annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 20 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34591 - 24/01/2022 13:32 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Hanskrist
BØN ER FORØVRIGT AT LADE GUDS ÅND KOMME TIL I VORES LIV FOR AT VI KAN ERFARE ÅNDENS FRUGTER OG ÅNDSGAVERNE som Paulus overalt i sine breve skriver meget detaljeret om.

Bøn er henvendelse til gud hvis man går ind i sit inderste kammer som biblen udtrykker det … som jo har med vejrtrækning at gøre, da vi opfordres til at bede uophørligt.

For at erfare åndens frugt, skal man jo vide hvad der forstås med dette ... gud er kærlighed - jovist - men er det muligt at elske ved hver vejrtrækning.

omvendelse skal der til ...

... og hvem holder os på vejen? - vores vilje i samarbejde med guds ånd - guds ånd i hvis billede vi er skabt

***
Top Svar Citer
#34597 - 24/01/2022 17:51 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Tikka]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Først rart at læse Tikka at vi et stykke af vejen kan være enige og at hvad jeg skriver ikke skal igennem bibelfundamentalismens kværn.

Citat:
Tikka:

For at erfare åndens frugt, skal man jo vide hvad der forstås med dette ... gud er kærlighed - jovist - men er det muligt at elske ved hver vejrtrækning.



"For at erfare åndens frugt, skal man jo vide hvad der forstås med dette"

Nej ikke nødvendigvis, det er jo ÅNDENS Frugt og ikke dine anstrengelser mod noget du vil. Det er Guds Vilje med dig og de Guds Åndens Frugter der ryger ned i din turban som gaver gratis fra Gud.

Vi må lade Gud komme til i vores liv.

Nej bøn i kristen forstand er ikke at meditere på hvert eneste vejrtrækning, men det er en kropslig (1)* total hengivelse og overgivelse af vores ånd til Guds Ånd og så skal vi bare være et villigt offer for Guds Vilje med os - og villigt tá imod de overrraskelser - Åndsgaver og Åndsfrugter - men ikke mindst ideer og tanker og syner og motiver (MOTIVATIONER) og inspirationer og tilskyndelser der er fra Gud.

Hvis du synes dette er svært at forstå så snak med Jung om det jeg skriver eller vælg en dygtig Jungiansk Terapeut.

Den vestlige paulinske spiritualitet er ikke som den østlige new age spiritualitet hvor vi skal være opmærksom og bevidst omkring hvert eneste vejrtrækning.

Bøn er i den vestlige kristne spirituelle tradition meget mere en helhjertet proces orienteret erotisk overgivelse og hengivelse til Guds Ånd, hvor vi ofte når Guds Ånd og Vilje begynder at arbejde i os ryger spontant over i de livgivende stimulerende trancedagdrømmerier - hvorfra Guds tanker og ideer og syner og motiver - MOTIVATIONER og inspirationer strømmer os imøde. Så vi skal altså ikke anstrenge os med vågen bevidsthed og opmærksomhed på hvert åndedræt, da vi har Gud og Guds Ånd at være til i.


(1)*:

Så formaner jeg jer, brødre, ved Guds barmhjertighed, til at bringe jeres legemer som et levende og helligt offer, der er Gud til behag - det skal være jeres åndelige gudstjeneste.(Rom. 12,1).

Paulus er så dyb (og så meget også i højden og bredden - men ikke mindst i KRAFT og STYRKE) at vores new age spiritualitet i den grad får problemer med at være på omgangshøjde.

Det er min opgave som religionsfilosof at bringe dette forhold frem i lyset i vor tid, ja det er min forbandede pligt fordi jeg har evnerne.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34599 - 24/01/2022 18:28 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

bibelfundamentalismens kværn, hvad er det ?
Åndens frugt, det er ens gerninger, altså ens måde at leve på.
Top Svar Citer
#34601 - 24/01/2022 18:46 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Bibelfundamentalisme er at tro på Bibelen ukritisk hvert ord frem for at tro på Gud.

Det jeg savner hos Jehovas Vidner var at de havde taget Gud med ombord i deres liv som Jesus og Paulus - men de er alle firkantede bibelkonkordantisk tænkende - så menneskelig åndelig bibel spekulation har erstattet der hvor Guds Ånd skulle være.

Trist trist trist

Deres vilkårlige specielle bibel forståelse og læsninger har fuldstændig erstattet Gud som de ikke kender overhovedet - da de blot overtror der hvor det var virkelighed for Jesus og Paulus og alle os andre.

Og iøvrigt går de og venter og venter og venter - de er i passiv venteposition og formår ikke at leve i et skabende forhold til Gud.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34603 - 24/01/2022 20:01 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Når jeg taler om at bede uophørligt – lige som vejrtrækningen - er der jo tale om en indentitet som man skal ville, og ikke dette at fokus er på vejrtrækningen, men på gud som man henvender sig til i bønnen.

***
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 20 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 19 20 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk