annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 475 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 128 af 245 < 1 2 ... 126 127 128 129 130 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34414 - 11/01/2022 01:32 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Citat:
HansKrist: Vi ved Arne ikke opfatter Jesus Kristus som et menneske


Her lyver du endnu engang med en påstand, du ikke har belæg for!
Føj!
Arne.



Belæg for min udtalelse fandt jeg her:


Arne: Hankrist opfatter Jesus Kristus, som et menneske

For mig er det en dybt besynderlig tankegang,
at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske
under menneskelige livsvilkår.




Hvis du nu var skolelærer så tror jeg stort set alle elever ville sige til deres forældre når de kom hjem og hørt dig tale om HansKrist: "Arne opfatter ikke Jesus Kristus som et menneske".

Arne skolemester jagter børnene bagefter og kalder dem løgner

Lunefuld mand du er. Dig kan man vist ikke stole på.


M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed - hvordan passer hvad du der skriver om dig selv med hvor ubehagelig ondskabsfuld du gang på gang bliver over for mig???

Hvor er ydmyghed - hvor er mådehold - harmoni??

Og hvordan kan Arne agnostiker mene: "For mig er det en dybt besynderlig tankegang at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske under menneskelige livsvilkår".

Hvorfra får en agnostiker disse tanker???
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34415 - 11/01/2022 13:02 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Enhver kan se, at du "snyder på vægten" ved at ignorere forskellem mellem "et almindeligt menneske" og "et menneske" (som du i øvrigt tillægger egenskaber, som om de kom fra mig) - en forskel der i denne sammenhæng er aldeles afgørende.

Hvis du ikke selv kan se det, da trænger du virkelig til hjælp, og det ser ikke ud til at det er mig, der kan hjælpe dig.

Arne.


Top Svar Citer
#34416 - 11/01/2022 13:16 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Du bebrejder og udstiller mig for at mene Jesus Kristus er et menneske - det var der hunden var begravet mener jeg du skrev.

Citat:
Arne: Hankrist opfatter Jesus Kristus, som et menneske


Gad vide om du selv kan finde ud af hvad du mener?

Men hvad der er værst er nu følgende:

Citat:
Arne:
For mig er det en dybt besynderlig tankegang, at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske under menneskelige livsvilkår.



Sandt menneske betyder netop at Jesus Kristus fristede de samme livsvilkår som vi - død sult tørst vrede glæde sorg fortvivlelse etc etc. Så Jesus Kristus var et menneske som alle vi andre.


Det vigtigste af alt og det forargelige ifølge jøderne og det latterlige (dårskab) ifølge de græske filosoffer var netop at Jesus Kristus var et menneske der fristede de samme historiske og menneskelige livsvilkår som ganske almindelige mennesker.

Jamen han blev jo udstødt og pælfæstet på en losseplads - mere forbandet større forbandelse kunne et menneske ikke rammes af - det svarer til idag at død på gaden i New York som hjemløs af en overdosis - uden slægtninger til at bære kisten, simpelthen i fornedrelse og glemsel.

Det var ikke på skrømt Jesus Kristus delte vores historiske og menneskelige livsvilkår - det var præcist som alle vi almindelige ualmindelige skøre forpinte forbedrede undertrykte mennesker.

Men dog utroligt at høre følgende fra en agnostiker:
Citat:
Arne:
For mig er det en dybt besynderlig tankegang, at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske under menneskelige livsvilkår.


Nok ikke lige fra en agnostiker man kunne forvente at høre sådan noget snak.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34417 - 11/01/2022 13:49 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Denne dialog startede med, at den ydmyghed, jeg føler, vi mennesker bør have overfor det guddommelige, forsøgte du at mistyde sådan, at denne ydmyghed efter min mening også skulle gælde for Jesus Kristus, hvilket fuldt og helt er din "opfindelse" - bestemt ikke min! - og efter min mening det glade vanvid.
Dette har jeg gentagne gange søgt at forklare dig, men det ser ikke ud til, at du fatter det - eller nok snarere: Du ønsker vist ikke at fatte det.

Hvis du fortsat ønsker offentligt at latterliggøre dig selv, hvad jeg synes, du gør, da er det jo dit valg.
Jeg gider nok ikke at spilde mere tid på dit "klovnenummer" blinker
Arne.
Top Svar Citer
#34418 - 11/01/2022 14:12 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Debatten har drejet sig om at efterfølgende i citations boks (1)* skriverier af Arne gennem årene det mener Arne i al væsentlighed flugter hvad JESUS KRISTUS bragte i spil i verden.


Og det er rasende spændende ⚽ (om vi/Arne gik efter bolden her).

Alle mennesker med bare en smule forstand på kristendom vil sige at hvad Arne skriver er et ANTI JESUS KRISTUS budskab - det udtrykker præcist det modsatte af hvad JESUS KRISTUS bragte i spil i verden, er religionshistorisk verdenskendt for at have bragt i spil i verden.

Det Gudsforhold - den SPIRITUALITET JESUS KRISTUS - bringer i spil i verden er diametralt det modsatte af hvad agnostiker Arne (der ikke er kristen) plæderer for.

Hold nu fast folkens Arne der har skrevet gennem alle årene som (1)* citations boks viser han flager med et JESUS KRISTUS IKON. Altså den mand med de mest ANTI JESUS KRISTUS budskaber jeg nogensinde har mødt han flager sgu med et JESUS KRISTUS IKON.

HansKrist du skal lade være med at køre så hårdt frem mod Arne, da han slet slet ikke tænker så dybt og forstandig konsistent om tingene som du gør (Arne's ærinde og måde at tænke på er lig med subjektive synspunkter og meninger der er vilkårlige og ikke kan tåle at blive gået efter i sømmene om hvorvidt det er meningsfuldt og forstandigt). Du HansKrist forstår tingene dybt og principielt - hvorimod Arne bare udbreder sig om tingene uden at studere en sag principielt og i dybden.


(1)*:

Citat:
Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

som en del af det ufattelige guddommelige - en ufattelighed, jeg fornemmer, at man ikke skal gramse i, men i stedet skal bruge de givne evner i kærlighed til verden - så godt og så længe, man kan.
Egentlig ganske enkelt og ligetil - og uden åndsrigdom ;)

Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét

agnostisk panteist

at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatte

Det lidt længere svar er: Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud
.




-0-0-0-

Citat:
Arne: Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud



Det er ANTI JESUS KRISTUS så det skriger til himlen hvad Arne hævder ovenfor.


Hvis der er en ting JESUS KRISTUS er kendt for at have bragt i spil i verden - så er det at vi skal lære Gud at kende - nemlig JESUS KRISTUS ÅBENBARING VOR GUD FADER - som et suverænt direkte HELLIGT FORHOLD - inderligt fortroligt og helligt forhold - fyldt med kreativ dynamik, fyldt med HELBREDELSER RECOVERY OMVENDELSER - FYLDT MED UNDERFULDE GERNINGER - fyldt med GUD HELLIGÅNDENS KARISMATISKE NÅDEGAVER og ALLE GUD HELLIGÅNDENS MANGE FRUGTER.

Jeg vil bede folk om at tænke på det vores GUDS FORHOLD - den SPIRITUALITET - vi møder i KIRKENS GUDSTJENESTER - ingen steder i verden møder vi et så kraftfuldt udtryk for menneskets KREATIVE DYNAMISKE KÆRLIGE GUDS RELATION som i KIRKENS salmesang bøn og musik.

Uden KIRKENS LITURGI ville den vestlige musik som Rolling Stones og Beatles være utænkeligt - Kirken har takket være Paulus båret dette særkende - denne SPIRITUALITET op til vor tid igennem en 2000 årig SPIRITUEL LITURGISK TRADITION
Det skal ikke forstås sådan at der ikke er tradition for musik i de fleste kulturer men vores kristne SPIRITUALITET har cementeret musikken og sangens betydning som et gedigent ægte udtryk for det religiøse spirituelle. HVOR ER VI HELDIGE


Vi kristne tilbeder netop ikke nogen ukendt Gud - og gjorde vi da havde/har vi ikke taget imod den GUDS ÅBENBARING vi/verden møder i JESUS KRISTUS = BEGIVENHEDEN KRISTUS. DA HAVDE VI IKKE TAGET IMOD GUD I JESUS KRISTUS - livet skjult med Kristus i Gud - som er KRISTUS MYSTIKKEN - VORES LIV SKJULT MED GUD I JESUS KRISTUS - det er kristendommens ESSENS denne ÅBENBARING og opgør med en ukendt/ubevidst (fraspaltet bevidstheden) lunefuld tilfældigt rådende GUD. I JESUS KRISTUS ER GUD KOMMET OS NÆR.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 128 af 245 < 1 2 ... 126 127 128 129 130 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Den irske regering vil sende asylansøge..
28/04/2024 17:02
Ukrainske tropper falder tilbage flere s..
28/04/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk