annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 9785136
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1930384
Et andet syn 1703591
Jesu ord 1293437
Den Evige Filosofi 1092963
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 153 gæster og 11 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 222 af 271 < 1 2 ... 220 221 222 223 224 ... 270 271 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35351 - 05/04/2022 17:45 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Du citerer:
Om: Generøsitet renser Stolthed , Ego
Ma: Etik renser Jalousi , Lyst efter underholdning
Ni: Tålmodighed renser Passion , begær
Pad: Omhu renser Ignorance , fordomme
Me: Forsagelse renser Grådighed , besiddertrang
Hum: Visdom renser Aggression , had

Om: Om Ma Ni Pad Me Hum:
Du: "Og det er jo ikke i disharmoni med kristendommens kærlighed."

Selvom jeg ikke er kristen, så er det vås og volapyk.

DRØM SELVBEVIDST

Det betyder blandt andet: kreativ fantasi, håb og begejstring.

Jeg nævner ikke ordbogens negative forklaring af ordene men kun den positive kvalitet der:
Stolthed: "glæde over og tilfredshed med en bedrift, formåen, genstand el.lign. som man direkte eller indirekte er (eller føler at være) anledning til eller i besiddelse af. Genstand, person eller præstation som man er stolt af. (stærk) følelse af eget værd."

Illustreret videnskabs overskrift: "Dine sexfantsier er flere millioner år gamle kodet til kinky sex." Genetisk arv...ikke arvesynden og forkert social arv.
Desuden er ego begær naturligt om kroppens instinktive behov. Åndelig inklusiv især den spirituelle passion er en vigtig (Helligånden) drivKRAFT: "stærk interesse eller forkærlighed for noget/nogen." Ligesom et musik og andet film om Jesus Kristus. Sådan betyder det i sjælen en flamme, ild og brændende lys. Og mit åndelig arbejde OPLYSTHED handler ikke om politik og religion, men min livsopgaves kald virker lykkelig meningsfuldt om kærlighed imod had! Etik og moral er ikke helt ens for både ikke-troende og troende.

Lyst: "(midlertidig) trang til eller ønske om at handle på en bestemt måde eller skaffe sig noget bestemt, ofte for at blive underholdt eller opnå tilfredsstillelse. (kilde til) glæde, fornøjelse eller tilfredshed."

Lyst til underholdning kan opleves godt, hvilket er en del af alle kulturer tilmed ved de mest primitive stammer, så livet ikke kun er en kedelig pligt for overlevelsen. Der er en fri vilje igennem motiverende ønsker ligesom en spontant overraskende gave. Modtager jeg en dag nogle ærepriser, så giver jeg min tak til andre og Det guddommelige. Jeg udretter gerne noget storslået med folket.

Idag i verden sker humor både ondt og godt. Jeg ved ikke helt, hvad ABC synes om mig. Hans K opfører sig ligesom Muhammed krisen om mine kontroversielle videoer i Youtube, der er en blanding af humor og spirituelle budskaber. Selv vedrørende en kvindelig forfatters værk reagerer ´folk´ ved vrede, der gjorde grin med den moderne mands adfærd i samfundet værdier, men det er jo hende, som blev kendt (berømt) på DR i et interview. En samtalemand siger til mig om mine filmklip, der også indirekte kritiserer oplysende, men hvor jeg ikke angriber nogen (person)/noget (gruppe-ting) specifikt og man kan kan sådan have forskellige fortolkninger om dette: "Det lyder som genial kunst." ´Guds´ billede - Skabelsen er ligesom jeg et mesterværk.

Redigeret af Gerth (05/04/2022 18:44)
#35352 - 05/04/2022 19:07 Re: Åndelig Føde [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Istedet for vores drama imod hinanden er denne bedre version:

DRØM SELVBEVIDST

Det betyder blandt andet: Vision, kreativ fantasi, håb og begejstring.
Jeg nævner ikke ordbogens negative forklaring af ordene men kun den positive livskvalitet der:

Stolthed: "glæde over og tilfredshed med en bedrift, formåen, genstand el.lign. som man direkte eller indirekte er (eller føler at være) anledning til eller i besiddelse af. Genstand, person eller præstation som man er stolt af. (stærk) følelse af eget værd."

Illustreret videnskabs overskrift: "Dine sexfantasier er flere millioner år gamle kodet til kinky sex." Genetisk arv...ikke arvesynden og forkert social arv. Desuden er ego begær naturligt ligesom de andre af kroppens instinktive behov.

Åndelig lidenskab inklusiv især den spirituelle passion er en vigtig (Helligånden) drivKRAFT: "Stærk interesse eller forkærlighed for noget/nogen ligesom et musik og andet film om Jesus Kristus." Sådan betyder det i sindet en guddommelig gnist, flamme, ild og brændende lys. Og mit åndelig arbejde OPLYSTHED handler ikke om politik og religion, men min livsopgaves kald virker lykkelig meningsfuldt om kærlighed imod had! Etik og moral er idag ikke helt ens for både ikke-troende og troende.

Lyst: "(midlertidig) trang til eller ønske om at handle på en bestemt måde eller skaffe sig noget bestemt, ofte for at blive underholdt eller opnå tilfredsstillelse. (kilde til) glæde, fornøjelse eller tilfredshed." Forkælelse.

Lyst til underholdning kan opleves godt, hvilket er en del af alle kulturer tilmed ved de mest primitive stammer, så livet ikke kun virker som en kedelig pligt for overlevelsen. Der er en fri vilje igennem motiverende ønsker ligesom en spontant overraskende gave. Modtager jeg en dag nogle ærepriser, så giver jeg min tak til andre og Det guddommelige. Jeg udretter gerne noget storslået med folket.
I verden sker humor endnu både ondt og/eller godt på forskellige måder. Mine kontroversielle videoer i Youtube er en blanding af humor og spirituelle budskaber. Selv vedrørende en kvindelig forfatters værk reagerer ´folk´ ved vrede, der gjorde grin med den moderne mands adfærd i samfundets værdier, men det er jo hende, som blev kendt (berømt) på DR i et interview. En samtalemand siger til mig om mine filmklip, der også indirekte kritiserer oplysende, men hvor jeg ikke gør nar ad nogen (person)/noget (gruppe-ting) specifikt og man kan kan sådan have forskellige fortolkninger om dette: "Det lyder som genial kunst." ´Guds´ billede - Skabelsen er ligesom jeg et mesterværk.

Forunderligt nok siger netop nu en person til mig følgende, som ikke kendte til dette emne her: "Jeg havde en drøm, hvor jeg troede, at jeg var vågen." Jeg minder jer om en såkaldt vågen drøm. Skrifterne taler også om sjælens opvågning til imod døden...evigt liv, altså menneskets guddommelighed som medskaber.

Redigeret af Gerth (05/04/2022 20:02)
#35353 - 05/04/2022 20:27 Re: Åndelig Føde [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
p.s.

Karisma og ord på det universelle sprog fascinerer medmennesker.

Om underholdning igennem tiderne nævner jeg eksempelvis: Musik og sang, dans, dramatisk kamp (spænding osv.), malerier (tegning) og historiefortælling.

Redigeret af Gerth (05/04/2022 20:48)
#35354 - 05/04/2022 22:08 Re: Åndelig Føde [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Jeg gider ikke uhyggeligt splatter-horror-gys-vold (action) og thriller men...spænding = grænseoverskridende ligesom mirakler og personlig udvikling til det bedre ligesom spil om konkurrencer (kamp).

Redigeret af Gerth (05/04/2022 22:48)
#35355 - 05/04/2022 23:38 Re: Åndelig Føde [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
p.s.

Jeg synes, at en rigtigt sej mand idag kan også mildt omsorg næstekærlighed.
Side 222 af 271 < 1 2 ... 220 221 222 223 224 ... 270 271 >

Seneste indlæg
Er livet blevet til ved en skabelse,
af Gerth
19/08/2022 23:43
X fil ?
af Gerth
19/08/2022 01:21
Er det muligt at blive ven med Gud?
af Gerth
18/08/2022 00:23
korrigere misforståelser
af somo
16/08/2022 14:13
Så er der linet op...
af Gerth
15/08/2022 21:52
Nyheder fra DR
Pence tog 'så vidt han ved' ingen hemme..
20/08/2022 07:22
Tidligere chefanklager i Mexico anholdt ..
20/08/2022 06:40
Bronzevinderen Karstoft tror, der er 'me..
19/08/2022 23:50
Restaureret maleri blev en joke på nett..
19/08/2022 23:36
Endnu en heldig dansker vinder over 100 ..
19/08/2022 23:12
Nyheder fra Religion.dk