annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 108 af 117 < 1 2 ... 106 107 108 109 110 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29968 - 10/05/2020 16:31 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Jeg har jo sagt min mening:
Citat:
Jeg ser ingen grund til at der skulle være noget efter døden.
Har andre grund til at mene noget andet - og vil meddele det - så er der jo fri bane her! blinker

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til alt værende heart
Top Svar Citer
#29969 - 10/05/2020 17:16 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jeg ville personligt også foretrække at undersøge livet for evigt liv

Har aldrig forstået hvorfor vi ikke forbinder evigt liv med livet, vores liv.

Hvorfor dog mene tænke og tro det skal forbindes med noget efter døden. Virker ulogisk på mig.

Spørgsmålet over alle spørgsmål må være om evigt liv hører vores liv til, livet til.

Jeg tror ikke døden er er et fremskridt, jeg tror kun vi kan gøre fremskridt såvidt evigt liv, mens vi lever. Ihvertfald er det her, altså evigt liv i livet, midt i livet, der er det mest fantastiske af alt (1)*, netop det religioner er grundlagt på. At vi kan iklæde os evigt liv - fx iklæde os KRISTUS mere og mere dag for dag. At vi har dette spirituelle guddommelige forklarelsens herlighedslegeme som mulighed med ind over vores liv, således at døden ikke har noget at komme efter, der er ikke noget at hente for manden med leen, der er ikke liv at høste og omskære. Vi har gjort arbejdet, vi har iklædt os vores uforgængelige himmelske spirituelle legeme. Døden er og bliver dermed vores udånding, vores måde at fuldbyrde vores liv og åndedræt på, at være til på, gestalte og afrunde og afslutte på, binde en sløjfe på. De der er tilbage kan så rykke i sløjfen og åbne den gave vi var i verden. Det KRISTUS'vidnesbyrd vi var. Hvordan vi var KIRKE i verden, hvilket må kunne give en og anden mod på det samme.

Vi overgiver os til en elskovsakt og giver slip på os selv i en ny og større intensitet, vi overgiver os til søvnen i en ny og større og bedre anabolisme, restitution og recovery end vi har i vågen tilstand. Vi overgiver os til fuldkomment liv mere og mere dag for dag og bægeret flyder over, eller vi er fyldt af Gud og evigt liv, fuldkomment liv og ekstase, flow, den fuldkomne glæde.

(1)*:

"Infra Lutheranum" princip; namely, the view that the finite is capable of the infinite, and consequently that in Christ there is a mutual indwelling of the two natures. This difference means that on Lutheran ground the vision of the presence of the infinite in everything finite was theologically affirmed, that nature mysticism was possible and real.""


Paulus's dåbsteologi er at vi afdør fra gamle Adam og ifører og iklæder os KRISTUS, det nye menneske der lever med Gud og Guds Ånd, og ja lever i kraft af Gud og Guds Ånds restitution og recovery. Hver dag gør vi dette, iklæder vi os KRISTUS. Vi må blive et villigt og dog skør kar for Gud. Kanalisering taler nogen om. Gud og Guds vilje er noget andet hos fosteret og babyen end hos den meget gamle mand eller kvinde.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29970 - 10/05/2020 19:25 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Citat:
Jeg ser ingen grund til at der skulle være noget efter døden.

Men er du så ikke ateist heart

Du skrev også:

Citat:
Hvis der var, skulle det så ikke også gælde alle andre levende væsener?
Hvorfor kun lige os mennesker - dyrearten Homo sapiens?
Jeg ved godt at buddhismen giver dyr men ikke planter denne mulighed.
Mit gæt er, at fantasien/visionen/troen om et liv efter døden alene skyldes, at vi ikke kan udholde tanken om den totale udslettelse.
For mig er det netop dén, der forstærker at leve, mens jeg gør det - mest muligt - bedst muligt.

Jeg svarede så dette:

Citat:
Hvorfor er det kun lige os mennesker som er udstyret med en ånd? Tænk hvis dyrene var udstyret med en ånd - hvor sjovt ville det være for ånden? Nu skal jeg ikke kloge mig på dyrene, men der er da stor forskel på os og dem...

For mig er det lysten til at leve som driver værket.

Hvorfor skulle Gud udslette os?

Nu vil jeg drikke nogle øller og tænke over tingene 🍺

Your friend forever

Jan

Ps. Måske denne hjemmeside kunne have interesse ler blinker

https://intelligentdesign.dk/2020/05/04/inspiration-hvad-er-det-for-noget/



Redigeret af ABC (10/05/2020 19:27)
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29973 - 10/05/2020 23:20 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Jeg har lidt svært ved at finde rundt i alt det, du skriver, bl.a. evigt liv mens vi lever, men hæfter mig dog ved dette:
Citat:
Døden er og bliver dermed vores udånding, vores måde at fuldbyrde vores liv og åndedræt på, at være til på, gestalte og afrunde og afslutte på, binde en sløjfe på.
Det forstår jeg som, at du mener, at tilværelsen afsluttes med døden.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til alt værende heart
Top Svar Citer
#29974 - 10/05/2020 23:39 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
hej Jan.
Jeg skrev:
Citat:
Jeg ser ingen grund til at der skulle være noget efter døden.
og du svarede:
Citat:
Men er du så ikke ateist heart
Min replik:
Nej da, jeg tror stadig, at der er noget bag - og i - hele verdens væren, som er umuligt for os mennesker at fatte.
Idéen om intelligent design er jo fantasifuld, men jeg opfatter den som lidt for meget menneskelig - og alt for lidt guddommelig blinker

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til alt værende heart
Top Svar Citer
annonce
Side 108 af 117 < 1 2 ... 106 107 108 109 110 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk