annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 438 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 22 af 42 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34829 - 13/02/2022 22:27 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Hej Somo (fred være med dig)

Jeg tænker i disse baner...

https://vandrermotlyset.net/Onsket%20Gud%20Jesus%20dod.html

https://vandrermodlyset.dk/50-jesu-korsfaestelse/

Hvad er vi uenige om...

https://www.youtube.com/watch?v=Wnfl6ZuZgrg

Hvorfor skulle Jesus ikke være blevet korsfæstet? Fordi det står i Koranen? Var Muhammad vidne til noget som helst? Hvem var vidner...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-27/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxvii/

Det er et interessant værk...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-33/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxxiii/

Forstår ikke lige dette...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/34768/somo.html#Post34768

Kan du forklare det med selveksperimenter for mig...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#34830 - 14/02/2022 09:53 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1461
Den originale kopi af Koranen blev set af hundredvis af ledsagere, fordi de skrev denne kopi, ligesom nogle af dem, fra profetens mund, mens han levede

Profeten Muhammed, fred være med ham, var analfabet, men han lærte Koranen udenad og glemte den ikke, og folket reciterede den hele sit liv indtil hans død



Og også




Det skal ikke glemmes, at der eksisterer en gammel korankopi, som overgår til at være en af ​​de utmanske kopier. Det ligger i Istanbul og stammer fra 650'erne (Uthman døde i 656).
Historisk analyse af Koranen: her

Retfærdige mennesker vidnede om den ekstreme præcision af kompileringen af ​​Koranen og sandfærdigheden og grundigheden af ​​dens overførsel. Den engelske orientalist Sir William Muir sagde: dens kompilering. De forskellige dele blev sat sammen på en yderst enkel måde og uden affeteri. Vi finder ikke i denne samling aftryk af en hånd, som ville have bragt et talent eller en ordre. Det vidner om kompilatorens tro og hans dedikation til det, han kompilerer, fordi han ikke turde gøre mere end at tage disse hellige vers og sætte dem efter hinanden. " As-Siddîq Abû Bakr af Mohammad Husayn Haykal, s. 332.

"Koranens moralske forskrifter er fremragende. Næstekærlighed, velgørenhed, gæstfrihed, mådeholdenhed i ønsker, troskab mod det givne ord, kærlighed til næste, respekt for forældre, beskyttelse af enker og forældreløse børn, , . ”Gustave Le Bon (1884) - Arabernes civilisation.
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\





Er petroleum/olie profeteret i Koranen?





FORMATION OF PETROLEUM IN HOLY QURAN

FORMATION OF PETROLEUM IN HOLY QURAN

BISMILLAHIR RAHMANINIR RAHEEM (In the Name of Allah Most gracious Most merciful)

How Petroleum/ Gas Formed?

As we all know, the formation of petroleum can be easily explained in three steps.

Step 1 - All of the oil and gas we use today began as microscopic plants and animals living in the ocean millions of years ago. As these microscopic plants and animals lived, they absorbed energy from the sun, which was stored as carbon molecules in their bodies. When they died, they sank to the bottom of the sea. Over millions of years, layer after layer of sediment and other plants and bacteria were formed

Step 2 - As they became buried ever deeper, heat and pressure began to rise. The amount of pressure and the degree of heat, along with the type of biomass, determined if the material became oil or natural gas. More heat produced lighter oil. Even higher heat or biomass made predominantly of plant material produced natural gas.

Step 3 - After oil and natural gas were formed, they tended to migrate through tiny pores in the surrounding rock. Some oil and natural gas migrated all the way to the surface and escaped. Other oil and natural gas deposits migrated until they were caught under impermeable layers of rock or clay where they were trapped. These trapped deposits are where we find oil and natural gas today.

Allah (SWT) says this in his holy Quran as follows,
“Glorify the Name of your Lord, the Most High: He Who created and molded; He Who determined and guided; He Who brings forth green pasture, then makes it blackened stubble. (Qur'an, 87:1-5)”

The three elements identified in the first four verses of Surat al-A'la parallel the formation of petroleum. It is quite likely that the term "almaraa," meaning pasture or meadow, refers to the organically-based substances in the formation of petroleum. The second word of note in the verse is "ahwa," used to describe blackish-green, greenish-black, dark or sooty colours. This word can be thought of as describing the waste plant matter accumulated underground gradually turning black, since these words are supported by a third word, "ghuthaan." The word "ghuthaan" translated as stubble, can also mean flood-water plants, plants brought together by waste matter being collected and dispersed around valleys, rubbish, leaves or foam. In addition to the connotation of "vomiting out" implied in the word, it may also be translated as "to flood forth vomited matter," and describes the way that the earth "vomits" forth petroleum. In fact, in the light of the formation of petroleum, the way it emerges, its foam-like appearance and its colour, one can better see with what wisdom were employed the words in the verses.

As has been discussed, the plant in the verse turning into a dark and viscous liquid bears a strong resemblance to the formation of petroleum. The description of such a formation over many years, at a time when the formation of petroleum was unknown, is without doubt another proof that the Qur'an is the revelation of Allah.

http://scieneislam.blogspot.com/2012/11/formation-of-petroleum-in-holy-quran.html



Er petroleum/olie profeteret i Koranen?

https://www.reddit.com/r/islam/comments/4lfvlj/is_petroleumoil_prophesied_in_the_quran/
Top Svar Citer
#34831 - 14/02/2022 09:53 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1461


Hvorfor ofrede faderen ikke sig selv i stedet for at sende sin søn?

i Matthæusevangeliet 16-27: For Menneskesønnen skal komme i sin faders herlighed sammen med sine engle, og da vil han gengælde enhver efter hans gerninger.

. Kristus beslutter selv, at hver person vil blive belønnet i henhold til hans handlinger. Dette modsiger arvelig synd og frelse ved korsfæstelse, fordi teksten indikerer, at frelse er ved arbejde og ikke ved korsfæstelse

Han vil ikke bære folkets synder


Ezekiel 18:20-
Ny international version


20 The one who sins is the one who will die. The child will not share the guilt of the parent, nor will the parent share the guilt of the child. The righteousness of the righteous will be credited to them, and the wickedness of the wicked will be charged against them.

20 Den, der synder, er den, der skal dø. Barnet vil ikke dele forælderens skyld, og forælderen deler heller ikke barnets skyld.

Og hvorfor, hvorfor og hvorfor Paulus' fup og kirken aldrig ender


Og Paulus, Kristi første fjende, opfandt historien om forløsning og korsfæstelse
Det er en hedensk myte, og sandheden er, at Kristus ikke døde





. Svært at forestille sig. På den ene side har vi Matthæus, Markus, Lukas og Johannes, der fortæller os. . . åh, undskyld mig. Jeg mente at sige, vi har Anonymous, Anonymous, Anonymous og Anonymous, der fortæller os. . . hvad? Hvad fortæller de os? At de ikke engang kan blive enige om, hvad Jesus bar, drak, gjorde eller sagde? Når alt kommer til alt, fortæller Matthæus 27:28 os, at de romerske soldater klædte Jesus i en karminrød kappe. Johannes 19:2 siger, at det var lilla. Matthæus 27:34 siger, at romerne gav Jesus sur vin blandet med galde. Markus 15:23 siger, at det var blandet med myrra. Mark 15:25 fortæller os, at Jesus blev korsfæstet før den tredje time, men Johannes 19:14-15 siger, at det var "omkring den sjette time.

Er dette Gud?
Nej selvfølgelig

På trods af de klare vers i Bibelen,
Kristus er blot en Guds profet

De forlader det og vender om overtro skrevet af ukendte mennesker, der fortæller opdigtede historier om Kristus

Pris til Allah, Verdens Herre. Tilbedelsen af ​​en muslim er den perfekte Gud, som ikke er underlagt sine skabninger.




هل مات عيسى من اجل خطايانا؟ الشيخ خالد ياسين
https://www.youtube.com/watch?v=ZLcVlwiqnTs

هل مات المسيح من أجل خطايانا؟ - د. لورنس براون
https://www.youtube.com/watch?v=bSZP61IVp8U
Top Svar Citer
#34832 - 14/02/2022 11:27 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hej Somo.
Jeg forstår ud fra, hvad du skriver om fossil olie, at jeres profet Muhammed intet anede om den klimabelastning, der er en følge af afbrænding af fossil olie.
Det samme gælder nok også Jesus Kristus.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#34833 - 14/02/2022 12:15 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Du/I Somo gør det samme som ateisterne, først opfatter I, hvad I læser i Bibelen som børn opfatter tingene - det næste I så gør er at tilbagevise og latterliggøre den barnlige opfattelse tingene I selv gjorde jer skyld i fra først af.

Hvor intelligent er dette lige?

Hvad får vi ud af det?


Først opfatter vi tingene naivt barnligt uden overhovedet at udvise nogen som helst forståelse for hvad der egentlig er på tale - dernæst angriber vi disse vores egne barnlige opfattelse tingene. Jeg synes det er trivielt og fuldstændig ufrugtbar at gå til sagen (menneskets SPIRITUALITET) på den måde.

En bedre måde at angribe tingene var den videnskabelige undersøgende nysgerrige tilgang.

At mennesket er et frit religiøst spirituelt beåndet (højt begavet) begejstret og kreativ væsen fyldt med entusiasme og glæde og musik og sang er en kendsgerning - og at mennesket ikke ønsker at gøre næsten noget ondt men gerne vil elske andre mennesker, forsøge efter bedste evne at være ikke bare retfærdig men også være hjælpsom og fornuftig samarbejdende. Alt det vi møder hos Paulus for fuld udblæsning.

Både Jesus og Paulus arbejder for at give mennesket dets religiøse spirituelle autonomi og skabende frihed tilbage - at ophæve den uretmæssige styring og undertrykkelse vi udsættes for og hjælpe os frem til at vi ikke underkaster os falske ideer om Gud og det guddommelige - hvorfor Jesus Kristus største fortjeneste er at bringe os i vores frie rette forhold til Gud.

Mennesket skal ikke underkaste sig hvad der umuligt kan være fra Gud af.
Og hvordan undgår vi så falsk ydmyghed og falsk underkastelse hvad der umuligt kan være fra Gud af? Jo ved at vi åbner op for at hvert enkelt menneske står i samme frie kærlige skabende forhold til Gud som Jesus Kristus. Således er LOVEN ikke længere vores OPDRAGER men KRISTUS - de nye skabninger vi er i og med Begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Den historiske begivenhed KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus for omkring 2000 år siden der er "klippen" eller fundamentet og kilden til de kristne samfund og det at være KIRKE i verden - bygget eller bestående af levende sten = mennesker grebet og drevet af Ånden - Gud HelligÅnden, se 2 Kor 3 - er en kendsgerning og uanset om andre religioner skulle have misundelses ønsker om at Gud vil udslette de kristne og kirkerne - så er disse dommedags ønsker ateistisk ondskabsfuld menneskeværk og er bestemt ikke fra Gud af. Det er barnligheder der kan bo i mennesker der bliver psykotiske (formørkede og forbistrede i deres sind) af at leve dag ud og dag ind i teologisk spekulation uden at få dagslys i øjnene (til sidst kan de ikke se og sanse mere men kun tænke teologisk teoretisk spekulativt) og uden at gå ud i verden og udføre et stykke hæderligt arbejde med deres hænder og krop. Vi der beskæftiger os med de religiøse spirituelle åndelige erfaringer og spørgsmål vi må aldrig udvikle os væk fra virkeligheden og ind i teologisk teoretisk spekulation. Vi skal holde hinanden fast på altid at bevare forbindelsen til det pulserende liv hvor der er masser af praktiske opgaver der skal løses hvis vi skal finde ud af at leve sammen fredeligt med hinanden.

Vi må aldrig blive idioter der konstant er væk i verdensfjern teologisk spekulation - vi skal bevare en videnskabelig praktisk indstilling til alt og vi skal selv bidrage med et stykke håndværk og praktisk arbejde hver dag - vi må aldrig forsvinde ind i sindet og her få mærkelige idéer og tanker om alting.

Vi skal stå med begge ben på jorden og mærke hjertet ❤️ banke og pulsen slå når vi arbejder sammen om at løse praktiske opgaver - der er så meget vi skal hjælpe hinanden med - og det er her omkring hvad vi skal hjælpe hinanden med at vi skal have vores tanker -- ikke oppe i teologisk spekulation - den tid hvor vi fyldte hinandens hoveder med teologisk spekulation og teori er overstået. Idag er SPIRITUALITET en videnskabelig disciplin - som vi kan forstå og endda på videnskabelig vis undersøge.

Så konkret var det religiøse spirituelle (åndelige) allerede for Jesus og Paulus - den ene tømrer og den anden teltmager. Det var en folkebevægelse og sådan vil det være i dag og ud i al fremtid og jeg er blot en af en million milliard andre der fører vidensbyrd for at de religiøse spirituelle spørgsmål er håndgribelige praktiske og forståelige og som kan underkastes videnskabelige undersøgende studier om det er hvad vi skulle ønske.

Vi skal ikke sidde her som voksne mennesker og i fuld alvor bilde hinanden ind at fx de omtalte dommedags profetier er andet end ateistiske ondskabsfulde hævngerrige menneskelige psykotiske fantasier - ihvertfald er de ikke fra Gud ej heller "muslimernes Gud". Enhver kan se de er urene og ateistiske disse dommedags profetier og at Gud aldrig vil kunne være racist endsige ville udslette to religioner han selv står bag oprindelsen til. Hvis noget er fra Gud er det fredeligt og næstekærligt og fyldt med empati og forståelse og ikke mindst anerkendelse og respekt for at mennesker netop er forskellige - mennesker er ikke ens og Gud ønsker ikke en ensartet homogen menneskehed men diversitet differens og forskellighed = personligheder - altså mangfoldighed.


1 Kor 2:

Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.



2 Kor 3:

I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.
En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 22 af 42 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 41 42 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Den olympiske flamme fortsætter rejsen ..
27/04/2024 12:22
31-årig anholdt efter at have været p..
27/04/2024 12:20
Ukraines udenrigsminister om manglende l..
27/04/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk