annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Hvem gemmer sig bag HansKrist
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 330 gæster og 25 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 40 af 49 < 1 2 ... 38 39 40 41 42 ... 48 49 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3505 - 25/08/2008 12:06 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: ole bjørn]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Ole Bjørn!

Tak for komplimenten. Så tror du måske også, at det er mig der har forfattet denneher:

Citat:
Quantum logic can be formulated as a modified version of propositional logic. It has some properties which clearly distinguish it from classical logic, most notably, the failure of the distributive law of propositional logic:

p and (q or r) = (p and q) or (p and r),
where the symbols p, q and r are propositional variables. To illustrate why the distributive law fails, consider a particle moving on a line and let

p = "the particle is moving to the right"
q = "the particle is to the left of the origin"
r = "the particle is to the right of the origin"
then the proposition "q or r" is true, so

p and (q or r) = p
On the other hand, the propositions "p and q" and "p and r" are both false, since they assert tighter restrictions on simultaneous values of position and momentum than is allowed by the uncertainty principle. So,

(p and q) or (p and r) = false
Thus the distributive law fails.


Din troværdighed som debattør har snart nået samme lave niveau som den må have haft, fem minutter før bestyrelsen gav dig lov til at gå selv.

Måske var det en bedre debatstrategi, at forsøge at opbygge tillid i stedet for yderligere mistillid qua de strømme af vås du fyrer af? Blot et godt råd til en stadig mere utroværdig meddebattør!

Hilsen

Ipso Facto

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#3508 - 25/08/2008 12:38 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Ipso Facto]
jenle Offline
ny
Registeret: 24/07/2008
Indlæg: 31
Citat:
Sig mig jenle, er du endnu et holosofisk blålys af en paragrafrytter, der ikke ønsker debat, men blot at brillere med din egen uvidenhed?

Ih, hvor er du altså en klartseende mand, store Ipso Facto.
Jeg havde håbet, at du ikke ville genskue mig.
Ærgerligt!

PS: Hvordan har du det for øvrigt med Kuhn?
Citat:
Det er Kuhns påstand, som er blevet bestridt af mange (se fx Imre Lakatos), at der er en inkommensurabilitet mellem det gamle og det nye paradigme, hvilket betyder, at de er uforenelige, og at de ikke kan sammenlignes. Dette indebærer, at paradigmeskift ifølge Kuhn ikke kan forstås rationelt, men må sammenlignes med religiøs omvendelse.
Top Svar Citer
#3509 - 25/08/2008 12:54 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Jeppe.

Jeg må stadig fastholde, at en løgn ikke bliver sand af at blive gentaget. Det er kun noget små børn tror.

Jeg må også fastholde, at copypasting ikke kan erstatte tænkning. Det viser sig f.eks. ved, at dit copypastede eksempel, som kun fortæller en brøkdel af, hvad kvantelogik handler om, overhovedet ikke vedrører, at i kvantelogikken kan en størrelse være lig med sin negation.

Det viser sig tydeligt i mit foton-eksempel, som jeg vil opfordre dig til at prøve at modbevise. Hvis det lykkes dig, er du en reel kandidat til en nobelpris.

Du demonstrerer nok engang, at det er dine egne forståelsesmæssige problemer, som du projicerer over på din modpart. Du kan måske nok bilde dig selv ind, at det er mig, der er utroværdig, men det kan du ikke bilde debatten ind med dine sære badutspring.

Du undervurderer kraftigt debattørernes intelligens. Din troværdighed er for længst krakeleret, men din underholdningsværdi er selvfølgelig steget, og det vil den gøre et stykke tid endnu, indtil alle er blevet trætte af at se på dine kaskader, og vil have en underholdning af højere kvalitet, end du kan tilbyde.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#3510 - 25/08/2008 13:00 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Ipso Facto]
Kræn-P Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 423
Sted: Midtjylland

Kære Ipso Facto.

Hvis vi alene henholder os til det saglige, vil jeg sige, at jeg kan forstå det, som Ole Bjørn og Jenle skriver. Det samme er ikke tilfældet, for så vidt angår dine ytringer.

Jere bidrag til underholdningen har jeg ingen kommentarer til.


Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

_________________________
»Kultur - det er ikke en fin menuèt
i en fortids-frednings-forening,
men det at man slås for sin modstanders ret
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#3511 - 25/08/2008 13:07 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Ipso Facto]
jenle Offline
ny
Registeret: 24/07/2008
Indlæg: 31
Ipso Facto synes at være stolt af sit citat, idet han oplyser, at han skam ikke selv har forfattet det.

Burde du ikke have oplyst, at dit citat stammer herfra:

http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_logic?


Redigeret af jenle (25/08/2008 13:11)
Top Svar Citer
annonce
Side 40 af 49 < 1 2 ... 38 39 40 41 42 ... 48 49 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Droner gjorde ingen skade, siger Iran
19/04/2024 18:35
Bryggerigigant lukker med deres største..
19/04/2024 17:49
Nato lover flere luftforsvarssystemer ti..
19/04/2024 17:22
Tre ældre kvinder stukket ned i Sverige..
19/04/2024 16:44
Nyheder fra Religion.dk