annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 523 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 22 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 21 22 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32641 - 02/07/2021 17:20 Re: Mennesket og verden [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Jeg forstår jo godt din logik - din "teologik" - men min holdning til det guddommelige er ikke som en "Spørge-Jørgen" - tværtimod - jeg finder det omsonst at søge at forstå - og jeg finder det rigtigt at glæde mig over også min lille væren i det guddommelige - en inspiration til altomfattende kærlighed - i stedet for endeløse spekulationer blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32642 - 02/07/2021 17:26 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver:
Citat:
Det har jeg forklaret detaljeret for dig hundredvis af gange. Jeg har penslet det ud for dig, i flere forskellige tværvidenskabelige udgaver, ud fra neurovidenskab, ud fra Jung, og fra et religionsfilosofisk synsvinkel, Tillich og Berdyaev --- blot læser du ikke mine svar, og derfor har jeg opgivet, men hvis du en dag skulle læse gamle indlæg, så findes mine forklaringer hvor du får tingene ind med teskeer,
Mit svar:
Dét har jeg alt sammen læst, og ser blot, at du søger at forklarer noget uforklaret med noget andet uforklaret.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32643 - 02/07/2021 17:36 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
sgu da ikke når jeg forklarer det i både en moderne:

neurovidenskabelig naturvidenskabelig forståelse

moderne psykologisk sprogbrug

i hverdagsdansk,

og i religionsfilosofisk sprogbrug,,

altsammen noget der fik Kræn-p til at sige flere gange at måden jeg forklarede kristendommen på var for mennesker med et moderne naturvidenskabelig verdensbillede,,

utallige har kippet med flaget, ikke bare Kræn-p, men et utal af andre mennesker,,

men du har aldrig reageret på hvad jeg skriver, og nu siger du som Simon at jeg "forklarer noget uforklaret med noget andet uforklaret" --- men det er præcist det stik modsatte jeg gør,,, hvorfor ellers hopper over i neurovidenskab, og moderne psykologi, og Jungiansk Psykologi, og hverdags dansk, at sige tingene på hverdags dansk, som et utal af spirituelle mennesker i Danmark har rost mig for,,,, fx sagde Dagmar Andreasen og en oversygeplejerske fra Roskilde, da de havde hørt på mig et par aftener når vi havde fri fra Jes Bertelsens undervisning i Nørresnede: du bliver større end Jes Bertelsen, fordi du kan forklare tingene på en enkel og forståelig måde på hverdags dansk sprog,,, hvilket jeg har fået at vide et utal af gange,,,

husker folk kom hen til mig og sagde, hvad du siger Hans er meget mere forståeligt end hvad præsten siger, og det virker ægte og autentisk, fordi du tydeligvis taler om noget du har gjort dig førstehånds erfaringer med her i livet, vi kan høre på din stemme at du ved hvad du taler om


du kan være uenig med mig, og sige at du ikke selv har erfaret de samme spirituelle forhold gøre sig gældende som Paulus, som undertegnede, som Gerth,,, men du kan ikke sige at du ikke forstår det, da det er forklaret i flere forskellige moderne videnskabelige sprog,

men du virker så blank, så blank, og du skriver jo også at du er blank på området, da du ingen erfaringer har af spirituelle åndelige forhold vi finder i Nye Testamente og som Paulus beskriver det et utal af gange, fx 1 Kor 2,,,,

hvordan vil du forstå Maslow' højdepunktsoplevelser uden af forstå Paulus, og ja alt hvad Maslow og humanistisk psykologi siger om selvaktualisering, selvrealisering, det finder vi igen hos Paulus når han taler om Gud Helligåndens a): frugter og de karismatiske åndsgaver der gerne flugter vores evneprofil, og så er der vores kald som kan være udenfor vores medfødte evneprofil, hvorfor mange mennesker undrer sig over det Gud kalder dem til, da de ikke føler de har evnerne til at føre dette ud i livet,,, noget vi hører om flere steder i bibelen


-0-0-0-0-


alt det her burde jeg slet ikke drøfte med dig Arne, da du aldrig har udvist nogen god forståelse tingene,

du er lige så blank som du også skriver at du er

og vi må tage dine ord til efterretning, troende, du er virkelig blank,,, har ikke det der ligner spirituel intelligens,,

hvilket du jo også skriver i hvert eneste indlæg at du ikke ejer

Tikka har også opdaget dit sludder om det guddommelige i alt, når du ingen åndelige spirituelle erfaringer overhovedet har og du benægter at vi mennesker overhovedet har åndelige spirituelle erfaringer,,, hvormed du også benægter dybdepsykologiens mange videnskabelige erkendelser som moderne neurovidenskab bekræfter mere og mere


-0-0-0-0-

Citat:
Arne:

Dét har jeg alt sammen læst, og ser blot, at du søger at forklarer noget uforklaret med noget andet uforklaret.


det samme sagde du om Paulus, selv om vor tids super star filosoffer, og ateister vender sig imod Paulus som de alle påstår har så meget at sige vores moderne verden idag,

når disse mennesker vender sig imod Paulus er det jo fordi han har talt tydeligt og ret fyldestgørende om "tingene" hvad begivenheden Kristus, den Gud Helligåndens Ny Væren og virke/virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus,

men du siger Arne at Paulus ingenting siger vi kan bruge og forstå, mens resten af verden af folk der har forstand på de her ting, de siger det modsatte,,,,

så mon ikke dine vanskeligheder med Paulus, også kommer til udtryk i at du ikke kan forstå hvad jeg siger,

der er simpelthen noget du ikke overhovedet har begreb om og forstår et ord af, og nok også derfor du har været væk i astrofysiske spekulationer al den tid jeg har kendt dig,, og der er godt nok ikke meget om astrofysik hos Paulus,,, eller i nye testamente, eller hos spirituelle religiøse moderne mennesker,,,, det er ikke ligefrem derud vi skal,,, hvorfor du er kommet så langt væk forstår jeg ikke,,,, men absurd nok kysser du ikoner også, uden at forstå en hujende fis af hvordan et KRISTUS ikon symbolsk kan forstås, ihvertfald kan man ikke vimse rundt om en ikon og sige det gir mening hvis man smider Paulus på porten,,, det gir simpelthen ingen mening overhovedet,,, så du er så absolut et stort vrøvlehoved Arne, eller hvad du siger, skriver, giver ingen mening overhovedet,, passer simpelthen ikke sammen, og jeg husker første gang hvor jeg opdagede det, for snart 18 år siden, hvor forfærdet jeg blev over at du havde den der kristus ikon med, når du tilsyneladende intet overhovedet forstod, af hvad der gemmer sig af levende symbolik, som er det eneste der giver mening, hvis man vimser rundt om et sådant Kristus Ikon

-0-0-0-0-0-

iøvrigt tror jeg Tikka er mere SPIRITUEL end hun giver udtryk for, og også som SPIRITUEL kan finde sig selv at tilhøre kristendommen,,, ihvertfald er dette mit håb


tænk med Tikka's store kendskab til bibelen, om hun var vild med 1 Kor 2 og fx Jung og HansKrist, ihvertfald noget af det HansKrist efter bedste evner forsøger at sige,,,, hvor store forudsætninger ville Tikka så ikke have for at være KIRKE i verden på en ny og spændende måde,,,

skrue en lille smule ned for bibelen og op for at være grebet af Ånden, forstå forskellen på Paulus ægte breve og de falske pastoralbreve,,, hvor en vis dogmatisk rettroenhed, skrift og bibelfundamentalisme pludselig viser sig,, hvilket fortæller os at vi er kommet noget på afstand af Paulus hvor ÅNDEN stadig var så overbevisende i sit virke og i sine gerninger at det var utænkeligt for Paulus at TROEN ikke var lig med at være grebet af Ånden og have Ånden og være drevet af Ånden,, den virkelighed var så uimodståelig og overbevisende og manifesterede sig så rigt overalt at Paulus ikke ville have folk til at mentalisere denne suveræne Gud Helligåndens Ny Væren og virke/virkelighed ind i verden,,, overhovedet ingen grund til at bevæge sig ind i hjernespind, eller noget mentalt
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32644 - 02/07/2021 19:36 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Så mange ord for at undvige at svare på spørgsmålet:
Hvad betyder: "I KRISTUS Væren"?
Hvis du ikke kan svare kort, enkelt og forståeligt med dine egne ord, giver jeg ikke noget for det blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32645 - 02/07/2021 21:10 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
jeg har svaret dig et utal af gange,,,

hvilket du også selv indrømmer, du skrev at det var korrekt nok at jeg havde svaret dig et utal af gange,,,hvordan kan du tro at noget har ændret sig siden sidst, hvor du nægter at se på mine svar og spiller total idiot overfor hvad jeg siger, så jeg har revet mig i håret herhjemme et utal af gange,

du har næppe ændret dig

og ellers find selv hvad jeg har svaret dig tidligere,,, og iøvrigt er det stort set også med hver eneste gang jeg skriver noget,,, det du kalder for gentagelser, som du åbenbart ikke forstår

det er lang tid siden jeg sagde at jeg ikke gad være til grin mere pga dig, der bare spiller total idiot og ikke kigger på og analyserer de svar man giver dig, får aldrig tilbagemelding på hvad det er du ikke forstår, og hvor meget du forstår,

nu har du gennem så mange år sjoflet hvad jeg skriver til dig,, hvorfor det er nogen tid siden at jeg sagde din juleleg med mig, hvor du spiller idiot, var slut, --- når du ikke engang har go vilje overfor mig og hvad jeg skriver, ja jeg kan ikke engang få dig til at fortælle hvor meget du forstår, og hvad det er du har problemer med at forstå,,,

-0-0-0-0-

iøvrigt dig der sagde at "i KRISTUS væren" var et udtryk der slet ikke fandtes hos Paulus,, husker du det???

nogle gange tænker jeg om du er sådan et menneske der er faldet ned fra månen, og aldrig har deltaget i hvad vi her på jorden har drøftet med hinanden i ihvertfald 2000 år

-0-0-0-

nå go aften Arne,, dig der burde læse mine indlæg med lidt større nysgerrighed og omhyggelighed,,,
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 22 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 21 22 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk