annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 20 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34605 - 24/01/2022 21:40 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
tikka: Når jeg taler om at bede uophørligt – lige som vejrtrækningen - er der jo tale om en indentitet som man skal ville, og ikke dette at fokus er på vejrtrækningen, men på gud som man henvender sig til i bønnen.


Det fremgik ikke helt tydeligt, tværtimod.


Tikka: "der er jo tale om en identitet som man skal ville".


Ja det må du om Tikka, men det er netop ikke bøn som Paulus opfatter det og det er principielt i en dyb forståelse den kristne spiritualitet ikke korrekt at vi skal ville noget i og med bønnen. Rom 8 siger det ret præcist.

Det er ikke i overensstemmelse med 1 Kor 2 og Rom 8 hvor Paulus redegør for tingene.

Det er jo et spørgsmål om at Guds Vilje med os kommer til udtryk. Så vi skal netop ikke ville noget (ihvertfald ikke i bøn (du kan så i alle andre situationer ville noget men ikke lige i bøn)) men at du mener det, stemmer også med at du mente det var nødvendigt at kende Åndens frugter for at få del i disse. Efter min mening forstår du ikke at bede, at lade Gud komme til orde i dit liv.

Det er sådan jeg ser på det og ville råde folk i forbindelse kristen bøns praksis.

Mvh HansKrist

PS:

Du skriver: "der er jo tale om en identitet som man skal ville".

Dette kan jeg huske før du har nævnt, men jeg har aldrig forstået det, ej heller hvad du mener med det og hvad det dækker over.

Det er vel ikke dig der skal kende din identitet (så du kan sige du vil den) tværtimod er det jo Gud der skal give dig identitet også en fuldstændig overraskende af slagsen der kommer bag på dig.


PPS:

Det er vigtigt jeg udtrykker mig tydeligt så det står klart for jer hvad jeg mener om tingene og også formår at give jer indblik i min og Tillich og Jung's forståelse Paulus.


PPS:

Lidt interessant at du åbner for hvad du står for. Vi er nok nogle der i mange pr har ænsket at lære dit "åndelige" ståsted at kende.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34614 - 25/01/2022 08:44 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Okay, hvor er det at du mener at vi udelader Gud ?

Vi går netop efter Biblen fordi at det er Gods inspirerede ord, og som også Paulus har skrevet sine breve i samt alle de andre.
Og vi bruger Guds navn som de eneste, der hvor alle andre har udeladt det.
Så du kan da ikke påstå at vi udelader Gud, jo det kan du jo godt men så er du da også fuldstændig afmarseret.


Redigeret af Jørgen Primdahl (25/01/2022 09:07)
Top Svar Citer
#34615 - 25/01/2022 11:00 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Gud har ikke noget at gøre med at læse noget, fx Bibelen og så OVERTRO dette. Dette er noget mentalt fis, noget sindsligt opfundet af menneskets ånd.

Gud og mennesket har konkret virkelighed sammen og det var det Jesus Kristus og Paulus ville demonstrere for os.

Vi skal ikke læse og OVERTRO noget så er man som jer fuldstændig afmarcheret.

Men lev I bare i jeres bibelkonkordantiske overtroede forestillings verden - mens vi andre har taget Gud med i vores eksistens liv og virkelighed - uden overhovedet at have læst og OVERTROET os frem til noget om Gud - vi stoler på at Gud er i virkeligheden og ikke er et menneskeligt produkt som en bibelkonkordantisk OVERTROET forestillings verden.

Som kun eksisterer fordi I går rundt og OVERTROR en speciel udlægning af Bibelen.

Lad nu Gud vise sig selv og gøre sig selv gældende for jer i jeres eksistens liv og virkelighed.

Læs 1 Kor 2 og 2 Kor 3 - her slår Paulus fast at man ikke kan læse og studere sig frem til det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34617 - 25/01/2022 12:02 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Mens vi andre har taget Gud med i vores eksistens liv og virkelighed - uden overhovedet at have læst og OVERTROET os frem til noget om Gud - vi stoler på at Gud er i virkeligheden og ikke er et menneskeligt produkt som en bibelkonkordantisk OVERTROET forestillings verden.
Hvem er vi andre ?
I hverken 1 eller 2 Korinter står der absolut ikke noget om at vi ikke skal læse i skrifterne, tværtimod så står der i 2 Timotius3: 16 Og det er skrevet af selvsamme Paulus,( Hele Skriften* er inspireret af Gud+ og nyttig til undervisning,+ til vejledning, til korrektion* og til opdragelse i det der er rigtigt)
Så det er noget komplæt vrøvl du kommer med, arme dem som har deres lærdom fra dig.
Top Svar Citer
#34619 - 25/01/2022 12:38 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Fint nok Jørgen vi har haft en snak men vi kommer ikke videre og min stilling til Jehovas Vidner er gjort op - uanset hvor skønne mennesker I kan være - så er I ikke interessant nok for mig at drøfte det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET med.

Min tid der også er mit liv skal ikke bruges på OVERTROISKHED men på videnskabelighed - at være beskæftiget med og forske i VIRKELIGHEDEN.

Timoteus pastoral brevene er ikke ægte Paulus breve. Blandt andet fordi det ikke stemmer med 2 Kor 3 hvad du citerer.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 20 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 19 20 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk