annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 6466952
Et andet syn 1370389
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1278978
Jesu ord 983120
Spirituel omsorg 862873
Galleri
Et historisk fly, man helst vil glemme.
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 100 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 28 < 1 2 3 4 5 ... 27 28 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29674 - 21/04/2020 23:06 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hans K: " Jeg tilhører ikke noget sekterisk."

Jeg har som sagt næsten fået nok af jer alle her. Opfør du dig bare igen aggressivt på grund af min kritik. Ligesom Tikka, Somo og Simon ligner du også en parodi på religiøsitet. Din specifikke Paulus fascination og hån imod os andre minder om sekter.

Jeg mindes her i emnerne, at du engang nævnte din relation til en anderledes kirke end den danske folkekirke Kristendommen, der hed EMERGENCY kirken? Fornægt dette eller ikke, men jeg kommenterede dette der.

#29676 - 22/04/2020 11:15 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl Offline
godt igang
Registeret: 09/06/2015
Til Hanskrist : Ja de er pomt og pragt ligesom farisærene og de skriftlærde på Jesus tid.
Her er hvad Jesus sagde om dem du hylder, Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! For I bygger profeternes gravsteder og udsmykker de retfærdiges grave, 30 og I siger: ‘Hvis vi havde levet i vores forfædres tid, ville vi ikke have været med til at dræbe profeterne.’ 31 I indrømmer altså at I er sønner af dem der myrdede profeterne. 32 Godt, så fuldfør det jeres forfædre begyndte på.
33 Slanger, giftslangeyngel, hvordan vil I undgå Gehennas dom? 34 Af den grund sender jeg profeter, vise mænd og offentlige lærere til jer. Nogle af dem vil I dræbe og pælfæste, og nogle af dem vil I piske i jeres synagoger og forfølge fra by til by. 35 Alt det retfærdige blod der er blevet udgydt på jorden, skal derfor komme over jer, fra den retfærdige Abels blod til blodet af Zakarias, Barakias’ søn, som I myrdede mellem helligdommen og altret. 36 Jeg siger jer at alt dette vil komme over denne generation.
37 Jerusalem, Jerusalem, der dræber profeterne og stener dem der er sendt til dig – hvor ofte har jeg ikke villet samle dine børn som en høne samler sine kyllinger under vingerne! Men I ville ikke. 38 Se! Jeres hus bliver overladt til jer selv. 39 For jeg siger jer at fra nu af skal I afgjort ikke få mig at se før I siger: ‘Velsignet er den der kommer i Jehovas navn!’”
Top Svar Citer
#29678 - 22/04/2020 13:59 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Jørgen Primdahl]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Jeg læser dig ikke Jørgen Primdahl, du får som Jehovas Vidner bibelfundamentalist ikke nogen dialog og samtale med mig. Sammenstød mellem os vil der nok af og til være, men egentlig udbytterig drøftelse den kristne spiritualitet: I KRISTUS ENTUSIASME SPIRITUALITET vil aldrig kunne komme på tale. Derfor er I Jehovas Vidner Bibelfundamentalister og TIKKA bibelfundamentalist også udelukket af mig.

Jeg og vi andre der tænker videnskabelig såvidt menneskets den religiøse spirituelle dybdedimension vi skal videre i programmet, for os gik Gud ikke død i en bog for 2000 år siden - vi hævder som Paulus at Guds Ord har vi altid, ALTID fandeme, suverænt direkte fra Gud, Gud taler stadig til os mennesker ellers ingen KIRKE og Kristendom i verden, ellers ville ingen mennesker kunne siges at være kristne.

Færdig, slut finito, I får aldrig held med at vinde mig for jeres bibelfundamentalisme kætteri og sekteriske virksomhed i verden med 144000 og andre dybt dybt retarderede antagelser, LOL det er sgu til grin. Men hyg I jer, som Tikka siger, HJERNESPIND føles skønt, det gør alskens stofmisbrug, rygning og alkohol misbrug også. Men jeg behøver ikke bedøve mig selv, jeg behøver ikke jeres opium af en udenadslære der gentages til stor glæde for idioten, idioterne, der føler sig hjemme i disse gentagelser uden den mindste grad af forståelse.
#29679 - 23/04/2020 01:22 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Jørgen Primdahl]
Gerth Offline
bor her
Jørgen P ´sagde´ citerende til Hans K om Jesus ord: "Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! For I bygger profeternes gravsteder og udsmykker de retfærdiges grave, og I siger: ‘Hvis vi havde levet i vores forfædres tid, ville vi ikke have været med til at dræbe profeterne.’ I indrømmer altså at I er sønner af dem der myrdede profeterne. Godt, så fuldfør det jeres forfædre begyndte på. Slanger, giftslangeyngel, hvordan vil I undgå Gehennas dom? Af den grund sender jeg profeter, vise mænd og offentlige lærere til jer. Nogle af dem vil I dræbe og pælfæste, og nogle af dem vil I piske i jeres synagoger og forfølge fra by til by. Alt det retfærdige blod der er blevet udgydt på jorden, skal derfor komme over jer, fra den retfærdige Abels blod til blodet af Zakarias, Barakias’ søn, som I myrdede mellem helligdommen og altret. Jeg siger jer at alt dette vil komme over denne generation."

Biblen, GT - Joels bog (profeti om Guds ´Åndsudgydelsen´ de sidste dage): " Jeg vil udgyde af min ånd over alle mennesker. Jeres sønner og døtre skal profetere, jeres unge skal se syner, jeres gamle skal have drømme. Selv over mine trælle og trælkvinder vil jeg udgyde min ånd i de dage, og de skal profetere."

Biblen, GT - Anden Kongebog (Kapitel 2 om profeten Elias kappe): "Så samlede han kappen op, som var faldet af Elias, og gik tilbage og stillede sig ved Jordans bred. Han tog kappen, som var faldet af Elias, slog på vandet med den og sagde: »Hvor er nu Herren, Elias' Gud?« Da han slog på vandet, delte det sig, og Elisa gik over. Da nu profeterne fra Jeriko så ham på afstand, sagde de: »Elias' ånd er kommet over Elisa!"

Biblen, NT - Matthæus (Johannes døberen): "Jeg døber jer med vand til omvendelse; men han, som kommer efter mig, er stærkere end jeg, og jeg er ikke værdig til at bære på hans sko. Han skal døbe jer med Helligånden og ild."

Biblen, NT - Matthæus evangeliet (Jesus): "Men jeg siger jer at enhver som vedvarende er vred på sin broder, skal stå til ansvar over for domstolen; og enhver som tiltaler sin broder med et skældsord der ikke tåler gengivelse, skal stå til ansvar over for den øverste domstol; mens enhver der siger: ’Din foragtelige tåbe!’ vil være hjemfalden til ilden i Gehenna."

Biblen, NT - Johannes Åbenbaring (profeti) om ildsøen. En sø er vand, hvor man ved dåben dengang med ydmyghed kom ned under dette.

Biblen, NT - Johannes (´Åbenbaringen´ om en profeti): "Og jeg så himlen åben, og se, der var en hvid hest, og han, der rider på den, hedder Tro og Sanddru, og han dømmer og strider med retfærdighed. Hans øjne er som luende ild, på hovedet har han mange kroner, og han har et navn indskrevet, som ingen kender undtagen han selv. Han er klædt i en kappe dyppet i blod, og hans navn er Guds Ord. Hærene i himlen fulgte ham på hvide heste og var klædt i lysende rene linnedklæder. Ud af hans mund står et skarpt sværd, som han kan slå folkeslagene med, og han skal vogte dem med et jernscepter og træde Gud den Almægtiges harmes og vredes vinperse. På sin kappe og på sin hofte har han et navn skrevet: Kongernes Konge og Herrernes Herre.

Biblen, NT - Johannes (åbenbaring om rytterens på den hvide hest sejr over dyret): " Og jeg så en engel stå i solen. Den råbte med høj røst til alle de fugle, der flyver midt oppe under himlen: »Kom, saml jer til Guds store måltid."

Biblen, NT - Lukas (Jesus): "Ild er jeg kommet for at kaste på jorden, og hvor ville jeg ønske, at den allerede havde fænget."

Biblen, NT - Matthæus (Jesus sidste nadver med hans disciple): "Tag det og spis det; dette er mit legeme.« Og han tog et bæger, takkede, gav dem det og sagde: »Drik alle heraf; dette er mit blod, pagtens blod, som udgydes for mange til syndernes forladelse. Jeg siger jer: Fra nu af skal jeg ikke drikke af vintræets frugt, før den dag jeg drikker den som ny vin sammen med jer i min faders rige."

I både NT og GT er der flere gange noget om et festmåltid, men jeg gengiver ikke alle eksemplerne på det.

Jeg var lige ved i tråden ´Gerth Drost´ at lave et nyt emne om det, fordi jeg her genkender et indhold fra mine emners åbenbaring.

Bemærk her konteksten om ordene: Udgyde, blod, ånd, ild, kappe, over, nadver, måltid. De har alle en fælles betydning om Helligånden.
Hans K dyrker vrede og hån i hans prædikener imod os andre. Jeg har vist et Paulus citat, der kritiserer begge dele, fordi det er urene ord. Profeten Jesus var også imod dette. Mit råd: Lev med Ordet som det levende Ord, fordi ellers myrder i Helligåndens ord i jer selv.
#29681 - 23/04/2020 07:39 Re: Hvad vi lærer hos Paulus [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
P.s. om mit forrige svar til Jørgen P:

Egentlig skulle den tekst have været læst først fra noget om dens slutning, hvor jeg nævner en række ord, der i citaterne som et mønster går igen. Når du ved dette, kan du måske forstå konteksten om dem alle, fordi de på forskellige måder er om ´udgydelse´ fra Gud (Det guddommelige) over nogen/mange og menneskeheden, der er beskrevet både metaforisk og konkret: Udgyde, blod, ånd, ild, kappe, over, nadver, måltid.

Metaforisk = ånd, ild, kappe.
Konkret = blod, nadver ( brød og vin ) mad.

Jeg laver det dog ikke til et nyt emne, men jeg opfatter det som, at der sker noget med Helligånden smart i vores liv, der kan deles med hinanden.
Side 3 af 28 < 1 2 3 4 5 ... 27 28 >

Seneste indlæg
Adam og Eva
af ABC
06/03/2021 15:35
Panteisme
af Arne Thomsen
06/03/2021 15:19
OPLYSTHED
af Gerth
06/03/2021 04:08
Gerth Drost
af Gerth
03/03/2021 02:51
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
01/03/2021 12:31
Nyheder fra DR
Beboere massetestes igen i smitteramte V..
06/03/2021 11:51
Åbenmundet Kina-kritiker er blevet adva..
06/03/2021 11:50
Dobbelt så mange hopper på mountainbik..
06/03/2021 11:46
Har du faste sengetider? Uregelmæssig s..
06/03/2021 11:43
Henning og 'hovsa-missilet' sprængte fi..
06/03/2021 11:40
Nyheder fra Religion.dk
Hvordan sikrer jeg mig, at min islamiske..
02/03/2021 05:30
Sådan foregår dåb, bryllup og begrave..
26/02/2021 08:00
Hvad googler danskerne om religion og tr..
24/02/2021 06:00
Kulturel appropriation: Hvor går græns..
23/02/2021 08:18
Hvad er formålet med udklædning i ritu..
18/02/2021 07:23