Udvikling eller skabelse?

Indsendt af: Anonym

Udvikling eller skabelse? - 15/12/2021 11:37

Er det hele begynde ved en Udvikling eller skabelse?
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 15/12/2021 12:17

hvad tror du selv?
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 15/12/2021 12:29

Hej Jørgen (fred være med dig)

Ifølge Vandrer mod Lyset er der tale om en blanding = alt er udviklet fra nogle celler undtagen mennesket = mennesket er skabt. Længere historie...

Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 15/12/2021 19:21

En Skabelse.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 15/12/2021 19:45

Hej Jørgen (fred være med dig)

Det må du gerne forklare nærmere...

Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 16/12/2021 10:09

Hvad skal jeg forklare.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 16/12/2021 11:52

Hej Jørgen (fred være med dig)

Hvorfor skabelse...

https://harekrishna.dk/evolution-er-for-idioter/

Måske du har noget at tilføje...

Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 16/12/2021 14:24

Desvære ikke for jeg fattede ikke en brik af hvad der stod i den artikkel, sorry.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 16/12/2021 17:39

Hej Jørgen (fred være med dig)

Hvad er det videnskaben siger om tingene...

https://www.berlingske.dk/videnskab/forskere-her-begyndte-livet

Hvorfor kan du ikke være med til det...

Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 17/12/2021 10:07

Der er jo mange meninger ABC, men hvad mener du ?
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 17/12/2021 11:51

Hej Jørgen (fred være med dig)

Jeg må henvise hertil...

https://vandrermodlyset.dk/oversigten/

Det skulle give dig en god forståelse af cellernes fremkomst på jorden. Du må selvfølgelig gerne være uenig...

Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 17/12/2021 14:53

Kan du ikke skrive det i egne ord, ikke fordi at jeg har noget imod kopiering. det bruger jeg også selv men det svare bare ikke på det jeg spurgte om.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 17/12/2021 17:10

Hej Jørgen (fred være med dig)

Jeg mener, at det hele begyndte med nogle celler, som forklaret her...

https://vandrermodlyset.dk/oversigten/

Hvor fremkom de henne? Det må have været i et miljø, som understøttede deres eksistens = havet = et miljø de kunne trives og udvikle sig i. Men hvem ved...

https://www.berlingske.dk/videnskab/forskere-her-begyndte-livet

Hvad forestiller de sig, at der kom fra disse mudderpøle...

Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 18/12/2021 11:02

Ja det er gisninger alt sammen, der er ingen beviser for udviklingen snare tværtimod det meste af det modsiger sig selv, hvor imod Biblen viser sig at være troværdig i alt hvad den siger.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 18/12/2021 12:21

Kære Gerth

Kan du forklare det nærmere? Gerne med bibelcitater...

Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 18/12/2021 12:51

Indsendt af: Jørgen Primdahl
Ja det er gisninger alt sammen, der er ingen beviser for udviklingen snare tværtimod det meste af det modsiger sig selv, hvor imod Biblen viser sig at være troværdig i alt hvad den siger.

Er der i biblen beviser, der fremholder skabelsen som sand? …
.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 18/12/2021 14:24

Forklare hvad.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 18/12/2021 14:26

Ja når alle profetierne er gået i opfyldese hvorfor skulle skabelsen så ikke også være sand.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 18/12/2021 15:06

Indsendt af: Jørgen Primdahl
Ja når alle profetierne er gået i opfyldese hvorfor skulle skabelsen så ikke også være sand.


Er alle profetier gået i opfyldelse? … men var jo ikke spørgsmålet og dit svar overbeviser mig ikke om biblens fremholdelse af skabelsen som sand, hvad jeg forstår, du mener

.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 18/12/2021 15:17

Ja det er korekt.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 18/12/2021 15:40

Indsendt af: Jørgen Primdahl
Ja det er korekt.


Når du nu mener, biblen fremholder skabelsen som sand, vil jeg venligst bede dig vise mig, hvor i biblen du ser denne sandhed.
Kan du henvise til et skriftsted - eller måske flere?

.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 18/12/2021 16:02

Hej Jørgen (fred være med dig)

Jeg vil lægge ud med dette...

https://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvor-er-beviserne-evolution

Har de ret i det hele...

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-v/

Hvornår blev mennesket skabt...

http://thelightuniversal.org/page67.html

Hvad siger du til tingene...

Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 19/12/2021 13:04

Hej Jørgen (fred være med dig)

Jeg vil lægge ud med dette...

https://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvor-er-beviserne-evolution

Har de ret i det hele...

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-v/

Citat:
Nogle af de ældste Menneskeslægter har i Aberne efterladt et synligt Minde om det ringe Standpunkt, hvorpaa de stod i de første mange Aartusinder, inden Lyset bragtes til Jorden og forædlede Menneskeheden.
Saavel legemlig som aandelig stod Menneskene i de første mange Tider omtrent paa samme Niveau som Dyrene, og da Mørket ved Menneskenes Skabelse var saa godt som eneherskende paa Kloden, blev de tillige blodsbeslægtede med alle dalevende Pattedyr. Ved Parring med flere forskellige Dyrearter fremkom de første Abeformer.
Da intet Lysmoment var til Stede ved den Handling, som laa til Grund for Abedyrenes Tilblivelse, der kun skyldtes Menneskenes Trang til at tilfredsstille Parringsbegæret, modtog disse Skabningers astrale Genparter intet af deres Menneskestamfædres lysaandelige Element, hvorfor de i Lighed med alle andre Dyr ikke er begavet med aandeligt Liv. Efter Døden opsuges Abedyrenes astrale Genparter og gaar over i andre Former ligesom alle andre astrale Genparter.
Ved de først fremkomne Abedyrs indbyrdes Formering og ved deres og deres Afkoms Forbindelser, dels med Mennesket, dels med andre Pattedyr, udvikledes efterhaanden den Rigdom af Abearter, som nu findes spredt over Jorden, og hvoraf nogle omtrent i lige Linie nedstammer fra Menneskene. Andre har derimod gennem et Utal af Krydsninger fjernet sig meget fra deres menneskelige Stamfædre.

Hvornår blev mennesket skabt...

http://thelightuniversal.org/page67.html

Citat:
About 12,000 B.C. a multitude of the Eldest were incarnated among mankind as human beings (human beings have lived on Earth for about five million years). But these incarnations brought about a profound change in the prevailing conditions, for with respect to intelligence those of the Eldest who had been incarnated by Ardor were infinitely superior to the Youngest who were incarnated at that time. Consequently, the Eldest gained absolute leadership in life on Earth over the incarnated Youngest, and over ordinary human beings as well. In an appallingly short time a drastic decline - a complete regression into Darkness - took place everywhere and in all areas of human life.

Du har sikkert nogle andre svar på spørgsmålene...

Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 19/12/2021 13:34

I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden.” (1. Mosebog 1:1) Det fremgår ikke af Bibelen hvornår “begyndelsen” indtraf. Men ifølge den række af begivenheder der er nedskrevet i Første Mosebog, skete det før de seks skabelsesperioder der kaldes “dage”.Og der er mange flere skriftsteder.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 19/12/2021 13:37

Prøv at skrive dine egne ord ABC.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 19/12/2021 15:13

Hej Jørgen (fred være med dig)

Har du ikke andet at sige...

https://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvor-er-beviserne-evolution

Jeg stiller kun spørgsmålstegn ved, at vi skulle have en fælles forfader med aberne, og henviser hertil...

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-v/

Citat:
Nogle af de ældste Menneskeslægter har i Aberne efterladt et synligt Minde om det ringe Standpunkt, hvorpaa de stod i de første mange Aartusinder, inden Lyset bragtes til Jorden og forædlede Menneskeheden.
Saavel legemlig som aandelig stod Menneskene i de første mange Tider omtrent paa samme Niveau som Dyrene, og da Mørket ved Menneskenes Skabelse var saa godt som eneherskende paa Kloden, blev de tillige blodsbeslægtede med alle dalevende Pattedyr. Ved Parring med flere forskellige Dyrearter fremkom de første Abeformer.
Da intet Lysmoment var til Stede ved den Handling, som laa til Grund for Abedyrenes Tilblivelse, der kun skyldtes Menneskenes Trang til at tilfredsstille Parringsbegæret, modtog disse Skabningers astrale Genparter intet af deres Menneskestamfædres lysaandelige Element, hvorfor de i Lighed med alle andre Dyr ikke er begavet med aandeligt Liv. Efter Døden opsuges Abedyrenes astrale Genparter og gaar over i andre Former ligesom alle andre astrale Genparter.
Ved de først fremkomne Abedyrs indbyrdes Formering og ved deres og deres Afkoms Forbindelser, dels med Mennesket, dels med andre Pattedyr, udvikledes efterhaanden den Rigdom af Abearter, som nu findes spredt over Jorden, og hvoraf nogle omtrent i lige Linie nedstammer fra Menneskene. Andre har derimod gennem et Utal af Krydsninger fjernet sig meget fra deres menneskelige Stamfædre.

Kan det bevises? Hvem ved...

Your friend forever

Jan
Indsendt af: Tikka

Re: Udvikling eller skabelse? - 19/12/2021 15:46

Indsendt af: Jørgen Primdahl
I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden.” (1. Mosebog 1:1) Det fremgår ikke af Bibelen hvornår “begyndelsen” indtraf. Men ifølge den række af begivenheder der er nedskrevet i Første Mosebog, skete det før de seks skabelsesperioder der kaldes “dage”.Og der er mange flere skriftsteder.

Så du mener, at ideen om skabelsen er troværdig = sand - fordi det står i 1. Mosebog 1:1

… Det kan man vel ikke kalde et bevis …

Her er vel blot tale om tro, lige som de der fremholder evolutionsteorien har deres ideer

Biblen siger jo også om tro, at der er tale om håb - og - overbevisning om en usynlig virkelighed som ikke kan ses

Tro er fast tillid til det, der håbes på, overbevisning om det, der ikke ses.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Hebr/11

¨¨¨¨

Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 20/12/2021 10:17

Du er da velkommen til at tro på sådan noget for min skyld , men jeg tror på at det er en Gud der har visdom og kraft til at skabe mennesker og alle ting med de unikke egenskaber vi har.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 20/12/2021 10:20

Nej du henviser til andres tanker og så syntes du at det lyder sandsynligt.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 20/12/2021 10:37

Nej Tikka, ingen kan klart bevise hverken det ene eller det andet, men man kan jo prøve at bruge sin sunde fornuft og se på sine omgivelser både i himlen og på jorden, kan alt det have skabt eller udviklet sig af sig selv, tænk bare på den menneskelige hjerne eller det at hvis man kommer til skade så heler kroppen af sig selv, og der kan nævnes et utal af andre ting som det ville være umuligt at udvikle sig selv.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 20/12/2021 14:47

Hej Jørgen (fred være med dig)

Hvor har du dine tanker fra? Jeg bringer dette på banen...

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-v/

Citat:
Nogle af de ældste Menneskeslægter har i Aberne efterladt et synligt Minde om det ringe Standpunkt, hvorpaa de stod i de første mange Aartusinder, inden Lyset bragtes til Jorden og forædlede Menneskeheden.
Saavel legemlig som aandelig stod Menneskene i de første mange Tider omtrent paa samme Niveau som Dyrene, og da Mørket ved Menneskenes Skabelse var saa godt som eneherskende paa Kloden, blev de tillige blodsbeslægtede med alle dalevende Pattedyr. Ved Parring med flere forskellige Dyrearter* fremkom de første Abeformer.
Da intet Lysmoment var til Stede ved den Handling, som laa til Grund for Abedyrenes Tilblivelse, der kun skyldtes Menneskenes Trang til at tilfredsstille Parringsbegæret, modtog disse Skabningers astrale Genparter intet af deres Menneskestamfædres lysaandelige Element, hvorfor de i Lighed med alle andre Dyr ikke er begavet med aandeligt Liv. Efter Døden opsuges Abedyrenes astrale Genparter og gaar over i andre Former ligesom alle andre astrale Genparter.
Ved de først fremkomne Abedyrs indbyrdes Formering og ved deres og deres Afkoms Forbindelser, dels med Mennesket, dels med andre Pattedyr, udvikledes efterhaanden den Rigdom af Abearter, som nu findes spredt over Jorden, og hvoraf nogle omtrent i lige Linie nedstammer fra Menneskene. Andre har derimod gennem et Utal af Krydsninger fjernet sig meget fra deres menneskelige Stamfædre.

* Ved de hyppige og meget forskellige Krydsninger degenerede flere af de saaledes benyttede Dyrearter og gik efterhånden til Grunde. Gennem omhyggelige Undersøgelser kan de Mennesker, der har Evne dertil og Interesse deraf, udfinde og bestemme, hvilke forhistoriske og nulevende Dyrearter, der står i Slægtskabsforhold til en Del af de kendte Abeformer.

Måske der er noget om snakken. Men lad os tale om din forståelse. Hvor længe har menneskene været på jorden? Blev der kun skabt 2 mennesker? Hvor mange børn fik de? Har alle mennesker en partner...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Tikka

Re: Udvikling eller skabelse? - 20/12/2021 22:57

Indsendt af: Jørgen Primdahl
ingen kan klart bevise hverken det ene eller det andet, men man kan jo prøve at bruge sin sunde fornuft og se på sine omgivelser både i himlen og på jorden, kan alt det have skabt eller udviklet sig af sig selv, tænk bare på den menneskelige hjerne eller det at hvis man kommer til skade så heler kroppen af sig selv, og der kan nævnes et utal af andre ting som det ville være umuligt at udvikle sig selv.


SVAR:
Nå da: Så du sidestiller sund fornuft med man tror på skabelsen stortchock

Hvad er sund fornuft, er det ikke noget, der kan ændre sig – altså bare en holdning der bygger på forskelligt

Den sunde fornuft findes ikke, og med begrebet fornuft er der vel tale om en individuel størrelse.

Et link du kan læse – og jeg plukker noget tekst derfra

Citat:
Vi bliver nødt til at forstå, at andres almindelige sunde fornuft kan føre til forskellige konklusioner, simpelthen fordi deres udgangspunkt eller syn er anderledes end vores.
Citat:
“Sund fornuft er summen af de fordomme, du har tilegnet dig, når du fylder 18.”
–Albert Einstein–
Citat:
Sund fornuft er ikke universelt

https://udforsksindet.dk/almindelig-sund-fornuft-ikke-saa-almindeligt/

***


Når dit sandhedsbevis bygger på skabelsesberetningen i 1. Mosebog 1:1 som du engang fortalte mig, Moses havde skrevet - som en virkelighed der har fundet sted, kan det jo godt være sandt for dig og for andre, Moses eksempelvis - uden det er det

... men som leder styrkedes hans position jo ved, at kunne henvise til en skabende gud, i den fortælling han befandt sig i

... men man kan jo også spørge om Moses havde en sund fornuft.

I alle fald er der mange i og gennem tiden der har troet på det han byggede op og levet efter det – og jo derfor kristendommen findes.

Jeg tænker, at hvis det med skabelsen ikke er sandt, så er der mange der har levet i/på en illusion og indbildt sig forskelligt herunder Helligåndens eksisten, men måske der kommer klarhed en dag.

*

Det bliver ikke til mere. Mine øjne driller, men vi kan vel konkludere, at det valg man træffer i spørgsmålet: Hvor kommer vi fra er en trossag som skribenten af 1. Mosebog 1:1 dog helt havde styr på.

PS: ang den menneskelige hjerne er jeg vildt imponeret, men også lidt "skræmt" over hvad den kan præstere i forhold til indbildning og manipulation af en selv. Du kan få den til at flytte dig, så din verden ændre sig, og den flytter dig også, uden du vil det

¨¨¨¨

Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 21/12/2021 10:33

Jeg mener sund fornuft i betraktning af universet og alt i det.
Indsendt af: Tikka

Re: Udvikling eller skabelse? - 21/12/2021 12:56

Indsendt af: Jørgen Primdahl
Jeg mener sund fornuft i betraktning af universet og alt i det.

Ja, forstod jeg godt tommelop

… og de som ikke tror på skabelsen har ingen sund fornuft. Som i biblen hvor der er de gudelig og de ugudelige.

Det er jo også de ugudelige som ødelægger guds skaberværk, og de som vil blive udryddet når gud det vil.

***
Indsendt af: Tikka

Re: Udvikling eller skabelse? - 21/12/2021 13:05

Indsendt af: Gerth
Du: "Sund fornuft er ikke universelt."

Jeg møder dem, som siger, at alt er relativt. Det er jeg ikke helt enig med dig i. At eksistensen ligner Einsteins relativitetsteori om alle og tingene, det var blot p.g.a. folks forskellige opfattelser af virkeligheden, men her er kun en´ absolut sandhed om eksistensen. Helligånden helbreder, så sindet bliver rask. Sådan er mennesket intelligent bevidst om kærlighed, hvor derfor fornuften udtrykkes om blandt andet etik og moral (medmenneskelighed) og respekt for miljøet, altså skabelsen. Ja, således dømmer jeg verden.

Etik og moral har ændret sig og ændre sig gennem tiden, med mindre man fastholder biblens ord om dette –

… men ellers er her ikke tale om en bestemt størrelse selv om du fedter det ind i ordet kærlighed

Hvad er kærlighed andet end handling

***
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 22/12/2021 12:09

Nej det er dem der ikke kan se det ud fra hvordan alt i universet er sammensat og fungerer i et hele og sammen, planeternes baner for eksempel, hvis de ikke var som de er så var der kaos over alt, det kan ikke have skabt sig selv, det er bare et af alle de 1000 af eksempel.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 22/12/2021 16:49

Nu er det jo ikke fortabelse der er emnet i denne tråd Gerth.
Indsendt af: Tikka

Re: Udvikling eller skabelse? - 22/12/2021 23:31


Ildsøen

Og hvis nogen ikke fandtes indskrevet i livets bog, blev han styrtet i ildsøen.

Ildsøen kaldes den 2. død og symboliserer tilintetgørelse – altså ingen mulighed for endnu et liv - læs evt link

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/ab/20


***

Citat:
Jeg føler jo også kærlighed, når jeg er væk fra omverdenen men alligevel sammen med Det guddommelige.

Det er klart. Er gud levende for en, er man jo aldrig alene, og biblen siger jo kærligheden kommer fra gud – han elskede først – derfor kan du elske dig selv eller give denne kærlighed tilbage til himlens gud - som er ånd - på forskellig vis … der er jo tale om en relation mellem far og barn ...

Bibelsk betinger denne relation man tror på guds enbårne søn og handler derpå.
Citat:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn. Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene elskede mørket frem for lyset, fordi deres gerninger var onde. For enhver, som øver ondt, hader lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gerninger ikke skal afsløres. Men den, der gør sandheden, kommer til lyset, for at det skal blive åbenbart, at hans gerninger er gjort i Gud.«

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/3

¨¨¨¨
Indsendt af: Tikka

Re: Udvikling eller skabelse? - 22/12/2021 23:53

Citat:
Nej det er dem der ikke kan se det ud fra hvordan alt i universet er sammensat og fungerer i et hele og sammen, planeternes baner for eksempel, hvis de ikke var som de er så var der kaos over alt, det kan ikke have skabt sig selv, det er bare et af alle de 1000 af eksempel.

Bibelsk må de som ikke kan se - jo være = de ugudelige. For bibelen siger jo der ingen undskyldning er for ikke at kende gud.

Citat:
Det, man kan vide om Gud, ligger nemlig åbent for dem; Gud har jo åbenbaret det for dem. For hans usynlige væsen, både hans evige kraft og hans guddommelighed, har kunnet ses siden verdens skabelse og kendes på hans gerninger. De har altså ingen undskyldning.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/rom/1

Biblen opererer kun med 2 kategorier. Enten er man for gud - og handler derpå, eller også er man hans modstander.

Når du nu tror på biblens gud som skaberen, hvordan forestiller du dig en personificeret åndelig gud har skabt alting sammen med sin søn?

¨¨¨¨
Indsendt af: Tikka

Re: Udvikling eller skabelse? - 23/12/2021 00:13


Citat:
Et kendetegn ved fortabelsen er psykisk men især moralsk og kropsligt fordærv, hvor folk ikke fatter hvorfor, at de gør således.

Fortabelse - før guds dom - er bibelsk kendetegnet ved man går sine egne veje, men også fortællingen om guds store kærlighed og tilgivelse hvis man angre og vender om ... og her kan man med fordel læse lignelsen om den fortabte søn Lukas 15:11

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/luk/15

¨¨¨¨
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 23/12/2021 02:55

Ja men det er jo rigtig.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 23/12/2021 02:59

Man kan ikke sige at nogen er fortabt, det er kun Gud der kan sige det.
Indsendt af: Tikka

Re: Udvikling eller skabelse? - 23/12/2021 10:27

Citat:
"Fortabelse - før guds dom - er bibelsk kendetegnet ved man går sine egne veje, men også fortællingen om guds store kærlighed og tilgivelse hvis man angre og vender om."


Citat:
Ja, men omvendelsen sker kun ved, at personen erkender, han/hun har gjort noget forkert, hvor vedkommende ved dette bevidst = Ske ikke min vilje.


Er jo hvad jeg skriver bank

Man kan ikke angre og vende om uden at være bevidst om dette

anger:
Citat:
smertelig følelse som skyldes at man fortryder at have gjort eller tænkt noget moralsk forkert eller syndigt

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=anger

***
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 23/12/2021 10:47

Indsendt af: Jørgen Primdahl
Ja men det er jo rigtig.
tommelop - ja - tanken om skabelsen er en trossag og kan ikke bevises, så at mene dette er sund fornuft er helt ud i hampen

***
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 23/12/2021 15:30

Ja sikkert.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 25/12/2021 00:50

Kære Gerth

Mon du har styr på tingene ler blinker halvfuld heart Nu lukker jeg sgu en rødvin mere op...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 25/12/2021 01:09

Kære Gerth

Jeg holdte jul tidligere = min datter er i Sverige på nuværende tidspunkt. Hvad med dig...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 25/12/2021 01:38

Kære Gerth

Vil du gerne være en mester ler blinker halvfuld heart Hvor er du henne broder...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 25/12/2021 02:09

Kære Gerth

Hvad vil du så være ler blinker halvfuld heart




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 25/12/2021 02:52

Kære Gerth
Lad os spille ludo på fire baner ler blinker halvfuld smadrpc




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 25/12/2021 18:03

Tror du virkelig at helligånden kommer fra dig ?
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 26/12/2021 09:49

Så er det Gud der giver hellig ånd eller er det dig ?
Indsendt af: Hanskrist

Re: Udvikling eller skabelse? - 26/12/2021 12:31

Citat:
Gerth:

Det guddommelige er i mig og jeg er i Det guddommelige, så der er i virkeligheden ingen giver og modtager, fordi jeg og Det guddommelige er et, hvor åbenbaring sker igennem skabelsen. Helligånden omtales i Biblen som en gave til folket ligesom, at mit liv er viet for jer og således også sammen med en´ guddom. Åndeligt arbejde og samarbejde er således kærlighed.



Apropos hvad jeg skriver i en anden tråd "Åndelig føde" så er du Gerth for meget i ESSENS og din EKSISTENS fører en SKYGGE tilværelse i dit liv (noget jeg har påpeget før det der ligger i mørket - din skygge side).

Du opløser dig selv i ESSENS og glemmer at forstå og realisere din EKSISTENS.

Og når du gør et forsøg på at springe ud i EKSISTENS så kommer der et indslag om prostitution og du adskiller sex på det skammeligste fra KÆRLIGHED og det MENINGS FYLDTE GIVENDE.

Mit råd til dig Gerth er at du skal passe på med ikke at lade din EKSISTENS gå til grunde i ESSENS.

Ta hul på din EKSISTENS - få begyndt med at leve og glem lidt dine mange tanker og spekulationer om Det guddommelige er i mig og jeg er i Det guddommelige.


-0-0-0-

Du er for meget i ESSENS (Det guddommelige er i mig og jeg er i Det guddommelige) - og for lidt i EKSISTENS.

Din ESSENS opløser din EKSISTENS.

Find en bedre balance mellem ESSENS og EKSISTENS.


-0-0-0-

Du skriver at du har en udmærket økonomi men at du bor et sted med larm for naboerne hvor nogle har psykiske udfordringer og stof misbrug.

Okay skal du virkelig finde dig i at bo et sådant sted der slider på dig?

Nej du skal med din udmærkede økonomi finde et nyt sted at bo - og dermed har du taget hul på din EKSISTENS - dit liv.

💦🏊🚴🏃💕


Program erklæring for at fremme EKSISTENS:

The third creative revelation in the Spirit will have no holy scripture ; it will be no voice from on high; it will be accomplished in man and in humanity - it is an anthropological revelation, an unveiling of the Christology of man . God awaits the anthropological revelation from man and man cannot expect to have it from God. And one cannot merely wait for the third revelation; man must accomplish it himself, living in the Spirit; accomplish it by a free, creative act. In this act everything transcendent will become immanent. The third anthropological revelation, in which the creative mystery of man will be revealed, is man's final freedom. Man is quite free in the revelation of his creativeness. In this fearful freedom lies all the god-like dignity of man, and his dread responsibility. The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch


the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch

the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch

the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch


DARING TO DO: at turde flytte til et bedre sted at bo og leve - trives i det daglige.


Tør du det? Har du modet på det? Og har du overvejet hvor så at flytte hen? Hvor kunne du tænke dig at bo - slå dig ned???
Indsendt af: Hanskrist

Re: Udvikling eller skabelse? - 26/12/2021 13:13

Citat:
Gerth: Jeg rammes ikke af din ubevidst projektion mod mig ligesom et spejl.



Jeg projicerer ikke min ven men taler forstandigt til dig - dig der har et fuldstændig forkvaklet syn på sex som du aldrig nogensinde har givet udtrykt for kunne forbindes med KÆRLIGHED og MENING (TROFASTHED og ønsket om at lære et andet menneske at kende).

+ annoncer om kærlighedsløs prostitution hører efter min mening ikke hjemme her hvor vi forsøger at tale seriøst om KÆRLIGHED og MENING - den menneskelige eksistens.

Sex uden KÆRLIGHED og FORELSKELSE er MENINGSLØST - og hvorfor skal vi være vidner til at du ligefrem skilter med at du ikke kan finde ud af tingene og er på Herrens mark - fuldstændig faret vild her i livet.

Du har brug for hjælp og jeg forsøger her at give dig lidt vejledning men jeg tror ikke det er nok.

Din chance er at du tar dig sammen og gør noget ved din EKSISTENS - dit liv.

Du bliver uklar i hovedet af at gøre ensidigt ophold i ESSENS (det guddommelige Helligånden og mennesket er et) - du skal ud i EKSISTENS - have den nødvendige balance mellem ESSENS og EKSISTENS.

Kun gennem dine EKSISTENTIELLE tiltag kan du blive klar i hovedet - og når du bliver mere og mere klar i hovedet vil du også bedre kunne finde ud af det du idag er fuldstændig forvirret omkring, nemlig din seksuelle identitet og det med sex og kærlighed og mening.

Du har en meget mørk side og det skyldes at din EKSISTENS er ikke undersøgt - derfor ligger flere ting hen i det ubevidste fordi du ingen erfaringer gør dig med EKSISTENSEN.

PØJ PØJ - se at komme igang du forvirrede menneske.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 26/12/2021 13:29

Det vil sige at du mener at du er fuldkommen / Guddommelig, det viser Biblen helt klart at der kun har været en der var nemlig Kristus.
Indsendt af: Hanskrist

Re: Udvikling eller skabelse? - 26/12/2021 13:53

Ifølge Jesus og Paulus er det ikke at efterligne Jesus der gør os fuldkomne - men i kraft af at vi lader Gud komme til i vores liv.

Vores fuldkommenhed har vi fra Gud - i kraft af Guds Ånd. Ikke igennem en efterligning - og begyndte vi at efterligne Jesus ville vi glemme Gud igennem at vi kom på overarbejde 24/7 med at efterligne Jesus. Så det går simpelthen ikke Gerth - her er noget du har misforstået om Jesus og Paulus.


2 Kor 3:


Begynder vi nu igen at anbefale os selv, eller har vi som visse andre brug for anbefalingsbreve til eller fra jer? Nej, I er selv det brev, der står skrevet i vore hjerter, og som kendes og læses af alle mennesker, så det er klart, at I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.

En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.




💦🏊🚴🏃💕


❤️🙏💕
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 26/12/2021 15:01

Jesus er det eneste fuldkommende menneske der har været på jorden, foruden Adam og Eva, men de syndede og derved blev de ufuldkommende.

Og det er ikke Jesus fuldkommenhed vi skal efterligne, det er hans gerninger.
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 26/12/2021 22:10

Jeg bliver nødt til at grine Gerth griner Godt gået. Drik lidt mere...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 26/12/2021 23:35

Kære Gerth

Du har potentialet til at blive noget stort heart Men du vil vandre rundt i en fortabt verden ler Hvad kan jeg gøre ved det 🍺




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 27/12/2021 00:13

Kære Gerth

Du har vækket mig op tommelop Vi taler i kodesprog ler Jeg er med dig hele vejen heart Lad os sprede lidt glæde...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 27/12/2021 00:28

Kære Gerth

Jeg faldt og sikke et fald trist Vil du være efter mig resten af livet hjælp Hvad siger du til min bekendelse heart

http://thelightuniversal.org/page15.html

Måske er der mere mellem himmel og jord end man lige skulle tro...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 27/12/2021 02:43

Kære Gerth

Jeg faldt og sikke et fald trist Vil du være efter mig resten af livet hjælp Hvad med min bekendelse heart

http://thelightuniversal.org/page15.html

Måske er der mere mellem himmel og jord end man lige skulle tro...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Anonym

Re: Udvikling eller skabelse? - 27/12/2021 10:53

Kære Gerth

Jeg er træt og vil bare ønske dig en god dag...




Your friend forever

Jan