annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15857041
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397197
Et andet syn 2002226
Åndelig Føde 1595153
Jesu ord 1533599
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 262 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: At fødes påny

Meget af hvad du fremfører strider overhovedet ikke nødvendigvis imod hvad jeg har skrevet. Men,,,


Dine tre indlæg er bibelfundamentalistisme - du tar udgangspunkt i Bibelen som du ud fra læsninger gennem mange år danner dig nogle trosforestillinger som du bare har lært skal være sådan (din facitliste). Og du spørger ikke dig selv om du selv har suveræne umiddelbare erfaringer, Gudserfaringer, der kunne støtte op herom.

Det kan ikke være rigtig at det er forbigået din næse at jeg netop ikke er bibelfundamentalistisk orienteret, jeg grunder det på mine Gudserfaringer som også Paulus og Jesus og de første kristne gjorde, de var så lykkelige at ingen bibel fandtes.



Jeg tror du gør det for din egen skyld, ikke for at samtale og debattere med mig - men for nærmest tvangsmæssigt at overbevise dig selv om at tro og kristendom er knyttet til at man lærer at huske hvad der står i Bibelen og kan man det så nogenlunde eller måske endda specielt godt, så er man i nærheden af hvad kristendom dækker over, et kristent trosliv og dets SPIRITUALITET.

Men nej længere væk fra Paulus og Jesus og de første kristne kan vi ikke have bevæget os.

Så ikke så mærkeligt at du siger du ikke er kristen (for ved Gud du ikke er) og at det hele er hjernespind - ja det er det for dig (og andre bibelfundamentalister), men jo bestemt ikke for langt de fleste andre kristne i verden der ikke funderer deres kristne tilhørsforhold på Bibelen men på Gud som de har med ombord i deres liv og lever med, i en kreativ dynamisk frugtbar relation, udenom bibelkonkordantiske mentale skabte trosforestillinger.

Den oplevelse du har fået af at læse i Bibelen er blevet som hvad spiritus er for en alkoholiker. Det er en afhængighed hvor din alkoholisering er lig med dit bibelkonkordantiske mentale trosforestillingsliv.

Det medfører vildt mange mærkelige udtalelser som:

Jeg er ikke kristen

Det hele er hjernespind

Etc etc etc

Her er kun at sige, at for dig er det tydeligvis - men du er så ej heller i nærheden af de kristnes trosliv (liv med Gud) og deres SPIRITUALITET. Det er simpelthen bibelfundamentalisk rettroenhed dogmatisme du kører rundt i og det er et kætteri - her er Gud og SPIRITUALITET sat ud af spillet.


-0-0-0-0-0-

At læse dine indlæg ville være at synde imod Gud Helligånden - det ville være mentalt galskab at lade sig lokke fra livet og over i din bibelkonkordantiske mentale trosforestillingsliv.

Vi to ville ikke bare synde imod GUD HELLIGÅNDEN - men også imod vores gode menneskelige kontakt hvor vi dog indimellem kan tale frit om vores gudsliv.

Og det er hån mod mine indlæg de seneste dage - der er så stærke vidnesbyrd om et liv i KRISTUS og dets SPIRITUALITET.

-0-0-0-0-0-

Bibelfundamentalisme er fandens værk, djævlens værk, det er værre end ateisme. Men kristendom er noget helt tredje.

-0-0-0-0-0-

Nu har jeg bedt for Arne, og for Jørgen og nu må jeg altså også bede for dig Tikka.

I den grad jeg ville ønske du ville blive kristen og dermed vende dig væk fra dit syndige bibelkonkordantiske mentale trosforestillingsliv. Komme ud af hjernespind. Og en dag kunne erklære, nu er jeg født af Gud Helligånden, nu har jeg taget imod begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - og jeg står sammen med disse mennesker og vidner om dette det forunderlige ind i verden.

Jeg er ikke spydig, jeg mener det, hvor ville jeg ønske for dig som ovenfor jeg beskriver det, og jeg beder også for dig.

Der er ufattelig mange former for misbrug i verden. Alkoholisme og stoffer og sex og meditation og smertestillende og bibelfundamentalisme med mange flere.

Et menneske kan skam ofte et langt stykke af vejen fungere så nogenlunde med sit misbrug, men det forringer ens livskvalitet med den virkelighedsflugt og måde at slå tiden/livet ihjel på.

-0-0-0-0-

Det bedste vi to kan gøre er at ønske hinanden en go dag.

Ihvertfald har vi ikke fælles interesse i bibelfundamentalisme, det må du snakke med Jørgen om, eller æres med Arne om.

Enten skal vi snakke om livet, eller ægte paulinsk SPIRITUALITET - ægte entusiasme og begejstring - jeg vil ikke have mit liv formørket med bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger - der som en tung depressiv dyne beslaglægger mit sind.


Mange kærlige hilsner HansKrist
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
12/05/2024 20:41
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Putin vil skifte forsvarsministeren ud o..
12/05/2024 20:36
Ny leder i Nordmakedonien brugte landets..
12/05/2024 20:01
Trods protester lover Georgiens premierm..
12/05/2024 19:30
Hjuldamper fik motorstop mellem Silkebor..
12/05/2024 18:59
Kø på Vestmotorvejen efter uheld
12/05/2024 18:00
Nyheder fra Religion.dk