annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15712418
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384326
Et andet syn 1993571
Åndelig Føde 1531366
Jesu ord 1525947
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
2 registrerede somo, Arne Thomsen 467 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 245 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32342 - 31/05/2021 06:58 At fødes påny [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Citat:
Hvad forstås der ved hard core KRISTUS TROENDE – og hvordan er man det uden tro


Citat:
Gennem Erfaringer med ÅNDEN. Der er ingen grund til at tro som at tro på noget. Men at være modig og turde lade Ånden begynde at arbejde i os og lade sig drive af ÅNDEN.

Jeg bruger her ÅNDEN som Paulus, altså det dækker over Gud Helligånden og Guds Ånd - og dette at være i KRISTUS er også lig med at have ÅNDEN og at være født påny af GUDS ÅND.


At fødes på ny forstås bibelsk at blive født ovenfra – og de som mener at blive det, vil ifølge bibelen komme i himlen når de dør til et evigt liv – så denne fødsel er en betingelse for at kunne se guds rige. Tror du på det?

Citat:
Der var et menneske, en af farisæerne, ved navn Nikodemus, medlem af jødernes råd. Han kom til Jesus om natten og sagde til ham: »Rabbi, vi ved, du er en lærer, der er kommet fra Gud; for ingen kan gøre de tegn, du gør, uden at Gud er med ham.« Jesus svarede ham: »Sandelig, sandelig siger jeg dig: Den, der ikke bliver født på ny, kan ikke se Guds rige.«
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/3

***

Top Svar Citer
#32344 - 31/05/2021 09:09 Re: At fødes påny [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Meget af hvad du fremfører strider overhovedet ikke nødvendigvis imod hvad jeg har skrevet. Men,,,


Dine tre indlæg er bibelfundamentalistisme - du tar udgangspunkt i Bibelen som du ud fra læsninger gennem mange år danner dig nogle trosforestillinger som du bare har lært skal være sådan (din facitliste). Og du spørger ikke dig selv om du selv har suveræne umiddelbare erfaringer, Gudserfaringer, der kunne støtte op herom.

Det kan ikke være rigtig at det er forbigået din næse at jeg netop ikke er bibelfundamentalistisk orienteret, jeg grunder det på mine Gudserfaringer som også Paulus og Jesus og de første kristne gjorde, de var så lykkelige at ingen bibel fandtes.



Jeg tror du gør det for din egen skyld, ikke for at samtale og debattere med mig - men for nærmest tvangsmæssigt at overbevise dig selv om at tro og kristendom er knyttet til at man lærer at huske hvad der står i Bibelen og kan man det så nogenlunde eller måske endda specielt godt, så er man i nærheden af hvad kristendom dækker over, et kristent trosliv og dets SPIRITUALITET.

Men nej længere væk fra Paulus og Jesus og de første kristne kan vi ikke have bevæget os.

Så ikke så mærkeligt at du siger du ikke er kristen (for ved Gud du ikke er) og at det hele er hjernespind - ja det er det for dig (og andre bibelfundamentalister), men jo bestemt ikke for langt de fleste andre kristne i verden der ikke funderer deres kristne tilhørsforhold på Bibelen men på Gud som de har med ombord i deres liv og lever med, i en kreativ dynamisk frugtbar relation, udenom bibelkonkordantiske mentale skabte trosforestillinger.

Den oplevelse du har fået af at læse i Bibelen er blevet som hvad spiritus er for en alkoholiker. Det er en afhængighed hvor din alkoholisering er lig med dit bibelkonkordantiske mentale trosforestillingsliv.

Det medfører vildt mange mærkelige udtalelser som:

Jeg er ikke kristen

Det hele er hjernespind

Etc etc etc

Her er kun at sige, at for dig er det tydeligvis - men du er så ej heller i nærheden af de kristnes trosliv (liv med Gud) og deres SPIRITUALITET. Det er simpelthen bibelfundamentalisk rettroenhed dogmatisme du kører rundt i og det er et kætteri - her er Gud og SPIRITUALITET sat ud af spillet.


