annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 42 < 1 2 3 4 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33467 - 10/10/2021 00:25 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej somo.
Du skriver:
Citat:
en person vælger at gøre ondt eller godt med sin frie vilje
Min replik:
Dén "køber" jeg ikke!
Den frie vilje har ikke megen styrke i forhold til psykens ubevidste kræfter.
Bruger vi andre ikke vore medmenneskelige muligheder her, synes jeg vi svigter.
Det er derfor jeg bruger udtrykket barbarisk, når vi blot fordømmer, og ikke søger at hjælpe, mennesker, der "kommer galt afsted".

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33468 - 10/10/2021 13:20 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Arne Thomsen]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441

Og som jeg sagde, viste Gud denne forbryder det gode og det ondes vej, men den kriminelle valgte den ondes vej

Gud fortalte ham ikke at dræbe, voldtage eller stjæle mennesker

Og også Gud gav ham mange gaver og var tålmodig med ham, indtil han vender tilbage til det gode vej
og gav ham styrke, sundhed og grund til at skelne mellem rigtigt og forkert.

Barbarisme er den manglende evne til at etablere retfærdighed og lade kriminelle ustraffet dræbe, stjæle og voldtage


Eksempel

Nogen der dræbte dine børn og din kone
Vil du give ham blomster og kysse ham på kinderne?
Eller vil du ty til loven for at få retfærdighed?

Hvorfor vil du ikke have, at Gud anvender retfærdighed over hans skabelse i det hinsidige?


Kan Gud skabe en sten Han ikke selv kan bære? (fejlbehæftet spørgsmål)

https://www.youtube.com/watch?v=CC0nfiuiKLs
Top Svar Citer
#33469 - 10/10/2021 14:23 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Du stiller mig spørgsmålet:
Citat:
Hvorfor vil du ikke have, at Gud anvender retfærdighed over hans skabelse i det hinsidige?
Mit svar:
Det har jeg aldrig påstået. Det er din "opfindelse".

Mit faktiske spørgsmål - som du øjensynlig viger udenom - er:
Hvorfor vil du ikke hjælpe mennesker, der er "kommet galt afsted" - og alene straffe dem?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33470 - 10/10/2021 17:14 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Arne Thomsen]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441
Hvorfor vil du ikke hjælpe mennesker, der er "kommet galt afsted" - og alene straffe dem?




Ikke min opfindelse, men for at rette nogle menneskers misforståelser om islam

I islam, som jeg fortalte dig, hjælper Gud mennesker og lukker aldrig sin dør foran synderen, før han omvender sig oprigtigt, og synderen ikke vender tilbage til at skade mennesker igen.

I islam samarbejder mennesker om at hjælpe synderen og guide ham på den rigtige vej, hvad enten det er materielt eller moralsk

I islam

Gud straffer kun de skyldige i islam og skader ikke de uskyldige





Logisk, rationelt og videnskabeligt er synd ikke arvet fra faderen til hans søn, fordi den er en del af de erhvervede handlinger, som ikke er arvet. Hvis din far har syndet, arver du hans synd, som du arver farven på hans øjne. ? Hvis faderen har valgt at være kriminel, betyder det så, at hans søn vil arve den natur, der er i faderen fra ham? På samme måde, hvis faderen er god, betyder det ikke nødvendigvis, at sønnen bliver god, for han arvede sin fars natur.


Tro på arvesynd. modsiger guddommelig retfærdighed. Det er fordi den retfærdige Gud straffer et menneske for det, de har gjort, ikke for det, deres far eller bedsteforældre har gjort.

https://www.youtube.com/watch?v=PXPpUjW5zRY
Top Svar Citer
#33477 - 11/10/2021 07:15 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441
Der er en forskel mellem patienten uden bevidsthed og vilje, og denne person begik forbrydelserne
Denne person kan ikke straffes, men vi behandler denne person

Men en person ødelægger sine kropsdele af sig selv og af sin egen vilje
Så begår denne person forbrydelser og ødelægger menneskers liv

Denne person skal straffes og behandles
af hensyn til at beskytte samfundet




Overraskende nok tror kristne på arvesynden
Hvordan svarer dette til tolerance?


Muslimer tror ikke på blodofring, og de tror ikke på, at en hellig mand som Jesus skulle dø en så grusom og ydmygende død. Han bærer menneskehedens synder, mens han er uskyldig

Det er bedre for Gud at tilgive uden blodsudgydelse, fordi han er i stand til at gøre det,

i islam tilgiver Gud uden at dræbe en uskyldig person og uden at udgive blod.

Gud straffer kun dem, der begår synd, og straffer ikke de undertrykte






Tro på arvesynd. modsiger guddommelig retfærdighed. Det er fordi den retfærdige Gud straffer et menneske for det, de har gjort, ikke for det, deres far eller bedsteforældre har gjort. Bibelen siger i Ezekiel 18 / 20-21: Den Sjæl, der synder, den skal dø; Søn skal ikke bære Faders Misgerning, ej heller Fader Søns. Over den retfærdige skal hans Retfærdighed komme, over den gudløse hans Gudløshed.


Denne tekst angiver hvert enkelt menneskes ansvar for sin synd og nægter således arvesynd.

Og i Mattæus 16-27: og da skal han betale enhver efter hans Gerning.

. Kristus bestemmer selv, at hver person vil blive belønnet i henhold til sine handlinger. Dette modsiger arvesynd og frelse ved korsfæstelse, fordi teksten angiver, at frelse er ved arbejde og ikke ved korsfæstelse
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 42 < 1 2 3 4 ... 41 42 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk