikke så tosset (omkring sin Paulus forståelse) eller ihvertfald om HansKrist er tosset så er Kristian Leth det også mht Paulus.

Ingen har bekæmpet mere de religiøse spirituelle åndelige Guds erfaringer som fx Jesus og Paulus er kendt for og som er kernen i det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - end du har Arne.

1 Kor 2 og ja de steder hvor Paulus beskriver Jesus Kristus Ikon teologien har du også afvist når jeg har fremført dem - hvilket altid har chokeret mig da jeg jo troede det lige måtte være dig.

Din agnosticisme og din måde at drive negativ teologi på har været skørt - især når du flager i tide og utide med dit Jesu Kristi Ikon.

Men måske du er blevet mere ydmyg og pludselig idag vil anerkende de religiøse spirituelle åndelige erfaringer Jesus Kristus og Paulus har skænket verden. Ihvertfald anerkende at det er kernen i det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - som de fleste mennesker har erfaringer med.

At du ikke selv vil vide af det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET (som Tikka iøvrigt) og totalt afviser det er jo sådan set okay.

Men dog må jeg godt nok sige det undrer mig meget at I slet ikke har kendskab til det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET. Hvordan kan I være så blanke?

-0-0-0-0-

Mit ærinde overfor jer allesammen har været at få jer til at forstå det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET ud fra den oprindelige urkristendom så tæt på Jesus vi kan komme.

Først må fjernes alle jeres misforståelser af hvad kristendom og det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET dækker over - dernæst må man redegøre for den åndelige forståelse af det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - som det oprindeligt var.

Vidunderligt er Kristian Leth i den sammenhæng - han er genial. Jeg er kæmpe kæmpe fan af ham. Han er rasende dygtig og selvfølgelig glæder det mig at han er så fascineret af Paulus - ja hvem med høj åndelig spirituel intelligens er ikke det?

Tusind tak for Link til Kristian Leth!
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36029 - 07/06/2022 14:49 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

ja du ”synger for din syge moster” og Paulus havde også høje tanker om sig selv, når han pralede og ophøjede sig selv tåkrummende og samtidig mente, han skulle i himlen og regere sammen med Jesus, og hvad tro er ifølge Paulus, er ud over hans påståede personlige kontakt med den opstandne Jesus også, han henviste til skrifterne som argumentation i sin tale – vi møder ofte vendingen: ifølge skrifterne – og det er genialt, men viser også at det var det, som troen mellem folk/jøderne byggede på, da skrifterne havde status som helligskrifter tilført hans egne ideer eksempelvis om opstandelsen/efterlivet som ikke er jødisk tankestof, men nå, ingen kristen tro uden Jesu opstandelse, og det tror ”vi” så på – og så længe troen er virksom/levende vil den eksistere, men interessant egen ånd registrer guds ånd og kender forskel, og derfor mener jeg, at det som kaldes helligånden ”blot” er et højere selv hvor ens tanker og virke er mere rent end som når man følger strømmen.

Iøvrigt var det som Paulus mente og sagde den rigtige forståelse ifølge ham selv, og at han som diaspora jøde mixer græsk og jødisk tanker som bliver til kristendommen må bero på han levede med 2 kulture og ikke ville/kunne vælge side.


”Tro virksom i Kærlighed gør bestemt ikke næsten ondt som Paulus siger og ingen af jer tar skade af en opsang engang imellem, tværtimod. Det skyldes jo at jeg rent faktisk har positive forventninger til jer”

At du har positive forventninger, viser du er en manipulator

Nå, men det interessante er ånden – den hellige ånd som kan tage bolig i mennesket en virkelig virkelighed for nogle

Det skrives der om i biblen, og det må de jo ha' troet på og erfaret det – og skulle/skal det være en sandhed, må der jo være et sted i bevidstheden som kan fremtrylle denne erfaring, som man kort i åndens frugt kan læse om, hvad der er tale om eksempelvis, men hvor er der dog mange som har misbrugt dette med helligånden til egen fordel, og enhver kan jo påstå at ha' den. Gør du jo selv samtidig med du indrømmer din utålmodighed, men denne giver klik og som du sagde som Simon engang, er 90% her på siden er personfnidder og angreb, måske der blev brugt andre ord, men ovenstående fortæller det som er en virkelighed, og hvad skulle der også ellers fremføres – tales om i årevis her på siden, når der ingen debat er her, hvor reklamernes tilstedeværelse kræver klik
Top Svar Citer
#36030 - 07/06/2022 14:52 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7237
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, hvis du nu tog dig tid til at læse citatet:
Citat:
Hvis en religion skal være levende, så må den være baseret på menneskers oplevelser af det hellige og det guddommelige.
som du jo går så stærkt ind for, så står der jo: "menneskers oplevelser af det hellige og det guddommelige".

Jeg er også et menneske blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 17 af 45 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
13/05/2024 22:44
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Israelsk militær om dræbt FN-arbejder:..
14/05/2024 02:37
Universitet i Amsterdam lukker i to dage..
14/05/2024 00:45
Trods protester: Udskældt lov er ét sk..
13/05/2024 22:10
Bakken Bears bringer sig foran med 2-0 i..
13/05/2024 21:44
En FN-medarbejder er blevet dræbt i ang..
13/05/2024 21:32
Nyheder fra Religion.dk