annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15849598
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396596
Et andet syn 2001748
Åndelig Føde 1592360
Jesu ord 1533265
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
1 registreret somo 298 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Udvikling eller skabelse?

Citat:
Gerth:

Det guddommelige er i mig og jeg er i Det guddommelige, så der er i virkeligheden ingen giver og modtager, fordi jeg og Det guddommelige er et, hvor åbenbaring sker igennem skabelsen. Helligånden omtales i Biblen som en gave til folket ligesom, at mit liv er viet for jer og således også sammen med en´ guddom. Åndeligt arbejde og samarbejde er således kærlighed.



Apropos hvad jeg skriver i en anden tråd "Åndelig føde" så er du Gerth for meget i ESSENS og din EKSISTENS fører en SKYGGE tilværelse i dit liv (noget jeg har påpeget før det der ligger i mørket - din skygge side).

Du opløser dig selv i ESSENS og glemmer at forstå og realisere din EKSISTENS.

Og når du gør et forsøg på at springe ud i EKSISTENS så kommer der et indslag om prostitution og du adskiller sex på det skammeligste fra KÆRLIGHED og det MENINGS FYLDTE GIVENDE.

Mit råd til dig Gerth er at du skal passe på med ikke at lade din EKSISTENS gå til grunde i ESSENS.

Ta hul på din EKSISTENS - få begyndt med at leve og glem lidt dine mange tanker og spekulationer om Det guddommelige er i mig og jeg er i Det guddommelige.


-0-0-0-

Du er for meget i ESSENS (Det guddommelige er i mig og jeg er i Det guddommelige) - og for lidt i EKSISTENS.

Din ESSENS opløser din EKSISTENS.

Find en bedre balance mellem ESSENS og EKSISTENS.


-0-0-0-

Du skriver at du har en udmærket økonomi men at du bor et sted med larm for naboerne hvor nogle har psykiske udfordringer og stof misbrug.

Okay skal du virkelig finde dig i at bo et sådant sted der slider på dig?

Nej du skal med din udmærkede økonomi finde et nyt sted at bo - og dermed har du taget hul på din EKSISTENS - dit liv.

💦🏊🚴🏃💕


Program erklæring for at fremme EKSISTENS:

The third creative revelation in the Spirit will have no holy scripture ; it will be no voice from on high; it will be accomplished in man and in humanity - it is an anthropological revelation, an unveiling of the Christology of man . God awaits the anthropological revelation from man and man cannot expect to have it from God. And one cannot merely wait for the third revelation; man must accomplish it himself, living in the Spirit; accomplish it by a free, creative act. In this act everything transcendent will become immanent. The third anthropological revelation, in which the creative mystery of man will be revealed, is man's final freedom. Man is quite free in the revelation of his creativeness. In this fearful freedom lies all the god-like dignity of man, and his dread responsibility. The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch


the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch

the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch

the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch


DARING TO DO: at turde flytte til et bedre sted at bo og leve - trives i det daglige.


Tør du det? Har du modet på det? Og har du overvejet hvor så at flytte hen? Hvor kunne du tænke dig at bo - slå dig ned???
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
12/05/2024 04:11
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Beboere på Anholt kræver mere stabil f..
12/05/2024 10:00
Gruskongen Nadal tvivler på sin deltage..
12/05/2024 09:58
Over fem millioner cataloniere skal i da..
12/05/2024 09:32
Søndagssol til hele landet og helt op t..
12/05/2024 09:18
Første levende menneske med grisenyre e..
12/05/2024 09:10
Nyheder fra Religion.dk