-0-0-0-0-0-

At læse dine indlæg ville være at synde imod Gud Helligånden - det ville være mentalt galskab at lade sig lokke fra livet og over i din bibelkonkordantiske mentale trosforestillingsliv.

Vi to ville ikke bare synde imod GUD HELLIGÅNDEN - men også imod vores gode menneskelige kontakt hvor vi dog indimellem kan tale frit om vores gudsliv.

Og det er hån mod mine indlæg de seneste dage - der er så stærke vidnesbyrd om et liv i KRISTUS og dets SPIRITUALITET.

-0-0-0-0-0-

Bibelfundamentalisme er fandens værk, djævlens værk, det er værre end ateisme. Men kristendom er noget helt tredje.

-0-0-0-0-0-

Nu har jeg bedt for Arne, og for Jørgen og nu må jeg altså også bede for dig Tikka.

I den grad jeg ville ønske du ville blive kristen og dermed vende dig væk fra dit syndige bibelkonkordantiske mentale trosforestillingsliv. Komme ud af hjernespind. Og en dag kunne erklære, nu er jeg født af Gud Helligånden, nu har jeg taget imod begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - og jeg står sammen med disse mennesker og vidner om dette det forunderlige ind i verden.

Jeg er ikke spydig, jeg mener det, hvor ville jeg ønske for dig som ovenfor jeg beskriver det, og jeg beder også for dig.

Der er ufattelig mange former for misbrug i verden. Alkoholisme og stoffer og sex og meditation og smertestillende og bibelfundamentalisme med mange flere.

Et menneske kan skam ofte et langt stykke af vejen fungere så nogenlunde med sit misbrug, men det forringer ens livskvalitet med den virkelighedsflugt og måde at slå tiden/livet ihjel på.

-0-0-0-0-

Det bedste vi to kan gøre er at ønske hinanden en go dag.

Ihvertfald har vi ikke fælles interesse i bibelfundamentalisme, det må du snakke med Jørgen om, eller æres med Arne om.

Enten skal vi snakke om livet, eller ægte paulinsk SPIRITUALITET - ægte entusiasme og begejstring - jeg vil ikke have mit liv formørket med bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger - der som en tung depressiv dyne beslaglægger mit sind.


Mange kærlige hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32345 - 31/05/2021 09:34 Tak [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900

Det skulle jo komme.

Godt du fik det sagt. Har jeg ventet på længe –

Tak for samvær og ha det godt –

Jeg syntes også, stedet virker som en depressiv dyne – nu er det sommer og det vil jeg nyde og skal rundt i landet og hilse på gamle og nye venner.

***
Top Svar Citer
#32346 - 31/05/2021 09:41 Re: At fødes påny [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Nå da da, nu NULSTILLER han - ham der "korsridderen", der kalder sig Hanskrist blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32347 - 31/05/2021 10:48 Re: Åndelig Føde [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du skrev i denne tråd - gengivet af Hanskrist i #32304 - 30/05/2021 00:55:
Citat:
Personligt tror jeg, at gud er skabt i menneskets billede, og at dette billede kan ta form efter den kultur man lever i ...
Nu, hvor jeres dialog synes at være afsluttet, blot en kort kommentar:
Dét, du udtrykker her, er helt tanker, jeg også har.
Jeg vil blot tilføje - som min mening - at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatte smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 245 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Alle beboere fra sammenstyrtningstruede ..
28/04/2024 15:14
Vil alligevel ikke lukke flyrute til Bor..
28/04/2024 15:10
Problemer med at logge på MitID
28/04/2024 15:02
Demonstranter går på gaden over hele A..
28/04/2024 14:26
Abbas forventer angreb mod Rafah i løbe..
28/04/2024 11:37
Nyheder fra Religion.dk