annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
0 registrerede 450 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 13 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34091 - 25/12/2021 18:03 Re: Udvikling eller skabelse? [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Tror du virkelig at helligånden kommer fra dig ?
Top Svar Citer
#34101 - 26/12/2021 09:49 Re: Udvikling eller skabelse? [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Så er det Gud der giver hellig ånd eller er det dig ?
Top Svar Citer
#34108 - 26/12/2021 12:31 Re: Udvikling eller skabelse? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Det guddommelige er i mig og jeg er i Det guddommelige, så der er i virkeligheden ingen giver og modtager, fordi jeg og Det guddommelige er et, hvor åbenbaring sker igennem skabelsen. Helligånden omtales i Biblen som en gave til folket ligesom, at mit liv er viet for jer og således også sammen med en´ guddom. Åndeligt arbejde og samarbejde er således kærlighed.



Apropos hvad jeg skriver i en anden tråd "Åndelig føde" så er du Gerth for meget i ESSENS og din EKSISTENS fører en SKYGGE tilværelse i dit liv (noget jeg har påpeget før det der ligger i mørket - din skygge side).

Du opløser dig selv i ESSENS og glemmer at forstå og realisere din EKSISTENS.

Og når du gør et forsøg på at springe ud i EKSISTENS så kommer der et indslag om prostitution og du adskiller sex på det skammeligste fra KÆRLIGHED og det MENINGS FYLDTE GIVENDE.

Mit råd til dig Gerth er at du skal passe på med ikke at lade din EKSISTENS gå til grunde i ESSENS.

Ta hul på din EKSISTENS - få begyndt med at leve og glem lidt dine mange tanker og spekulationer om Det guddommelige er i mig og jeg er i Det guddommelige.


-0-0-0-

Du er for meget i ESSENS (Det guddommelige er i mig og jeg er i Det guddommelige) - og for lidt i EKSISTENS.

Din ESSENS opløser din EKSISTENS.

Find en bedre balance mellem ESSENS og EKSISTENS.


-0-0-0-

Du skriver at du har en udmærket økonomi men at du bor et sted med larm for naboerne hvor nogle har psykiske udfordringer og stof misbrug.

Okay skal du virkelig finde dig i at bo et sådant sted der slider på dig?

Nej du skal med din udmærkede økonomi finde et nyt sted at bo - og dermed har du taget hul på din EKSISTENS - dit liv.

💦🏊🚴🏃💕


Program erklæring for at fremme EKSISTENS:

The third creative revelation in the Spirit will have no holy scripture ; it will be no voice from on high; it will be accomplished in man and in humanity - it is an anthropological revelation, an unveiling of the Christology of man . God awaits the anthropological revelation from man and man cannot expect to have it from God. And one cannot merely wait for the third revelation; man must accomplish it himself, living in the Spirit; accomplish it by a free, creative act. In this act everything transcendent will become immanent. The third anthropological revelation, in which the creative mystery of man will be revealed, is man's final freedom. Man is quite free in the revelation of his creativeness. In this fearful freedom lies all the god-like dignity of man, and his dread responsibility. The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch


the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch

the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch

the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch


DARING TO DO: at turde flytte til et bedre sted at bo og leve - trives i det daglige.


Tør du det? Har du modet på det? Og har du overvejet hvor så at flytte hen? Hvor kunne du tænke dig at bo - slå dig ned???
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34111 - 26/12/2021 13:13 Re: Udvikling eller skabelse? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth: Jeg rammes ikke af din ubevidst projektion mod mig ligesom et spejl.



Jeg projicerer ikke min ven men taler forstandigt til dig - dig der har et fuldstændig forkvaklet syn på sex som du aldrig nogensinde har givet udtrykt for kunne forbindes med KÆRLIGHED og MENING (TROFASTHED og ønsket om at lære et andet menneske at kende).

+ annoncer om kærlighedsløs prostitution hører efter min mening ikke hjemme her hvor vi forsøger at tale seriøst om KÆRLIGHED og MENING - den menneskelige eksistens.

Sex uden KÆRLIGHED og FORELSKELSE er MENINGSLØST - og hvorfor skal vi være vidner til at du ligefrem skilter med at du ikke kan finde ud af tingene og er på Herrens mark - fuldstændig faret vild her i livet.

Du har brug for hjælp og jeg forsøger her at give dig lidt vejledning men jeg tror ikke det er nok.

Din chance er at du tar dig sammen og gør noget ved din EKSISTENS - dit liv.

Du bliver uklar i hovedet af at gøre ensidigt ophold i ESSENS (det guddommelige Helligånden og mennesket er et) - du skal ud i EKSISTENS - have den nødvendige balance mellem ESSENS og EKSISTENS.

Kun gennem dine EKSISTENTIELLE tiltag kan du blive klar i hovedet - og når du bliver mere og mere klar i hovedet vil du også bedre kunne finde ud af det du idag er fuldstændig forvirret omkring, nemlig din seksuelle identitet og det med sex og kærlighed og mening.

Du har en meget mørk side og det skyldes at din EKSISTENS er ikke undersøgt - derfor ligger flere ting hen i det ubevidste fordi du ingen erfaringer gør dig med EKSISTENSEN.

PØJ PØJ - se at komme igang du forvirrede menneske.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34115 - 26/12/2021 13:29 Re: Udvikling eller skabelse? [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det vil sige at du mener at du er fuldkommen / Guddommelig, det viser Biblen helt klart at der kun har været en der var nemlig Kristus.
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 13 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Moderaternes ordfører kalder Frederik V..
28/04/2024 02:16
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Nyheder fra Religion.dk