annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 236 af 245 < 1 2 ... 234 235 236 237 238 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42796 - 05/02/2024 21:29 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Tråden her handler om ´åndelig føde´ lignende nadverens betydning!

Relevant:

H synes, at flere kirker er skønne.

Jeg kommenterer: "Jovist bør man ikke bare rive en kulturskat ned, som kan genbruges igen.
Men døde ting er ikke mere værd end du på ´Jorden ligesom Himlen´, fordi hvor ens ånd sker i gudsrigets form, er gudsbevidsthedens Helligånden med os, som lever. Helligånden sammenligner jeg derfor ikke bare med det fysisk materielle selvom, at skabelsen er et mesterværk. Jeg minder jer om evigt liv..."
Top Svar Citer
#42798 - 05/02/2024 22:00 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvem har frelst dig ler Kongen blinker Kan du lære noget af os andre heart heart heart heart heart heart heart Hvad skal vi med skrifterne...

Citat:
Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester, hvad er det største bud i loven?« Han sagde til ham: » ›Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind.‹ Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹ På de to bud hviler hele loven og profeterne.«

Jeg står oppe på bjerget og glæder mig over udsigten...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op i omdrejninger og drøm om noget opløftende...




PPS: Støt og hjælp alle...




Top Svar Citer
#42800 - 05/02/2024 22:26 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Du: "Hvem har frelst dig."

Æren om det gode har jeg ikke alene men også med Det guddommelige-Guddommen-G, som sender mig til sit folk, hvor således også man forhåbentligt sammen deles om Helligåndens gaver!
En del af min opdatering velfungerer som en bedre søvnrytme uden koffein, så skal du ikke snart istedet drikke din fyraftens jesu blod... smadrpc
Top Svar Citer
#42802 - 05/02/2024 23:12 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Der er ikke meget gang i dig ler Hvordan kan det være blinker Hvad vil du tale om heart heart heart heart heart heart heart Lad os drage ud på et eventyr...

Citat:
Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester, hvad er det største bud i loven?« Han sagde til ham: » ›Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind.‹ Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹ På de to bud hviler hele loven og profeterne.«

Your friend forever

Krishna

PS: Her er lidt støtte og hjælp...


Top Svar Citer
#42844 - 09/02/2024 16:39 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Kære Arne

Citat:
1. Skal der ikke noget med i din ultrakorte selvkarakteristik om dine inspirationer fra "flere forskellige religioner og åndelige praksisser"?
2. Hvordan er det, at jeg har misforstået dig?


Jeg kan nok ikke give en ultrakort karakteristik af mit ståsted. Min inspiration til verdensbillede kommer fra flere kilder og de spirituelle praksisser ligeså. Samtidig er jeg nok mere skeptisk end dogmatisk.

Misforståelsen kommer nok, når vi taler om, hvad vi mennesker overhovedet kan gøre i dette univers. Her er min kristne pointe, at dette kosmos en dag vil gennemgå en gennemgribende opblomstring. På Guds initiativ når mennesket er parat. Tilføjer man filosofi og en undren over tid, så bliver det hele mere komplekst, for så vil det måske ikke ske på den tidslinje, som vi mener at kende.

Meget af dette må forstås intuitivt og - hvis sproget skal med ind over - poetisk. Men forskellen på os to synes at være, at du mener, at vi og det hele bare kollapser og forgår, mens jeg mener, at vi og hele kosmos vil gro smukt ind i Guds evighed. (Ret mig hvis jeg tager fejl).

Til sidst: Det er svært for mig at skulle deltage i denne tråd, når to andre debattører efter min mening ødelægger den med pjat.

Kh Thomas
Top Svar Citer
annonce
Side 236 af 245 < 1 2 ... 234 235 236 237 238 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk