Mellemrummet 15820860
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394771
Et andet syn 2000374
Åndelig Føde 1576324
Jesu ord 1531253
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
2 registrerede somo ,(1 usynlig), 143 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: tegn og begivenheder / beviser på islam

Den originale kopi af Koranen blev set af hundredvis af ledsagere, fordi de skrev denne kopi, ligesom nogle af dem, fra profetens mund, mens han levede

Profeten Muhammed, fred være med ham, var analfabet, men han lærte Koranen udenad og glemte den ikke, og folket reciterede den hele sit liv indtil hans død

Og også

Det skal ikke glemmes, at der eksisterer en gammel korankopi, som overgår til at være en af ​​de utmanske kopier. Det ligger i Istanbul og stammer fra 650'erne (Uthman døde i 656).
Historisk analyse af Koranen: her

Retfærdige mennesker vidnede om den ekstreme præcision af kompileringen af ​​Koranen og sandfærdigheden og grundigheden af ​​dens overførsel. Den engelske orientalist Sir William Muir sagde: dens kompilering. De forskellige dele blev sat sammen på en yderst enkel måde og uden affeteri. Vi finder ikke i denne samling aftryk af en hånd, som ville have bragt et talent eller en ordre. Det vidner om kompilatorens tro og hans dedikation til det, han kompilerer, fordi han ikke turde gøre mere end at tage disse hellige vers og sætte dem efter hinanden. " As-Siddîq Abû Bakr af Mohammad Husayn Haykal, s. 332.

"Koranens moralske forskrifter er fremragende. Næstekærlighed, velgørenhed, gæstfrihed, mådeholdenhed i ønsker, troskab mod det givne ord, kærlighed til næste, respekt for forældre, beskyttelse af enker og forældreløse børn, , . ”Gustave Le Bon (1884) - Arabernes civilisation.
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Er petroleum/olie profeteret i Koranen?

FORMATION OF PETROLEUM IN HOLY QURAN

FORMATION OF PETROLEUM IN HOLY QURAN

BISMILLAHIR RAHMANINIR RAHEEM (In the Name of Allah Most gracious Most merciful)

How Petroleum/ Gas Formed?

As we all know, the formation of petroleum can be easily explained in three steps.

Step 1 - All of the oil and gas we use today began as microscopic plants and animals living in the ocean millions of years ago. As these microscopic plants and animals lived, they absorbed energy from the sun, which was stored as carbon molecules in their bodies. When they died, they sank to the bottom of the sea. Over millions of years, layer after layer of sediment and other plants and bacteria were formed

Step 2 - As they became buried ever deeper, heat and pressure began to rise. The amount of pressure and the degree of heat, along with the type of biomass, determined if the material became oil or natural gas. More heat produced lighter oil. Even higher heat or biomass made predominantly of plant material produced natural gas.

Step 3 - After oil and natural gas were formed, they tended to migrate through tiny pores in the surrounding rock. Some oil and natural gas migrated all the way to the surface and escaped. Other oil and natural gas deposits migrated until they were caught under impermeable layers of rock or clay where they were trapped. These trapped deposits are where we find oil and natural gas today.

Allah (SWT) says this in his holy Quran as follows,
“Glorify the Name of your Lord, the Most High: He Who created and molded; He Who determined and guided; He Who brings forth green pasture, then makes it blackened stubble. (Qur'an, 87:1-5)”

The three elements identified in the first four verses of Surat al-A'la parallel the formation of petroleum. It is quite likely that the term "almaraa," meaning pasture or meadow, refers to the organically-based substances in the formation of petroleum. The second word of note in the verse is "ahwa," used to describe blackish-green, greenish-black, dark or sooty colours. This word can be thought of as describing the waste plant matter accumulated underground gradually turning black, since these words are supported by a third word, "ghuthaan." The word "ghuthaan" translated as stubble, can also mean flood-water plants, plants brought together by waste matter being collected and dispersed around valleys, rubbish, leaves or foam. In addition to the connotation of "vomiting out" implied in the word, it may also be translated as "to flood forth vomited matter," and describes the way that the earth "vomits" forth petroleum. In fact, in the light of the formation of petroleum, the way it emerges, its foam-like appearance and its colour, one can better see with what wisdom were employed the words in the verses.

As has been discussed, the plant in the verse turning into a dark and viscous liquid bears a strong resemblance to the formation of petroleum. The description of such a formation over many years, at a time when the formation of petroleum was unknown, is without doubt another proof that the Qur'an is the revelation of Allah.

http://scieneislam.blogspot.com/2012/11/formation-of-petroleum-in-holy-quran.html

Er petroleum/olie profeteret i Koranen?

https://www.reddit.com/r/islam/comments/4lfvlj/is_petroleumoil_prophesied_in_the_quran/
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Kristi himmelfart
af Tikka
09/05/2024 14:10
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Svensk politi advarer: Kriminelle rekrut..
09/05/2024 14:32
FN: 80.000 er flygtet fra Rafah de senes..
09/05/2024 13:36
Odense godkender byggeri af Novo Nordisk..
09/05/2024 13:28
Cyperns udenrigsminister: Første skib m..
09/05/2024 13:18
Motorvej ved Horsens genåbnet efter uhe..
09/05/2024 12:33
Nyheder fra Religion.dk